1. Ellenőrizd az előző év kampányának eredményeit
Nézz rá az előző ünnepi kampány statisztikáira. Mikor történt a legtöbb konverzió? Mely emailek teljesítettek a legjobban? Ilyen kérdéseket kell feltenned magadnak, hiszen a válaszok sokat segítenek majd az idei kampány során is.
Minél előbb elemzed karácsonyi kampányaidat, annál jobb, de ha az év elején elmaradt, akkor még most sem késő foglalkozni vele. Vedd elő a jelentéseket és próbáld meg kideríteni, hogy mi miért (vagy miért nem) működött.
2. Készíts idővonalat
Az ünnepi időszak nem csak a karácsonyról szól, legalábbis nem a kereskedelemben. Több olyan alkalomra is fel kell készülnöd az év végén, amikor nagyobb költekezés várható. Jegyezd fel ezeket az alkalmakat, és építsd fel ezek köré stratégiádat. Ilyen például a Black Friday, a Cyber Monday, a téli napforduló, a karácsony és a szilveszter/újév is.
Egy ilyen idővonal segít majd megtervezni, hogy melyik ünnepre milyen tartalmakkal készülj. Ne felejtsd el észben tartani az év utolsó kiszállítási napját sem.
3. Nézz rá célközönségedre
A következő lépés közelebből is megvizsgálni közönségedet. Nézz rá a demográfiai és viselkedési adatokra, és próbálj meg rávilágítani az esetleges trendekre. Nagyon fontos, hogy frissítsd buyer personáidat a legújabb jellemzőkkel, hogy releváns üzeneteket fogalmazhass meg ideális ügyfeleidnek.
4. Ellenőrizd csatornáidat
Ellenőrizd azokat a csatornákat, amelyeket karácsonyi kampányodhoz szeretnél használni. Fontos, hogy kampányod minden csatornán egységes legyen, ami egy sokkal olajozottabb ügyfélélményt garantál majd. Ez segít elkerülni, hogy a különböző platformokon (közösségi hálózatok, email, blog stb.) eltérő üzenetek fogadják az érdeklődőket.
5. Készítsd elő karácsonyi marketingüzenetedet
Karácsonyi üzeneted kidolgozásakor a következőket kell figyelembe venned:
- ügyfeleid igényeit,
- céged küldetését,
- a márkád által képviselt értékeket,
- hogy mivel kínálsz értékeket ügyfeleidnek,
- hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani ügyfeleidben
Egy olyan átfogó narratívát kell létrehoznod, amely az összes fent említett tényezőt magába foglalja, és konverziókra ösztönzi célközönségedet.
6. Válassz témát
Miután megvan az üzeneted, választanod kell egy témát is hozzá, aminek a keretei között eljuttatod azt célközönségednek.
Válassz valami egyszerűt, ami több csatornán is kivitelezhető, és amit könnyű felismerni. Óvakodj a túl összetett témáktól, mert ezekből nem mindig derül ki egyértelműen az üzenet, amit terjeszteni szeretnél.
7. Állj elő a különleges ajánlatokkal
Milyen ajánlatokkal ösztönzöd majd vásárlásra célközönséged tagjait? Fontos, hogy ezek mind üzeneteddel, mind pedig témáddal párhuzamban álljanak. Egy komoly árengedménynek például nincs értelme, ha kampányod témája a luxus életmód.
8. Kínálj személyre szabott élményt
Gondolkodj el rajta, hogy hogyan kínálhatnál személyre szabott élményeket kampányod során. Például a látogatók böngészési előzményeihez igazíthatod webhelyed főoldalának bannerképét. Egy másik gyakori módszer személyre szabott emaileket küldeni ügyfeleidnek olyan termékekről, amelyek korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.
9. Készítsd el a kampány tartalmait
Ha minden készen áll a kampányhoz, akkor végül el is kell készítened azokat a tartalmakat, amelyek segítenek eljuttatni üzenetedet a célközönséghez.
Ábrázold az összes lehetséges érintkezési pontot minden csatornán, és írd össze, hogy milyen tartalmakat kell készítened ezekhez. Ügyelj rá, hogy a tartalmak témájukban és fogalmazásukban is igazodjanak a kampány szelleméhez, hogy minden csatornán ugyan az az könnyedén felismerhető üzenet fogadja célközönséged tagjait.
Kép forrása: Pexels.com / Brett Sayles