A legfontosabb tartalommarketing KPI-k

Főoldal > Ezek a tartalommarketing legfontosabb mutatói

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek a tartalommarketing legfontosabb mutatói


2022/06/09
MCs

A tartalommarketing egy minden iparág számára nélkülözhetetlen marketingforma, amellyel egy márka nem csak felhívhatja magára célközönsége figyelmét, hanem szakértelmét is bizonyíthatja nekik. Sok cég azonban a mai napig nem tudja, hogy pontosan hogyan is mérheti tartalommarketingje sikereit, pontosabban, hogy mely kulcsfontosságú teljesítménymutatókat kell szem előtt tartania.

Ehhez kínál segítséget mai cikkünk, amelyben a Google Analytics és Google Search Console jelentései segítenek majd nyomon követni a tartalommarketing legfontosabb teljesítménymutatóit:


Webhelyforgalom forrás (médium) szerint

A webhely forgalma számos marketinges (és felsővezető) számára fontos mutató. Ez azonban több irányból is megközelíthető. Ha még csak most kezdesz el a tartalomteljesítmény mérésével foglalkozni, akkor használd az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák jelentést.

Itt láthatod, hogy látogatóid organikusan (pl. a Google Keresőből) jutnak-e el inkább webhelyedre, vagy valamilyen más csatornán keresztül találnak rá tartalmaidra (pl. a közösségi médiáról). Bárhonnan is érkeznek, itt megnézheted.



Valamivel lejjebb, a Forrás/Médium jelentésben még részletesebb képet kaphatsz arról, hogy honnan érkezik webhelyed forgalma.

Amennyiben az utóbbi időben jobban koncentráltál egy adott csatornára, akkor ellenőrizheted, hogy erőfeszítéseid mennyire voltak eredményesek egy korábbi időszakhoz képest. Ezt a jobb felső sarokban, a dátumtartományra kattintva teheted meg, ahol összehasonlíthatod egymással két időszak adatait.

 

A felhasználók viselkedése

Ezek az adatok önmagukban nem mondanak túl sokat. Ha azonban más mutatókkal kombinálod őket, akkor hasznos rálátást nyújtanak látogatóid aktivitására, illetve tartalmaid teljesítményére.

Ezeket a Viselkedés > Webhelytartalom > Céloldalak jelentésben találod, ahol a következő oszlopokra érdemes odafigyelni:

  • Oldalon töltött átlag idő
  • Visszafordulási arány
  • Oldal / munkamenet
  • Új munkamenetek %-os aránya

 

Habár ezek egyenként nem a legértékesebb mutatók, nagyon sokat elárulhatnak tartalmaid teljesítményéről. Ellenőrizheted például, hogy mennyi időt töltenek az emberek egy-egy oldal nézegetésével – ha ez az átlag időtartam rövidebb az elvártnál, akkor meglehet, hogy az adott tartalom nem passzol eléggé a látogatók keresőszándékához.

 

Megjelenések és átkattintási arány

Szintén érdemes nyomon követni a megjelenések számát és az átkattintási arányt is, amelyeket a Google Search Console felületén találsz meg. Ehhez válaszd a Teljesítmény > Lekérdezések fület, illetve a grafikon felett aktiváld az „Átlagos CTR” és „Átlagos pozíció” mutatókat.

Itt láthatod, hogy azok a kulcsszavak, amelyekre tartalmaid megjelennek hány megjelenést és átkattintást jelentenek webhelyed számára.

Habár ez a jelentés nem kínál teljes képet a teljesítményről, azt mindenképpen segít megállapítani, hogy tartalmaid hozzák-e az elvárt formát (sok megjelenés, magas CTR), vagy sem (kevés megjelenés, alacsony CTR, vagy mindkettő).

Az Oldalak fülön kiválaszthatsz egy-egy oldalt, hogy közelebbről is megvizsgálhasd annak önálló teljesítményét a kiválasztott szempontok alapján.

 

Megosztások és visszahivatkozások

A tartalmak legalapvetőbb célja valamilyen értéket kínálni az olvasók/nézők/hallgatók – tehát a közönség számára. Habár nincs egyetlen olyan mutató sem, ami önmagában képes jelképezni egy tartalom értékét, a közösségi megosztások és a tartalomra érkező visszahivatkozások segíthetnek megállapítani, hogy tartalmaid elnyerték-e közönséged tetszését.

Ha van egy blogbejegyzésed, amit a közösségi médián több százszor megosztottak, akkor ez egy nagyon fontos eredmény, amiről mindenképpen tudnod kell, hiszen segít megállapítani, hogy mi érdekli célközönségedet, és miből lenne érdemes többet készítened.

Minden közösségi platformnak van saját elemzési felülete, ahol nyomon követheted az ott megosztott tartalmaid teljesítményét (elérések, reakciók, hozzászólások stb.)

A visszahivatkozások közvetlenül befolyásolják tartalmaid rangsorolását a Google találatai között, így ezeket sem árt időnként ellenőrizni. Ehhez bármilyen erre alkalmas eszközt használhatsz (pl. SEMrush), de a Google Search Console felületén is ellenőrizheted linkjeidet egy egyszerű jelentés formájában.

 

Kulcsszórangsorolás

Mindenképpen tartsd szemmel legfontosabb kulcsszóidat és legalább havonta ellenőrizd, hogy hogyan rangsorolsz rájuk. Persze mindenekelőtt kulcsszókutatást kell végezned, hogy megállapítsd, milyen irányba kell haladnod kulcsszóstratégiáddal.

A rangsorolás változása remekül tükrözi tartalomstratégiád sikereit, különösen, ha olyan kulcsszavakat próbálsz megcélozni, amelyekre komolyabb verseny jellemző. Ha ki tudod mutatni, hogy rangsorolásaid egyre javulnak, akkor az érdekelt feleket is könnyebb lesz meggyőzni arról, hogy a továbbiakban is támogassák munkádat.

Ezt a mutatót fizetős és ingyenes (Search Console) eszközökkel is nyomon követheted. A Search Console felületén válaszd a Teljesítmény > Lekérdezések fület, és ne felejtsd el aktiválni az Átlagos CTR és Átlagos elhelyezkedés mutatókat a grafikon felett.

 

Érdeklődők megszerzése

Ha a tartalomstratégia célja új érdeklődőket, lehetséges ügyfeleket szerezni, akkor valahogyan ezt is nyomon kell követni, mint kulcsfontosságú teljesítménymutatót.

Ehhez célokat kell beállítani a Google Analytics felületén, hogy az eszköz képes legyen követni és számszerűsíteni azok teljesülését. Navigálj a Konverziók > Célok > Áttekintés jelentésre. Ha még nem foglalkoztál a célokkal, akkor itt egy tájékoztató üzenet fogad majd, amit érdemes lesz elolvasni, és követni az eszköz utasításait.

Célokat többféle eseményre is beállíthatsz, például beküldött ajánlatkérésekre, letöltött anyagokra, regisztrációkra, vásárlásokra és így tovább.

 

Kép forrása: Pexels / Peter Olexa




Keresőoptimalizálás, SEO Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.