Így készítsd fel márkád marketingjét a karácsonyi szezonra

Főoldal > Felkészülés a karácsonyi marketingre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Felkészülés a karácsonyi marketingre


2022/09/16
MCs

Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében.

Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.


1. Ellenőrizd az előző év kampányának eredményeit

Nézz rá az előző ünnepi kampány statisztikáira. Mikor történt a legtöbb konverzió? Mely emailek teljesítettek a legjobban? Ilyen kérdéseket kell feltenned magadnak, hiszen a válaszok sokat segítenek majd az idei kampány során is.

Minél előbb elemzed karácsonyi kampányaidat, annál jobb, de ha az év elején elmaradt, akkor még most sem késő foglalkozni vele. Vedd elő a jelentéseket és próbáld meg kideríteni, hogy mi miért (vagy miért nem) működött.



 

2. Készíts idővonalat

Az ünnepi időszak nem csak a karácsonyról szól, legalábbis nem a kereskedelemben. Több olyan alkalomra is fel kell készülnöd az év végén, amikor nagyobb költekezés várható. Jegyezd fel ezeket az alkalmakat, és építsd fel ezek köré stratégiádat. Ilyen például a Black Friday, a Cyber Monday, a téli napforduló, a karácsony és a szilveszter/újév is.

Egy ilyen idővonal segít majd megtervezni, hogy melyik ünnepre milyen tartalmakkal készülj. Ne felejtsd el észben tartani az év utolsó kiszállítási napját sem.

 

3. Nézz rá célközönségedre

A következő lépés közelebből is megvizsgálni közönségedet. Nézz rá a demográfiai és viselkedési adatokra, és próbálj meg rávilágítani az esetleges trendekre. Nagyon fontos, hogy frissítsd buyer personáidat a legújabb jellemzőkkel, hogy releváns üzeneteket fogalmazhass meg ideális ügyfeleidnek.

 

4. Ellenőrizd csatornáidat

Ellenőrizd azokat a csatornákat, amelyeket karácsonyi kampányodhoz szeretnél használni. Fontos, hogy kampányod minden csatornán egységes legyen, ami egy sokkal olajozottabb ügyfélélményt garantál majd. Ez segít elkerülni, hogy a különböző platformokon (közösségi hálózatok, email, blog stb.) eltérő üzenetek fogadják az érdeklődőket.

 

5. Készítsd elő karácsonyi marketingüzenetedet

Karácsonyi üzeneted kidolgozásakor a következőket kell figyelembe venned:

  • ügyfeleid igényeit,
  • céged küldetését,
  • a márkád által képviselt értékeket,
  • hogy mivel kínálsz értékeket ügyfeleidnek,
  • hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani ügyfeleidben

 

Egy olyan átfogó narratívát kell létrehoznod, amely az összes fent említett tényezőt magába foglalja, és konverziókra ösztönzi célközönségedet.

 

6. Válassz témát

Miután megvan az üzeneted, választanod kell egy témát is hozzá, aminek a keretei között eljuttatod azt célközönségednek.

Válassz valami egyszerűt, ami több csatornán is kivitelezhető, és amit könnyű felismerni. Óvakodj a túl összetett témáktól, mert ezekből nem mindig derül ki egyértelműen az üzenet, amit terjeszteni szeretnél.

 

7. Állj elő a különleges ajánlatokkal

Milyen ajánlatokkal ösztönzöd majd vásárlásra célközönséged tagjait? Fontos, hogy ezek mind üzeneteddel, mind pedig témáddal párhuzamban álljanak. Egy komoly árengedménynek például nincs értelme, ha kampányod témája a luxus életmód.

 

8. Kínálj személyre szabott élményt

Gondolkodj el rajta, hogy hogyan kínálhatnál személyre szabott élményeket kampányod során. Például a látogatók böngészési előzményeihez igazíthatod webhelyed főoldalának bannerképét. Egy másik gyakori módszer személyre szabott emaileket küldeni ügyfeleidnek olyan termékekről, amelyek korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.

 

9. Készítsd el a kampány tartalmait

Ha minden készen áll a kampányhoz, akkor végül el is kell készítened azokat a tartalmakat, amelyek segítenek eljuttatni üzenetedet a célközönséghez.

Ábrázold az összes lehetséges érintkezési pontot minden csatornán, és írd össze, hogy milyen tartalmakat kell készítened ezekhez. Ügyelj rá, hogy a tartalmak témájukban és fogalmazásukban is igazodjanak a kampány szelleméhez, hogy minden csatornán ugyan az az könnyedén felismerhető üzenet fogadja célközönséged tagjait.

 

Kép forrása: Pexels.com / Brett Sayles




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.