Így használd sikeresen a remarketinget

Főoldal > Tippek a hatékony remarketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tippek a hatékony remarketinghez
2022/08/06
MCs

Annak ellenére, hogy sem pénzt, sem időt nem spóroltál marketingedre, el kell fogadnod, hogy a látogatók többsége nem fog rögtön vásárolni tőled, amikor először jár webhelyeden. Különösen, ha nagyobb értékű termékekről vagy szolgáltatásokról van szó, rendszeresen emlékeztetned kell őket kínálatodra, hogy előbb-utóbb visszatérjenek hozzád, és végül nálad adják le rendelésüket.

Ez a remarketing, vagyis az „ismételt marketing” célja. A remarketing segítségével kifejezetten azokat a felhasználókat célozhatod újra hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődést mutattak ugyan márkád iránt, de még nem jutottak el a fő konverziós lépésig (pl. nem vásároltak).

Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet ebből a fejlett és hatékony marketingmódszerből? Mai cikkünkben ehhez kínálunk néhány hasznos, bevált tanácsot!

1. Célozd újra értékesebb érdeklődőidet

A sikeres remarketing egyik kulcsa tudni, hogy kiket éri meg újból megcélozni kampányaiddal. Használd fel tehát meglévő demográfiai adataidat, hogy kiderítsd, kik a legértékesebb érdeklődőid. Ha például értékesítéseid nagy részéért a 18-24 közötti férfiak felelősek, akkor alakítsd ki kampányodat az ő igényeik szerint.

 

2. Ne tolakodj

Korlátozd a remarketing hirdetések megjelenésének gyakoriságát, hogy egy felhasználó ne találkozzon újra és újra ugyan azokkal a reklámokkal. Ne célozd újra továbbá meglévő ügyfeleidet a még érdeklődőknek szóló hirdetésekkel.

 

3. Igazítsd kampányaidat a felhasználók viselkedéséhez

Ha egyes érdeklődők egy olyan blogbejegyzésedet olvasgatták webhelyeden, amiben konyhai hűtőkről beszélsz, akkor olyan hirdetésekkel célozd őket újra, amik ezzel a témával foglalkoznak, és ehhez kapcsolódó képeket tartalmaznak.

Azokat viszont, akik a „Rólunk” oldalon vagy a főoldalon időztek webhelyeden, érdemes inkább sokkal általánosabb remarketinggel megcélozni, ami cégedet mutatja be, nem pedig egy-egy termékedet vagy szolgáltatásodat.

Minél precízebben szegmentálod érdeklődőidet, annál relevánsabb üzenetekkel tudod majd újból elérni őket.

 

4. Alkalmazz on-site és off-site remarketinget is

Sokak szerint a remarketing csupán a közösségi médián és más webhelyeken megjelenített hirdetésekből áll. Tény, hogy ezek is fontos részeit képezik majd stratégiádnak, azonban nem szabad megfeledkezni az on-site, vagyis a saját webhelyeden elhelyezett remarketing tartalmakról sem. Ezek azok a kedvező ajánlatok, amikkel a webhelyeden tarthatod a távozni készülő látogatókat.

 

5. Légy óvatos az ajánlattételekkel

Tégy nagyobb ajánlatokat az olyan érdeklődőkre, akik nagyobb eséllyel konvertálnának. Tegyük fel például, hogy van egy felhasználó, aki ellátogatott webhelyedre, majd 10 percig olvasott rajta egy cikket. Egy másik felhasználó szintén 10 percig olvasgatta a tartalmaidat, de két hete járt utoljára webhelyeden.

Az első felhasználó emlékeiben sokkal frissebben szerepel márkád kínálata, ezért ő nagyobb eséllyel konvertál majd, ha ismét találkozik azzal az interneten (például egy remarketing hirdetés formájában). Éppen ezért a friss látogató konverziójára megéri nagyobb ajánlatot tenni.

Ajánlattételeidet több szempont alapján is szétoszthatod:

  • A webhelylátogatások gyakorisága alapján
  • A legutóbbi webhelylátogatás időpontja alapján
  • A vásárlói utazás szakaszai alapján
  • A megtekintett termékek és szolgáltatások alapján
  • Az alapján, hogy vásárolt-e már tőled korábban egy személy

 

6. Fogalmazz meg egy meggyőző felhívást

Akárcsak minden más kampányodban, remarketingedben is szükséged lesz egy meggyőző felhívásra. A felhívás persze attól függ majd, hogy kiket és mi alapján célzol újra, de fontos, hogy légy mindig határozott, és egy egyértelmű, könnyedén teljesítő lépésre buzdítsd célközönséged tagjait.

 

7. Ne spórolj a kreatívokon

A legjobb, ha a hirdetések vizuális elemeinek elkészítését egy tehetséges designerre bízod, aki a remarketing platform formai kikötéseihez igazodva dolgozik majd. Ha kell, akkor a szöveges tartalmak megfogalmazásához is kérj külső segítséget, ahogyan a hirdetések lefordításához sem ár, ha fordítót fogadsz.

 

8. Használj „égető képpontokat”

Az „égető képpont” egy olyan nyomkövető kódrészlet, amely megszakítja a hirdetések megjelenítését, miután a felhasználó elvégzett egy bizonyos lépést. Ez egyrészt segít spórolni a hirdetéseken, másrészt megakadályozza, hogy reklámjaid olyan ügyfeleknek jelenjenek meg, akik számára már nem releváns az ajánlatod.

 

9. Futtass A/B teszteket

A hatékony A/B tesztek kulcsa az, hogy egyszerre csak egy elemet változtatsz meg két egyébként azonos hirdetésverzió között, így könnyedén nyomon követheted majd, hogy az adott elem milyen hatással van a reklámok teljesítményére. Ez lehet például a hirdetés szövegének első sora, vagy a kép, és így tovább.

 

Kép forrása: Pexels.com / Andrea Piacquadio

Online marketing



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.