Így futtass fel egy új webhelyet

Főoldal > Egy új webhely sikeres marketingje 2022-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egy új webhely sikeres marketingje 2022-ben


2022/02/18
MCs

Mivel manapság lényegében naponta bukkannak fel új domainek az interneten, egy új webhely marketingje komoly kihívást jelenthet 2022-ben. Amennyiben márkád készen áll arra, hogy az interneten is kiépítse jelenlétét, komolyan kell venned az online marketinget.


Míg évtizedekkel ezelőtt a legtöbb céget nem érdekelte az online világ, 2022-ben elképzelhetetlen, hogy egy vállalat ne képviselje magát az interneten.

Azonban manapság nem elegendő csupán elkészíteni és publikálni egy webhelyet – ha szeretnéd elérni üzleti céljaidat, és új ügyfelekre szert tenni, akkor mind hagyományos, mind pedig online marketing taktikákra is szükséged lesz. Ez különösen akkor érvényes, ha szűk költségkerettel rendelkezel, hiszen a pénz kategóriában labdába sem rúghatsz a cégóriások mellett.



Az új cégek többsége az első néhány évben összeroskad, ami általában a tapasztalatlan vezetőségnek vagy az anyagi gondoknak köszönhető. Azonban még ha ezek nem is jelentenek problémát, a marketing hiánya még a legjobb ötleteket és legtehetségesebb vállalkozókat is képes tönkre tenni.

Ezek alapján egyértelmű, hogy a marketing nélkülözhetetlen minden kisebb és nagyobb vállalat számára is, de vajon mik azok a taktikák, amikkel egy cég felfuttathatja újonnan készült webhelyét? Az alábbiakban ezekről lesz szó.

 

1. Hozz létre egy egyedi és emlékezetes márkaképet

Egy emlékezetes, egyedi márkakép megteremtése nélkülözhetetlen, főleg akkor, ha márkád webhelye sokban hasonlít versenytársaidéhoz. Ha van mivel megkülönböztetned magadat a többiektől, akkor sokkal könnyebben kiemelheted magadat a tömegből a zsúfoltabb piacokon. Kommunikáld jól érthetően üzleti értékeidet és ne félj egyedivé tenni ezt a kommunikációt. Készíts egy saját logót, színsémát és egyértelműen különböztesd meg termékedet a versenymezőny kínálatától.

 

2. Fókuszálj a keresőmarketingre

A legtöbb ember a Google-hoz fordul, ha találni szeretne valamit az interneten – egy webhelyet, egy terméket vagy bármi mást. Ha szeretnél egy online jelenlétet kialakítani márkádnak, akkor muszáj leszel a keresőmarketinggel foglalkozni, aminek a célja, hogy minél könnyebben fellelhetővé tedd márkádat a Google és más hasonló keresőmotorok találatai között.

Ehhez SEO-ra (keresőoptimalizálás), illetve fizetett hirdetésekre lesz majd szükséged, amelyek a keresőtalálati oldalak különböző szakaszait segítenek meghódítani.

 

3. Nem feltétlenül csak az online marketinggel kell foglalkoznod

Attól függően, hogy milyen célközönséget szeretnél elérni marketingüzeneteiddel, előfordulhat, hogy nem csak az interneten lesz érdemes népszerűsítened webhelyedet és márkádat. Ha ideális ügyfeleid előszeretettel hallgatnak rádiót, néznek TV-t vagy olvasnak újságokat, akkor ezekkel a csatornákkal is megéri foglalkoznod, hogy minél nagyobb érdeklődő tömeget érhess el.

Persze 2022-ben ezeken a csatornákon keresztül is jó, ha a webhelyedre irányítod az embereket, ahol még könnyebben meggyőzheted őket, hogy miért a te márkádat érdemes választaniuk.

 

4. A közösségi média (szinte) minden iparág számára hasznos

Elképesztő népszerűsége miatt a közösségi média temérdek marketinglehetőséget biztosít márkád számára, amelyekkel számos új ügyfelet vonzhatsz webhelyedre. Mindehhez először is ki kell derítened, hogy ideális ügyfeleid mely platformokat használják előszeretettel, hogy ezeken alakíthasd ki márkád fő közösségi jelenlétét.

Fontos, hogy hasznos, érdekes, értékes tartalmakat ossz meg követőiddel, és jó okot adj nekik, hogy rendszeresen visszatérjenek közösségi profilodra, illetve webhelyedre is.

 

5. Igyekezz bekerülni a helyi és országos médiába is

Minden cég számára jól jön, ha valamilyen formában megjelenhet a helyi médiában. Egy új vállalat sikeréhez nagyban hozzájárulhat, ha például megjelenik egy helyi újságban, lehetőleg digitális és nyomtatott formában is.

Már az is rengeteget tehet márkád hírnevéért, ha egy neves digitális lap egy linken keresztül hivatkozik webhelyedre, hiszen ezzel is hitelesebbé teszi márkádat az olvasók és a keresőmotorok algoritmusai szemében is.

 

6. Készíts márkahű tartalmakat

Még ha kínálatod kiváló is, webhelyedre kevesebben figyelnek majd fel, ha nem kínálsz rajta remek tartalmakat. Egy jó tartalommarketing stratégia összeállításához tudnod kell, hogy kiknek készülnek majd ezek a tartalmak, hiszen ez diktálja majd, hogy mit és milyen formában kell elkészítened célközönséged számára.

Eleinte jó ötlet kísérletezni, és több tartalomtípust is kipróbálni, hogy kiderítsd, melyekre reagál pozitívan közönséged, és melyekre érdemes kevesebb (vagy semennyi) időt fordítani.

 

7. Rendszeresen ellenőrizd a teljesítményedet

Folyamatosan kövesd figyelemmel stratégiádat, hogy mindig tisztában légy a hatékonyságával. Egyetlen stratégia sem végleges, amikor először bevezetik, ami az online marketingre fokozottan érvényes. A digitális eszközök segítségével bármilyen kampány vagy tartalom szinte azonnal módosítható, de persze ehhez tudnod kell, hogy mit csinálsz jól, és mit nem.

Legyen tehát egy konkrét célod, amihez hozzámérheted jelenlegi helyzetedet, és végezd el ezt az összehasonlítást rendszeresen, hogy tudd, a megfelelő irányba haladsz-e.

 

Kép forrása: Pixabay/StartupStockPhotos




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.