A képek SEO-ja

Főoldal > A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért


2022/09/02
MCs

A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról.

A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.


Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a tartalmaidban elhelyezett képekből, akkor íme néhány hasznos tanács ehhez:

 



1. Ügyelj a képek méretére

A képek mérete és fájlmérete két teljesen különálló paraméter. A képek mérete a vizuális méretre utal (pl. 800 x 600 képpont), míg a fájlméret azt mutatja meg, hogy mekkora tárhelyt foglal egy kép egy szerveren (pl. 120 kilobájt).

A nagyobb méretű és fájlméretű képek általában jelentősen lelassítják az oldalak betöltését. Habár ezek a méretes képek ideálisak a nyomtatásra, nagyon fontos, hogy megfelelően átméretezd őket, mielőtt felkerülnének webhelyedre.

Ez az átméretezés a vizuális méretre és a fájlméretre is vonatkozik, de nagyon fontos, hogy megtaláld a megfelelő tömörítési egyensúlyt a fájlméret és a minőség között. Ha a fájlméret túl alacsony, akkor a kép minősége is sokat romlik majd, és alkalmatlan lesz a webes használatra.

Az internet leggyakoribb képformátumai a JPG, a GIF, a PNG és az SVG, amelyeknek mind megvan a maguk szerepe. Az utóbbi időben a WEBP formátum is egyre népszerűbb, ami hatékonyabb tömörítést (azaz jó méret/minőségi arányt) tesz lehetővé, mint egyes régebbi formátumok.

 

2. Optimalizáld a képek fájlneveit

A képek keresőoptimalizálásához a fájlneveket is gondosan kell kiválasztanod. Mielőtt feltöltenél egy képet webhelyedre, nevezd el azt releváns, beszédes kulcsszavakkal a legjobb eredményekért.

A legfontosabb kulcsszó mindig a fájlnév elejére kerüljön, a szóközöket pedig kötőjelekkel helyettesítsd (mellőzd az alsó vonalakat, mert a keresőmotorok nem szétválasztó karakterekként kezelik őket).

A cél az, hogy a fájlnév a felhasználók és a keresőmotorok számára is értelmes legyen.

 

3. Használd az alt címkét

A keresőmotorok robotjai nem látják a képek tartalmát úgy, mint a felhasználók. Az alternatív, vagyis „alt” szöveg megadása nélkül a keresőmotorok nem fogják tudni, hogy pontosan mit is tartalmaz a kép. A megfelelően megadott alt szövegek kontextust kínálnak a keresőmotoroknak, illetve segítenek azoknak a látássérült felhasználóknak, akik valamilyen szövegfelolvasó segítségével böngészik webhelyedet.

Az alt szöveg továbbá akkor is hasznos, amikor egy kép valamiért nem jeleníthető meg. A keresőmotorok így is ki tudják olvasni az alt címke tartalmát, hogy több információt szerezzenek az oldalról, és releváns találatokra jeleníthessék meg azt.

Az alt címkében márkás kulcsszavakat is elhelyezhetsz. Minden esetben kerüld a kulcszóhalmozást.

 

4. Optimalizáld a kép címét

Ha WordPresst használsz, akkor a kép címe automatikusan a fájlnév lesz, ezért (ha jól adtad meg a fájlnevet) nem is kell semmit csinálnod vele.

Ha nem WordPresst használsz vagy a kép címe nem írja le jól a kép tartalmát, akkor töltsd ki a megfelelő kulcsszavakkal, mint a fájlnévben.

A cím kevésbé fontos a képek SEO-jához, de plusz kontextust kínálhat az alt szöveg mellé. Sokkal inkább a felhasználói interakciók miatt érdemes jól megadni őket. Ezt a mezőt akár egy felhíváshoz is felhasználhatod.

 

5. Használj képfeliratot

A képek feliratai (a közvetlenül a képek alatt megjelenő szöveg) nem igazán számít bele a SEO-ba, de az alt címmel és a fájlnévvel ellentétben a felhasználóknak is megjelennek az oldalakon, ezért hozzájárulnak a felhasználói élményhez.

Sokan a képek feliratait is megvizsgálják, hogy kiderítsék, miről is szól a tartalom. Az ilyen feliratok hiánya növelheti a visszafordulási arányokat.

 

6. Használj egyedi képeket

A stock képek használata nem fog ártani a SEO-nak, de nem is igazán segíti azt, mert sok más webhelyen is szerepelhetnek ugyan ezek a képek. Akárcsak az egyedi, eredeti tartalmak, úgy érdemes egyedi képeket használni, ahol csak lehetséges

 

7. Ügyelj rá, hogy a szöveg kiegészítse a képeket

Az oldalon szereplő szöveges tartalom segít a keresőmotoroknak, hogy megállapítsák a képek relevanciáját. Ha nem kínálsz elég információt, ami megmagyarázza a képeket, akkor helyezz el több magyarázó szöveget körülöttük.

 

8. Használj strukturált adatokat

A strukturált adatok elhelyezése lehetővé teszi, hogy a keresőmotorok bővített találatokként jelenítsék meg képeidet. Gyakori példák erre a receptkeresések, amelyek találataiban gyakran megjelenik egy kép is a kész fogásról.

 

9. Használj webhelytérképet

A webhelytérkép egy olyan fájl, amely webhelyed összes fontos URL címét tartalmazza, és azok szerkezetét is ábrázolja.

A webhelytérképek a keresőoptimalizálás hasznos eszközei, mert segítségükkel minden olyan oldaladra felhívhatod a figyelmüket, amelyeket szeretnéd, ha feltérképeznének. Ez nem garantálja a feltérképezést és az indexelést, de segít a keresőmotoroknak, hogy könnyebben rátaláljanak ezekre az oldalakra webhelyeden.

Ha azt szeretnéd, hogy a keresőmotorok minden fontosabb képet felfedezzenek oldalaidon, akkor egy webhelytérkép ebben is segíthet – feltüntetheted benne ugyanis a képes elemeket is.

A képek térképben való elhelyezésekor tüntesd fel a címüket, a leírásukat, az URL címüket, a feliratukat és a licenszinformációkat is.

 

Kép forrása: Pexels.com / Startup Stock Photos




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.