Az éttermi SEO bevált módszerei 2022-ben

Főoldal > 2022 legfontosabb éttermi SEO stratégiái

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2022 legfontosabb éttermi SEO stratégiái


2022/08/20
MCs

Néhány évtizeddel ezelőtt egy étterem sikereihez nem volt szükség másra, mint finom fogásokra és színvonalas ügyfélszolgálatra. Ez volt az az időszak, amikor az éttermek híre főleg szájhagyományon keresztül terjedt.


Habár a minőségi ételek és italok, illetve az ügyfélközpontú személyzet továbbra is elengedhetetlenek egy étterem fennmaradásához, az tulajdonosoknak manapság egyre hevesebb versennyel kell szembenézniük. Ez a verseny többek között az interneten is zajlik, ahol a felkészült létesítmények a közösségi médiát és a Google-t is bevetik a vendégkör bővítése érdekében.

Egy étterem hamar sikereket érhet el, ha az elégedett vendégek pozitív véleményeket és értékeléseket osztanak meg róla a Facebookon vagy épp a Google-on keresztül. Hasonlóképpen vethet véget egy étteremtulajdonos pályafutásának, ha vendéglátóhelyét a sárba húzzák a negatív visszajelzésekkel.



Ahhoz, hogy egy étterem 2022-ben kiemelkedhessen a versenymezőny zajából, egy stabil éttermi SEO stratégiára lesz szüksége. Nézzük meg, hogy miből is áll ez:

 

1. Helyi éttermi SEO

Ha egy szilárd helyi vendégkört szeretnél kialakítani éttermed számára, akkor erős online jelenlétre és helyi éttermi SEO-ra lesz szükséged.

Ehhez hozzáadhatod éttermedet több helyi céglistához, de a legfontosabb mind közül a Google Cégprofil. A Cégprofil adatlap (ingyenes) regisztrációja és kitöltése alapfeltétel, ha szeretnél megjelenni a Google helyi találatai között, valahányszor valaki a közeledben keres magának éttermet. Nagyon fontos, hogy alaposan kitöltsd ezt az adatlapot, és mindig naprakész információk szerepeljenek rajta.

A helyi SEO érdekében továbbá fontos, hogy mindenhol pontosan egyezzenek egymással éttermed alapadatai (név, cím, telefonszám), mert a Google többek között ez alapján ellenőrzi létesítményed hitelességét.

 

2. Kulcsszóstratégia

A SEO nem létezhet kulcsszavak nélkül. A kulcsszavak felkutatása során kiderítheted, hogy ideális vendégeid milyen szavakat és kifejezéseket („kulcsszavakat”) ütnek be a keresőbe, amikor éttermeket szeretnének találni a környékeden. Ezeket a szavakat kell majd elhelyezned online tartalmaidban, hogy éttermed megjelenhessen lehetséges vendégeid kereséseire.

A kulcsszavakat többféle kategóriába sorolhatod – ezek segítenek eldönteni, hogy hogyan használd őket tartalmaidban:

  • Long-tail kulcsszavak: Ezek azok a 3 vagy több szóból álló kulcsszavak (pl. „kutyabarát étterem Siófok”), amelyekre ritkábban keresnek ugyan rá a felhasználók, de emiatt könnyebb is magas pozíciókban megjelenni rájuk a keresőtalálatok között. A long-tail kulcsszavak mögött továbbá általában határozottabb szándék is áll, így a kereső felhasználók közül több konvertáló vendég kerül majd ki.
  • Márkás kulcsszavak: Ezek azok a kulcsszavak, amelyek közvetlenül kapcsolódnak éttermed márkájához.
  • Short-tail kulcsszavak: Ezek rövidebb, általános szavak (pl. „étterem”), amelyekre többen keresnek ugyan rá, de nehezebb is előkelő pozíciókban megjelenni rájuk.

 

3. Véleményező platformok

Az érdeklődők előszeretettel böngészik a TripAdvisort és más véleményező platformokat, amelyeken más, korábbi vendégek osztják meg tapasztalataikat egy-egy étteremmel kapcsolatban. Sokak véleményét nagyban befolyásolják ezek a visszajelzések.

Ezek a platformok a keresőoptimalizálásban is segíthetnek, hiszen a rajtuk létrehozott adatlapok általában magasan jelennek meg a találati listák között.

 

4. Mobilra optimalizált webhely

Egyre többen böngészik az internetet okostelefonjukról, ezért, ha sikerre szeretnéd vinni éttermi SEO stratégiádat, akkor az ő elvárásaiknak is meg kell felelned.

Ha webhelyed nem rendelkezik reszponzív designnal, azaz nem jelenik meg és működik tökéletesen a mobilos látogatók számára, akkor rengeteg forgalomtól esel majd el, és a Google is háttérbe szorítja majd éttermedet a keresőtalálatok között.

Ehhez egy olyan webfejlesztő segítségét kell kérned, aki jártas a modern, mobilbarát, sőt, mobil-első reszponzív webhelyek kialakításában.

 

5. Minőségi tartalmak

Webhelyeden nem elég csak az étlapodat és az elérhetőségeidet feltüntetned. Ha minél többször szeretnél megjelenni ideális vendégeid keresésire, akkor a tartalommarketinggel is foglalkoznod kell. Azzal, hogy egy blogot indítasz éttermed webhelyén, amire aztán rendszeresen minőségi, értékes tartalmakat publikálsz, hitelesebbé teheted márkádat az emberek szemében.

Ezeket a tartalmakat a fent említett kulcsszavakkal is optimalizálnod kell, és sokat segít az is, ha közeli, releváns webhelyek is hivatkoznak rájuk. Ezek a hivatkozások afféle bizalmi szavazatok a Google és más keresőmotorok szemében – minél több webhely linkel tartalmaidra, annál magasabb pozíciókban jelenhetnek majd meg a keresőtalálatok között.

Íme néhány tartalomötlet éttermi SEO stratégiád számára:

  • Receptek: Sokan keresnek recepteket az interneten, így az ilyen tartalmakkal sokak figyelmét hívhatod fel éttermedre.
  • Személyzeted bemutatása: Készíts interjúkat szakácsaiddal, pincérjeiddel, és személyzeted többi tagjával, akik lehetővé teszik éttermed működését.
  • Gondolatvezető tartalmak: Ezek azok a szakmai témájú tartalmak, amelyekkel szaktekintélyként pozícionálhatod magadat vagy éttermed márkáját a vendéglátás területén.
  • Hírek: Minden olyan bejelentés, újdonság és egyéb tudnivaló, ami hasznos információ lehet vendégeid számára. Ez lehet például éttermed bővítése, új fogások az étlapon, tervezett leállások, és így tovább.

 

Kép forrása: Pexels.com / Live on Shot




Keresőoptimalizálás, SEO Online marketing Turizmusmarketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.