1. Célozd újra értékesebb érdeklődőidet
A sikeres remarketing egyik kulcsa tudni, hogy kiket éri meg újból megcélozni kampányaiddal. Használd fel tehát meglévő demográfiai adataidat, hogy kiderítsd, kik a legértékesebb érdeklődőid. Ha például értékesítéseid nagy részéért a 18-24 közötti férfiak felelősek, akkor alakítsd ki kampányodat az ő igényeik szerint.
2. Ne tolakodj
Korlátozd a remarketing hirdetések megjelenésének gyakoriságát, hogy egy felhasználó ne találkozzon újra és újra ugyan azokkal a reklámokkal. Ne célozd újra továbbá meglévő ügyfeleidet a még érdeklődőknek szóló hirdetésekkel.
3. Igazítsd kampányaidat a felhasználók viselkedéséhez
Ha egyes érdeklődők egy olyan blogbejegyzésedet olvasgatták webhelyeden, amiben konyhai hűtőkről beszélsz, akkor olyan hirdetésekkel célozd őket újra, amik ezzel a témával foglalkoznak, és ehhez kapcsolódó képeket tartalmaznak.
Azokat viszont, akik a „Rólunk” oldalon vagy a főoldalon időztek webhelyeden, érdemes inkább sokkal általánosabb remarketinggel megcélozni, ami cégedet mutatja be, nem pedig egy-egy termékedet vagy szolgáltatásodat.
Minél precízebben szegmentálod érdeklődőidet, annál relevánsabb üzenetekkel tudod majd újból elérni őket.
4. Alkalmazz on-site és off-site remarketinget is
Sokak szerint a remarketing csupán a közösségi médián és más webhelyeken megjelenített hirdetésekből áll. Tény, hogy ezek is fontos részeit képezik majd stratégiádnak, azonban nem szabad megfeledkezni az on-site, vagyis a saját webhelyeden elhelyezett remarketing tartalmakról sem. Ezek azok a kedvező ajánlatok, amikkel a webhelyeden tarthatod a távozni készülő látogatókat.
5. Légy óvatos az ajánlattételekkel
Tégy nagyobb ajánlatokat az olyan érdeklődőkre, akik nagyobb eséllyel konvertálnának. Tegyük fel például, hogy van egy felhasználó, aki ellátogatott webhelyedre, majd 10 percig olvasott rajta egy cikket. Egy másik felhasználó szintén 10 percig olvasgatta a tartalmaidat, de két hete járt utoljára webhelyeden.
Az első felhasználó emlékeiben sokkal frissebben szerepel márkád kínálata, ezért ő nagyobb eséllyel konvertál majd, ha ismét találkozik azzal az interneten (például egy remarketing hirdetés formájában). Éppen ezért a friss látogató konverziójára megéri nagyobb ajánlatot tenni.
Ajánlattételeidet több szempont alapján is szétoszthatod:
- A webhelylátogatások gyakorisága alapján
- A legutóbbi webhelylátogatás időpontja alapján
- A vásárlói utazás szakaszai alapján
- A megtekintett termékek és szolgáltatások alapján
- Az alapján, hogy vásárolt-e már tőled korábban egy személy
6. Fogalmazz meg egy meggyőző felhívást
Akárcsak minden más kampányodban, remarketingedben is szükséged lesz egy meggyőző felhívásra. A felhívás persze attól függ majd, hogy kiket és mi alapján célzol újra, de fontos, hogy légy mindig határozott, és egy egyértelmű, könnyedén teljesítő lépésre buzdítsd célközönséged tagjait.
7. Ne spórolj a kreatívokon
A legjobb, ha a hirdetések vizuális elemeinek elkészítését egy tehetséges designerre bízod, aki a remarketing platform formai kikötéseihez igazodva dolgozik majd. Ha kell, akkor a szöveges tartalmak megfogalmazásához is kérj külső segítséget, ahogyan a hirdetések lefordításához sem ár, ha fordítót fogadsz.
8. Használj „égető képpontokat”
Az „égető képpont” egy olyan nyomkövető kódrészlet, amely megszakítja a hirdetések megjelenítését, miután a felhasználó elvégzett egy bizonyos lépést. Ez egyrészt segít spórolni a hirdetéseken, másrészt megakadályozza, hogy reklámjaid olyan ügyfeleknek jelenjenek meg, akik számára már nem releváns az ajánlatod.
9. Futtass A/B teszteket
A hatékony A/B tesztek kulcsa az, hogy egyszerre csak egy elemet változtatsz meg két egyébként azonos hirdetésverzió között, így könnyedén nyomon követheted majd, hogy az adott elem milyen hatással van a reklámok teljesítményére. Ez lehet például a hirdetés szövegének első sora, vagy a kép, és így tovább.
Kép forrása: Pexels.com / Andrea Piacquadio