Míg évtizedekkel ezelőtt a legtöbb céget nem érdekelte az online világ, 2022-ben elképzelhetetlen, hogy egy vállalat ne képviselje magát az interneten.
Azonban manapság nem elegendő csupán elkészíteni és publikálni egy webhelyet – ha szeretnéd elérni üzleti céljaidat, és új ügyfelekre szert tenni, akkor mind hagyományos, mind pedig online marketing taktikákra is szükséged lesz. Ez különösen akkor érvényes, ha szűk költségkerettel rendelkezel, hiszen a pénz kategóriában labdába sem rúghatsz a cégóriások mellett.
Az új cégek többsége az első néhány évben összeroskad, ami általában a tapasztalatlan vezetőségnek vagy az anyagi gondoknak köszönhető. Azonban még ha ezek nem is jelentenek problémát, a marketing hiánya még a legjobb ötleteket és legtehetségesebb vállalkozókat is képes tönkre tenni.
Ezek alapján egyértelmű, hogy a marketing nélkülözhetetlen minden kisebb és nagyobb vállalat számára is, de vajon mik azok a taktikák, amikkel egy cég felfuttathatja újonnan készült webhelyét? Az alábbiakban ezekről lesz szó.
1. Hozz létre egy egyedi és emlékezetes márkaképet
Egy emlékezetes, egyedi márkakép megteremtése nélkülözhetetlen, főleg akkor, ha márkád webhelye sokban hasonlít versenytársaidéhoz. Ha van mivel megkülönböztetned magadat a többiektől, akkor sokkal könnyebben kiemelheted magadat a tömegből a zsúfoltabb piacokon. Kommunikáld jól érthetően üzleti értékeidet és ne félj egyedivé tenni ezt a kommunikációt. Készíts egy saját logót, színsémát és egyértelműen különböztesd meg termékedet a versenymezőny kínálatától.
2. Fókuszálj a keresőmarketingre
A legtöbb ember a Google-hoz fordul, ha találni szeretne valamit az interneten – egy webhelyet, egy terméket vagy bármi mást. Ha szeretnél egy online jelenlétet kialakítani márkádnak, akkor muszáj leszel a keresőmarketinggel foglalkozni, aminek a célja, hogy minél könnyebben fellelhetővé tedd márkádat a Google és más hasonló keresőmotorok találatai között.
Ehhez SEO-ra (keresőoptimalizálás), illetve fizetett hirdetésekre lesz majd szükséged, amelyek a keresőtalálati oldalak különböző szakaszait segítenek meghódítani.
3. Nem feltétlenül csak az online marketinggel kell foglalkoznod
Attól függően, hogy milyen célközönséget szeretnél elérni marketingüzeneteiddel, előfordulhat, hogy nem csak az interneten lesz érdemes népszerűsítened webhelyedet és márkádat. Ha ideális ügyfeleid előszeretettel hallgatnak rádiót, néznek TV-t vagy olvasnak újságokat, akkor ezekkel a csatornákkal is megéri foglalkoznod, hogy minél nagyobb érdeklődő tömeget érhess el.
Persze 2022-ben ezeken a csatornákon keresztül is jó, ha a webhelyedre irányítod az embereket, ahol még könnyebben meggyőzheted őket, hogy miért a te márkádat érdemes választaniuk.
4. A közösségi média (szinte) minden iparág számára hasznos
Elképesztő népszerűsége miatt a közösségi média temérdek marketinglehetőséget biztosít márkád számára, amelyekkel számos új ügyfelet vonzhatsz webhelyedre. Mindehhez először is ki kell derítened, hogy ideális ügyfeleid mely platformokat használják előszeretettel, hogy ezeken alakíthasd ki márkád fő közösségi jelenlétét.
Fontos, hogy hasznos, érdekes, értékes tartalmakat ossz meg követőiddel, és jó okot adj nekik, hogy rendszeresen visszatérjenek közösségi profilodra, illetve webhelyedre is.
5. Igyekezz bekerülni a helyi és országos médiába is
Minden cég számára jól jön, ha valamilyen formában megjelenhet a helyi médiában. Egy új vállalat sikeréhez nagyban hozzájárulhat, ha például megjelenik egy helyi újságban, lehetőleg digitális és nyomtatott formában is.
Már az is rengeteget tehet márkád hírnevéért, ha egy neves digitális lap egy linken keresztül hivatkozik webhelyedre, hiszen ezzel is hitelesebbé teszi márkádat az olvasók és a keresőmotorok algoritmusai szemében is.
6. Készíts márkahű tartalmakat
Még ha kínálatod kiváló is, webhelyedre kevesebben figyelnek majd fel, ha nem kínálsz rajta remek tartalmakat. Egy jó tartalommarketing stratégia összeállításához tudnod kell, hogy kiknek készülnek majd ezek a tartalmak, hiszen ez diktálja majd, hogy mit és milyen formában kell elkészítened célközönséged számára.
Eleinte jó ötlet kísérletezni, és több tartalomtípust is kipróbálni, hogy kiderítsd, melyekre reagál pozitívan közönséged, és melyekre érdemes kevesebb (vagy semennyi) időt fordítani.
7. Rendszeresen ellenőrizd a teljesítményedet
Folyamatosan kövesd figyelemmel stratégiádat, hogy mindig tisztában légy a hatékonyságával. Egyetlen stratégia sem végleges, amikor először bevezetik, ami az online marketingre fokozottan érvényes. A digitális eszközök segítségével bármilyen kampány vagy tartalom szinte azonnal módosítható, de persze ehhez tudnod kell, hogy mit csinálsz jól, és mit nem.
Legyen tehát egy konkrét célod, amihez hozzámérheted jelenlegi helyzetedet, és végezd el ezt az összehasonlítást rendszeresen, hogy tudd, a megfelelő irányba haladsz-e.
Kép forrása: Pixabay/StartupStockPhotos