Tippek a hatékony turizmusmarketinghez

Főoldal > 5 tipp egy turisztikai célpont marketingjéhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 tipp egy turisztikai célpont marketingjéhez


2022/05/05
MCs

Egy turisztikai célpont marketingje nem mindig olyan egyértelmű és egyszerű feladat, mint amilyennek tűnik. Sőt, kifejezetten nagy kihívás lehet előállni egy olyan stratégiával, ami segít forgalmat teremteni a környékeden. Egyáltalán honnan tudhatod, hogy a megfelelő lehetséges látogatókat célzod-e meg üzeneteiddel?

Az alábbiakban egy turisztikai célpont marketingjéhez olvashatsz néhány profi tanácsot, amiket már ma elkezdhetsz alkalmazni stratégiádban!


1. Azonosítsd lehetséges látogatóidat, hogy tudd, kiknek hirdetsz

Egy turisztikai marketingstratégia egyik legelső és legfontosabb lépése kideríteni, hogy kiknek szólnak majd marketingüzeneteid, és hogy honnan érkeznének hozzád. Számos turisztikai célpont a demográfiai adatok (nem, kor, jövedelem stb.) mellett GPS információkat is felhasznál, hogy még többet kiderítsen látogatói életmódjáról.

Ezekhez az adatokhoz a bankkártyás tranzakciókból vagy a mobileszközök GPS adataiból lehet hozzájutni. Az ilyen adatok birtokában sokkal precízebben célozhatod meg ideális vendégeidet.



 

2. Készíts egyedi marketingtervet minden utazótípusra

Ritka az olyan márka, aminek csak egyféle ügyféltípusa van. Ugyan így van ez a turizmusban is, és a különböző csoportok (pl. a millenárisok és a nyugdíjasok) egészen más élmények iránt érdeklődnek majd környékeden.

Egy általános megközelítés manapság már nem elegendő a legjobb eredményekhez. Az emberek személyre szabott bánásmódot követelnek meg a márkáktól, különösen az idegenforgalomban és a vendéglátásban.

Fontos tehát azonosítani és szegmentálni ezeket az ügyféltípusokat, hogy még aprólékosabban célozhasd meg őket különféle ajánlatokkal, ösztönzőkkel és egyéb marketingeszközeiddel.

 

3. Működj együtt influencerekkel

Az influencer marketin az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingformája a turizmusban. Az influencerek olyan népszerű személyek, akik egy hűséges követőtábort gyűjtöttek maguk köré valamilyen internetes platformon (pl. az Instagramon vagy egy saját blogon). Az influencerek közösségét aktív felhasználók alkotják, akik előszeretettel nézik, olvassák vagy hallgatják az általuk megosztott tartalmakat.

Nem csoda tehát, hogy számos márka – köztük sok turisztikai cég is – előszeretettel működik együtt az influencerekkel, hogy rajtuk keresztül találjanak maguknak érdeklődő, aktív közönségeket.

Ehhez először is olyan influencereket kell keresned, akik valamilyen módon kapcsolódnak saját iparágadhoz. Az utazóbloggerek például általában jó választások, ahogy azok is, akik az Instagramon vagy más platformokon osztják meg utazásaikat követőikkel.

Ha úgy véled, hogy valaki hiteles, releváns partner lehetne márkád számára, akkor keresd fel őt egy ajánlattal, és próbálj megegyezni vele egy olyan együttműködésben, ami minden fél számára nyereséges lenne. Például felkínálhatsz két kedvezményes éjszakát vagy ingyenes vacsorákat az illető számára, ha cserébe készít egy őszinte értékelést létesítményedről, és a követőivel is megosztja azt.

 

4. Készíts videókat turisztikai célpontodról

A videók a legnépszerűbb online tartalmak, hiszen audiovizuális módon segítenek bemutatni különféle termékeket, koncepciókat és persze turisztikai célpontokat is. Ha szeretnél kiemelkedni a közösségi médiára jellemző rajból, akkor készíts olyan videókat, amik nem csak célpontodról szólnak, hanem az egész települést bemutatják a körül.

A videós lehetőségek listája rendkívül hosszú. Videóidban megkérdezhetsz helyieket, hogy mik a kedvenc közeli látnivalóik, hogy hol töltik szívesen szabadidejüket és hogy mit ajánlanának mindenképpen egy utazónak, aki csak néhány napot tölt a környéken. Ezen kívül bemutathatod egy-egy neves hely történelmét is, vagy összevághatsz egy montázst a legszebb helyi felvételekből.

 

5. Ossz meg híreket a környékedről

Helyiként mindenképpen fontos, ha képben vagy a legújabb híreket illetően. Ha pedig tovább is adod ezeket követőidnek, akkor egy megbízható forrássá válsz számukra, ha információra van szükségük településeddel kapcsolatban. Ezzel sokkal több leszel, mint egy márka, ami megpróbál eladni valamit.

Képzeld magad egy turista helyébe és gondold át, hogy mik lehetnek fontos, releváns vagy érdekes információk számára.

 

Kép forrása: Pexels / Rachel Claire




Online marketing Turizmus Turizmusmarketing Utazás



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.