Webhelyforgalom forrás (médium) szerint
A webhely forgalma számos marketinges (és felsővezető) számára fontos mutató. Ez azonban több irányból is megközelíthető. Ha még csak most kezdesz el a tartalomteljesítmény mérésével foglalkozni, akkor használd az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák jelentést.
Itt láthatod, hogy látogatóid organikusan (pl. a Google Keresőből) jutnak-e el inkább webhelyedre, vagy valamilyen más csatornán keresztül találnak rá tartalmaidra (pl. a közösségi médiáról). Bárhonnan is érkeznek, itt megnézheted.
Valamivel lejjebb, a Forrás/Médium jelentésben még részletesebb képet kaphatsz arról, hogy honnan érkezik webhelyed forgalma.
Amennyiben az utóbbi időben jobban koncentráltál egy adott csatornára, akkor ellenőrizheted, hogy erőfeszítéseid mennyire voltak eredményesek egy korábbi időszakhoz képest. Ezt a jobb felső sarokban, a dátumtartományra kattintva teheted meg, ahol összehasonlíthatod egymással két időszak adatait.
A felhasználók viselkedése
Ezek az adatok önmagukban nem mondanak túl sokat. Ha azonban más mutatókkal kombinálod őket, akkor hasznos rálátást nyújtanak látogatóid aktivitására, illetve tartalmaid teljesítményére.
Ezeket a Viselkedés > Webhelytartalom > Céloldalak jelentésben találod, ahol a következő oszlopokra érdemes odafigyelni:
- Oldalon töltött átlag idő
- Visszafordulási arány
- Oldal / munkamenet
- Új munkamenetek %-os aránya
Habár ezek egyenként nem a legértékesebb mutatók, nagyon sokat elárulhatnak tartalmaid teljesítményéről. Ellenőrizheted például, hogy mennyi időt töltenek az emberek egy-egy oldal nézegetésével – ha ez az átlag időtartam rövidebb az elvártnál, akkor meglehet, hogy az adott tartalom nem passzol eléggé a látogatók keresőszándékához.
Megjelenések és átkattintási arány
Szintén érdemes nyomon követni a megjelenések számát és az átkattintási arányt is, amelyeket a Google Search Console felületén találsz meg. Ehhez válaszd a Teljesítmény > Lekérdezések fület, illetve a grafikon felett aktiváld az „Átlagos CTR” és „Átlagos pozíció” mutatókat.
Itt láthatod, hogy azok a kulcsszavak, amelyekre tartalmaid megjelennek hány megjelenést és átkattintást jelentenek webhelyed számára.
Habár ez a jelentés nem kínál teljes képet a teljesítményről, azt mindenképpen segít megállapítani, hogy tartalmaid hozzák-e az elvárt formát (sok megjelenés, magas CTR), vagy sem (kevés megjelenés, alacsony CTR, vagy mindkettő).
Az Oldalak fülön kiválaszthatsz egy-egy oldalt, hogy közelebbről is megvizsgálhasd annak önálló teljesítményét a kiválasztott szempontok alapján.
Megosztások és visszahivatkozások
A tartalmak legalapvetőbb célja valamilyen értéket kínálni az olvasók/nézők/hallgatók – tehát a közönség számára. Habár nincs egyetlen olyan mutató sem, ami önmagában képes jelképezni egy tartalom értékét, a közösségi megosztások és a tartalomra érkező visszahivatkozások segíthetnek megállapítani, hogy tartalmaid elnyerték-e közönséged tetszését.
Ha van egy blogbejegyzésed, amit a közösségi médián több százszor megosztottak, akkor ez egy nagyon fontos eredmény, amiről mindenképpen tudnod kell, hiszen segít megállapítani, hogy mi érdekli célközönségedet, és miből lenne érdemes többet készítened.
Minden közösségi platformnak van saját elemzési felülete, ahol nyomon követheted az ott megosztott tartalmaid teljesítményét (elérések, reakciók, hozzászólások stb.)
A visszahivatkozások közvetlenül befolyásolják tartalmaid rangsorolását a Google találatai között, így ezeket sem árt időnként ellenőrizni. Ehhez bármilyen erre alkalmas eszközt használhatsz (pl. SEMrush), de a Google Search Console felületén is ellenőrizheted linkjeidet egy egyszerű jelentés formájában.
Kulcsszórangsorolás
Mindenképpen tartsd szemmel legfontosabb kulcsszóidat és legalább havonta ellenőrizd, hogy hogyan rangsorolsz rájuk. Persze mindenekelőtt kulcsszókutatást kell végezned, hogy megállapítsd, milyen irányba kell haladnod kulcsszóstratégiáddal.
A rangsorolás változása remekül tükrözi tartalomstratégiád sikereit, különösen, ha olyan kulcsszavakat próbálsz megcélozni, amelyekre komolyabb verseny jellemző. Ha ki tudod mutatni, hogy rangsorolásaid egyre javulnak, akkor az érdekelt feleket is könnyebb lesz meggyőzni arról, hogy a továbbiakban is támogassák munkádat.
Ezt a mutatót fizetős és ingyenes (Search Console) eszközökkel is nyomon követheted. A Search Console felületén válaszd a Teljesítmény > Lekérdezések fület, és ne felejtsd el aktiválni az Átlagos CTR és Átlagos elhelyezkedés mutatókat a grafikon felett.
Érdeklődők megszerzése
Ha a tartalomstratégia célja új érdeklődőket, lehetséges ügyfeleket szerezni, akkor valahogyan ezt is nyomon kell követni, mint kulcsfontosságú teljesítménymutatót.
Ehhez célokat kell beállítani a Google Analytics felületén, hogy az eszköz képes legyen követni és számszerűsíteni azok teljesülését. Navigálj a Konverziók > Célok > Áttekintés jelentésre. Ha még nem foglalkoztál a célokkal, akkor itt egy tájékoztató üzenet fogad majd, amit érdemes lesz elolvasni, és követni az eszköz utasításait.
Célokat többféle eseményre is beállíthatsz, például beküldött ajánlatkérésekre, letöltött anyagokra, regisztrációkra, vásárlásokra és így tovább.
Kép forrása: Pexels / Peter Olexa