1. Alakítsd ki éttermed márkaidentitását
Márkád identitása nem csak azt jelenti, hogy milyen színeket használsz reklámanyagaidban. Az identitás céged személyisége, a tartalmak hangvitele, illetve azok az érzelmek, amiket ki szeretnél váltani ügyfeleidből. Nem, az önmagában nem elég, hogy „boldoggá” szeretnéd tenni vendégeidet – valami konkrétabbat kell találnod, amivel megkülönböztetheted magadat versenytársaidtól.
Mindenekelőtt ismerkedj meg közelebbről is célközönségeddel, majd oszd őket különböző buyer personákra. Állj elő egy olyan témával éttermed számára, amely minden főbb personád számára vonzó lehet, és győződj meg róla, hogy ez a téma minden márkás tartalmadban és egyéb megnyilvánulásodban érezhető legyen.
2. Szerezz egy modern webhelyet
Ezen nincs mit ragozni. Az étterem marketing legalapvetőbb elvárása manapság, hogy legyen egy modern webhelyed, amelyen feltünteted étlapodat, elérhetőségeidet, illetve egy rövid bemutatkozást csapatodról. Persze ezek csak az alapok, hiszen szükséged lesz még egy galériára, egy GYIK oldalra, elégedett vendégeid véleményeire, és egy online foglalási rendszerre is.
Fontos, hogy a webhely gyors és igényes legyen, különben a látogatóknak nem lesz türelmük foglalkozni vele, és máshol nézelődnek majd tovább.
3. Fogalmazd meg küldetésedet
Márkád küldetése szorosan kapcsolódik annak identitásához. Fogalmazd meg néhány szóban, hogy milyen célt szeretnél elérni éttermeddel. Talán megfizethető áron igyekszel egészséges étkezési lehetőséget biztosítani a helyi közösség számára? Esetleg egy olyan környezetet próbálsz biztosítani vendégeidnek, ami kifejezetten a családi összetartozást próbálja megerősíteni? Fontos számodra a megújuló, fenntartható működés? Küldetésedben szerepeljen, hogy mit kínálsz, kiknek, miért és hogyan.
4. Hozd létre éttermed közösségi profiljait
Az éttermi marketinghez nem csupán egy webhelyre, hanem egy szélesebb körű online jelenlétre is szükséged lesz. Derítsd ki, hogy lehetséges vendégeid mely közösségi platformokat használják (a Facebook és az Instagram általában jó tippek, de menj biztosra), és hozz létre üzleti oldalakat/profilokat rajtuk éttermed nevében. Ne vállalj egyszerre túl sokat, mert ezekkel a platformokkal mind aktívan kell majd foglalkoznod.
5. Regisztráld éttermedet online listákra
Az emberek manapság több webhelyet és alkalmazást is használhatnak az étteremkereséshez. Mindenképpen érdemes regisztrálnod webhelyed a legnépszerűbbekre, hiszen, ha valaki ezeken a webhelyeken vagy applikációkban jár, akkor jó eséllyel konkrét vásárlási szándékkal teszi azt. Ne feledkezz meg a nemzetközi felületekről sem (pl. TripAdvisor).
Töltsd ki alaposan éttermed listaprofiljait – tüntesd fel minden szolgáltatásodat és jellemzőidet, amiket az adott platform lehetővé tesz (étlap, Wi-Fi, árkategória, képek stb.)
6. Készíts Google Cégprofil adatlapot
A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) az éttermi marketing egyik legfontosabb eszköze. Egy Cégprofil adatlap létrehozásával éttermed felkerül a Google Térképre, illetve bekerülhet a Google helyi találatai közé is, ha valaki a környékeden keres magának éttermeket.
Persze ez az adatlap sem ér sokat, ha nem töltöd ki rendesen. Megfelelő optimalizálás nélkül egyáltalán nem biztos, hogy megjelenhetsz majd a helyi találatok között, főleg, ha több másik étterem is verseng ezekért az előkelő pozíciókért.
Az alapadatokon (név, cím, telefonszám) számos egyéb információt is elhelyezhetsz adatlapodon (és el is kell helyezned ezeket, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni belőle):
- Kérdések és válaszok
- Nyitvatartás
- Vélemények és értékelések
- Képek és videók
- Kategória
- Egy rövid bemutatkozás
- Rövid bejegyzések (ezek közvetlenül az adatlapon készülnek és jelennek meg, nem egy közösségi platformról veszi át őket a Google)
Ne felejtsd el rendezeresen ellenőrizni a megadott információkat, és meggyőződni róla, hogy minden naprakész-e. Ez különösen a nyitvatartási időkre vonatkozik!
7. Kínálj átlátható étlapot webhelyeden
Tedd egyértelművé webhelyed látogatói számára, hogy hol tekinthetik meg aktuális étlapodat, miután webhelyedre érkeznek. A legjobb, ha csupán egyetlen egyet kell kattintaniuk ehhez, akármelyik oldalt is böngészik épp webhelyeden.
A legtöbb látogató kizárólag azért érkezik majd éttermed webhelyére, hogy megnézze, mit és milyen áron kínálsz. Ha megnehezíted számukra ezt a feladatot, akkor webhelyednek nem sok értelme lesz.
Kép forrása: Pexels / picjumbo.com