Az iskolába visszatérő tanulók és szüleik ilyenkor költenek a legtöbbet az oktatásra, legyen szó írószerekről, hátizsákokról vagy akár tanulóknak szánt laptopokról. A hatékony tanévkezdő marketing képes összehozni egymással vásárlóid igényeit, illetve márkád kínálatát.
Fontos azonban időben felkészülni rá, ugyanis ez az időszak meglehetősen rövid. Íme néhány általános jó tanács, amiken érdemes más most elgondolkodni!
Készíts tanévkezdő kategóriát
Az egyik legegyszerűbb, legolcsóbb és leghatékonyabb marketingmódszer egy tanévkezdő termékkategória kialakítása webáruházadban. A pozitív felhasználói élmény nagyon fontos szempont, és nagyon is pozitívan fogadják majd vásárlóid, ha azonnal rátalálnak nálad arra, amire ilyenkor szükségük van.
Ezt könnyedén megvalósíthatod úgy, hogy létrehozol egy új szűrőopciót, amivel a vásárlók egyetlen kattintással a tanévkezdő kellékekre szűkíthetik keresésüket.
Kínálj különleges kedvezményeket
A tanévkezdés egy remek időszak arra, hogy különleges kedvezményekkel kedveskedj vásárlóidnak. Az emberek ilyenkor muszáj, hogy többet költsenek, ezért sokkal jobban értékelik majd a kedvezőbb ajánlatokat.
Légy körültekintő, hacsak nem szeretnél minden termékedre kedvezményt felajánlani vásárlóid számára. Az emberek az olyan termékekre keresik a legjobb ajánlatokat, amelyeket a következő évben jó eséllyel lecserélnek majd (írószerek, füzetek, egyéb rövidebb élettartamú termékek). Érdemes tehát ezekre kedvezményt adni, mert ezekre van a legnagyobb igény.
Készíts hírlevelet
Manapság szinte minden iparágra óriási választék jellemző, és sokak döntését pont, hogy a bőség zavara nehezíti meg. Egyesek órákat képesek eldönteni a legegyszerűbb termékek böngészgetésével.
Segíts ezeknek a bizonytalan vásárlóknak néhány hírlevél kiküldésével, amelyekben konkrét termékeket emelsz ki és ajánlasz nekik a tanévkezdéshez. Ezeket az üzeneteket biztosan értékelni fogják, hiszen rengeteg időt spórolhatnak meg, ha rögtön felsorolod nekik legjobb, legfontosabb ajánlataikat.
Indíts versenyt a közösségi médián
A tanévkezdő időszakban rengeteg új ügyfél figyelmét hívhatod fel márkádra. Mivel ilyenkor sokan keresgélnek és kutatnak az interneten, a közösségi médián is fellendül az aktivitás, miközben az emberek a különböző márkákkal és termékekkel igyekeznek megismerkedni.
Ilyenkor szólhat igazán nagyot egy tanévkezdő közösségi médiás kampány vagy verseny. Az ilyen kampányok és versenyek célja a követői interakciók (hozzászólások, megosztások, reakciók) fellendítése kell legyen, hiszen így juthat el márkád híre minél több új lehetséges ügyfélhez.
Kínálj csomagokat
Sokan egyszerre több terméket is be kell szerezzenek maguknak vagy gyermekeiknek a tanévkezdésre. Ez többnyire írószereket, füzeteket és más általános termékeket jelent, azonban még ezek összegyűjtése is időigényes és fárasztó feladat lehet. Minél tovább tart összeszedni a szükséges dolgokat a kosárba, annál többen unják majd meg és szakítják meg a folyamatot, mielőtt leadnák rendelésüket.
Néhány kisebb-nagyobb tanévkezdő termékcsomag összeállításával rengeteg időt spórolhatsz meg vásárlóidnak. Ezeket a csomagokat természetesen a kiküldött hírlevelekben és webáruházadban is kiemelt helyen érdemes feltüntetni.
Szervezz nyereményjátékot
Ha szeretnéd fellendíteni márkád hírnevét, és minél több lehetséges ügyfélhez eljutni, akkor egy nyereményjáték sokat segíthet ebben. A tanévkezdésre jellemző rohanás valójában remek alkalmat kínál egy sikeres nyereményjáték megszervezésére.
Akárcsak a versenyeket, a nyereményjátékokat is a közösségi médián érdemes meghirdetni és lebonyolítani, hogy márkádnak is előnyöd származzon belőle. Ehhez a részvétet olyan egyszerű, de értékes feltételekhez kell kötni, mint oldalad kedvelése, bejegyzésed megosztása, illetve egy hozzászólás megírása. A közösségi platformok algoritmusai kiemelik azokat a bejegyzéseket, amikkel sokan foglalkoznak, és ezekre az egyszerű interakciókra általában sokan hajlandók, ha cserébe nyerhetnek is valamit.
Kép forrása: Pexels / Pixabay