A hatékony marketinghez mindig is arra volt szükség, hogy egy vállalat ott próbálja elérni ideális ügyfeleit, ahol azok a legszívesebben töltik idejüket. Ma sincs ez másképpen, azonban mivel az emberek többsége manapság az interneten értesül a hírekről, kommunikál ismerőseivel, vagy keres és vásárol új termékeket magának, a cégek is kénytelenek foglalkozni az online marketinggel.
Függetlenül attól, hogy mekkora méretű vállalatért felelsz, az online marketing számos előnyt biztosít számodra a marketing hagyományos formáival szemben. Az alábbiakban ezekről lesz szó.
Alacsonyabb árak
A marketing a modern cégek egyik legnagyobb kiadása, még akkor is, ha valójában egy befektetésnek tekinthető. Habár a nagyobb vállalatok számára egyáltalán nem okoz gondot óriási összegeket kifizetni a hagyományos reklámokért, a kis- és középvállalatok számára a legtöbb tradicionális hirdetési csatorna egyszerűen megfizethetetlen.
Az online marketingtaktikák sokkal költséghatékonyabb alternatívákat kínálnak valamennyi offline marketingformával szemben, ráadásul azonos vagy még jobb eredményeket képesek elérni azoknál.
Kedvezőbb megtérülések
Egy cég számára szinte minden döntést az diktál, hogy egy befektetés milyen arányban lesz képes megtérülni. Az online marketing relatíve alacsony árainak köszönhetően nagyon előnyös megtérülést kínál, főleg a hagyományos marketingformákkal szemben.
Egyszerű követhetőség
Az online marketing eredményei könnyedén számszerűsíthetők. Míg egy hagyományos kampány hatását csupán hetek vagy hónapok elteltével lehet megítélni, addig egy digitális kampány eredményei szinte rögtön elérhetővé válnak, ráadásul valós időben nyomon követhetők is.
A hirdetési platformok például kimutatják, hogy hányszor jelent meg egy reklám a felhasználóknak, hányan kattintottak rá, és hogy mekkora bevételt hozott. Az email marketing platformok a kézbesített üzeneteken kívül a megnyitási arányt is kimutatják, illetve az is könnyedén nyomon követhető, hogy hány felhasználó jutott el egy márka webhelyére az emailben mellékelt hivatkozáson keresztül.
Egyszerű módosítások
Ha egy cég tisztában van hirdetései (vagy más online marketingtevékenységei) teljesítményével, akkor sokkal könnyebben hozza meg következő stratégiai döntését. Ha például egy kampány jól teljesít, akkor könnyedén növelhető a költségkerete, hogy még több eredményt hozhasson. Ha azonban egy hirdetés nem vált be, a statisztikák ezt is egyértelműen kimutatják, és a reklám azonnal módosítható, szüneteltethető vagy törölhető az internetről.
Ez a hagyományos marketingben egy sokkal körülményesebb és hosszadalmasabb folyamat, ráadásul extra költségekkel is járhat, és egyes hirdetései szerződéseket nem lehet idő előtt felbontani, akármilyen rosszul is teljesít a kampány. Az online marketing kényelme össze sem hasonlítható a hagyományos megoldások akadályaival.
Könnyű megoszthatóság
A legtöbb digitális platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a nekik tetsző tartalmakat egyetlen kattintással megoszthassák ismerőseikkel, illetve mindenki mással, aki szintén érdeklődne irántuk. Így egy jól elkészített marketingtartalom saját életre kelhet az interneten, és az ilyen megosztásokon keresztül teljesen új közönségekhez is eljuthat – teljesen ingyen.
Pontos célzás
A hagyományos marketingmódszerek többsége egy széles hálót vet ki, abban reménykedve, hogy a marketingüzenet minél több ideális ügyfélhez jut majd el.
Az online marketingplatformok ezzel szemben fejlett célzási eszközöket kínálnak, amikkel egy hirdető pontosan megadhatja, hogy milyen felhasználóknak szeretné megjeleníteni marketingüzenetét (legyen szó szöveges hirdetésekről, email reklámokról, videómarketingről stb.) A hirdetések a legtöbb platformok például célozhatók korosztály, nem, jövedelem, foglalkozás vagy akár földrajzi hely alapján is.
Globális elérések
Az internet mindenkit összeköt egymással, és ennek köszönhetően az online hirdetések is bárkihez eljuthatnak. Ez óriási előnyt kínál a frissen alapult vállalkozások számára, hiszen az első pillanattól kezdve megszólíthatja az internetezők seregét. Ezzel szemben egy kisvállalkozásnak esélye sincs érvényesülnie a hagyományos marketingben, hiszen nem engedheti meg magának, hogy országos televíziós reklámokat futtathasson. Az interneten azonban lényegében bármely ország közönsége megcélozható, és a legtöbb cég (mérettől függetlenül) közel egyenlő esélyeket kap erre.
Kép forrása: Pixabay