Ezekre van szükséged a hatékony éttermi marketinghez

Főoldal > Az étterem marketing alapfeltételei

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az étterem marketing alapfeltételei


2022/07/08
MCs

Az vendéglátóhelyek világára mindig is heves verseny volt jellemző. Mi több, a nagyobb városokban gyakran egymás mellett sorakoznak a különféle éttermek, amelyeknek muszáj valahogyan kiemelkedniük a mezőnyből. Itt lép a színre az étterem marketing.

Az alábbiakban az étterem marketinghez nélkülözhetetlen taktikákról és eszközökről lesz szó, amelyek segítségével elkezdheted felépíteni saját stratégiádat.


1. Alakítsd ki éttermed márkaidentitását

Márkád identitása nem csak azt jelenti, hogy milyen színeket használsz reklámanyagaidban. Az identitás céged személyisége, a tartalmak hangvitele, illetve azok az érzelmek, amiket ki szeretnél váltani ügyfeleidből. Nem, az önmagában nem elég, hogy „boldoggá” szeretnéd tenni vendégeidet – valami konkrétabbat kell találnod, amivel megkülönböztetheted magadat versenytársaidtól.

Mindenekelőtt ismerkedj meg közelebbről is célközönségeddel, majd oszd őket különböző buyer personákra. Állj elő egy olyan témával éttermed számára, amely minden főbb personád számára vonzó lehet, és győződj meg róla, hogy ez a téma minden márkás tartalmadban és egyéb megnyilvánulásodban érezhető legyen.



 

2. Szerezz egy modern webhelyet

Ezen nincs mit ragozni. Az étterem marketing legalapvetőbb elvárása manapság, hogy legyen egy modern webhelyed, amelyen feltünteted étlapodat, elérhetőségeidet, illetve egy rövid bemutatkozást csapatodról. Persze ezek csak az alapok, hiszen szükséged lesz még egy galériára, egy GYIK oldalra, elégedett vendégeid véleményeire, és egy online foglalási rendszerre is.

Fontos, hogy a webhely gyors és igényes legyen, különben a látogatóknak nem lesz türelmük foglalkozni vele, és máshol nézelődnek majd tovább.

 

3. Fogalmazd meg küldetésedet

Márkád küldetése szorosan kapcsolódik annak identitásához. Fogalmazd meg néhány szóban, hogy milyen célt szeretnél elérni éttermeddel. Talán megfizethető áron igyekszel egészséges étkezési lehetőséget biztosítani a helyi közösség számára? Esetleg egy olyan környezetet próbálsz biztosítani vendégeidnek, ami kifejezetten a családi összetartozást próbálja megerősíteni? Fontos számodra a megújuló, fenntartható működés? Küldetésedben szerepeljen, hogy mit kínálsz, kiknek, miért és hogyan.

 

4. Hozd létre éttermed közösségi profiljait

Az éttermi marketinghez nem csupán egy webhelyre, hanem egy szélesebb körű online jelenlétre is szükséged lesz. Derítsd ki, hogy lehetséges vendégeid mely közösségi platformokat használják (a Facebook és az Instagram általában jó tippek, de menj biztosra), és hozz létre üzleti oldalakat/profilokat rajtuk éttermed nevében. Ne vállalj egyszerre túl sokat, mert ezekkel a platformokkal mind aktívan kell majd foglalkoznod.

 

5. Regisztráld éttermedet online listákra

Az emberek manapság több webhelyet és alkalmazást is használhatnak az étteremkereséshez. Mindenképpen érdemes regisztrálnod webhelyed a legnépszerűbbekre, hiszen, ha valaki ezeken a webhelyeken vagy applikációkban jár, akkor jó eséllyel konkrét vásárlási szándékkal teszi azt. Ne feledkezz meg a nemzetközi felületekről sem (pl. TripAdvisor).

Töltsd ki alaposan éttermed listaprofiljait – tüntesd fel minden szolgáltatásodat és jellemzőidet, amiket az adott platform lehetővé tesz (étlap, Wi-Fi, árkategória, képek stb.)

 

6. Készíts Google Cégprofil adatlapot

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) az éttermi marketing egyik legfontosabb eszköze. Egy Cégprofil adatlap létrehozásával éttermed felkerül a Google Térképre, illetve bekerülhet a Google helyi találatai közé is, ha valaki a környékeden keres magának éttermeket.

Persze ez az adatlap sem ér sokat, ha nem töltöd ki rendesen. Megfelelő optimalizálás nélkül egyáltalán nem biztos, hogy megjelenhetsz majd a helyi találatok között, főleg, ha több másik étterem is verseng ezekért az előkelő pozíciókért.

Az alapadatokon (név, cím, telefonszám) számos egyéb információt is elhelyezhetsz adatlapodon (és el is kell helyezned ezeket, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni belőle):

  • Kérdések és válaszok
  • Nyitvatartás
  • Vélemények és értékelések
  • Képek és videók
  • Kategória
  • Egy rövid bemutatkozás
  • Rövid bejegyzések (ezek közvetlenül az adatlapon készülnek és jelennek meg, nem egy közösségi platformról veszi át őket a Google)

 

Ne felejtsd el rendezeresen ellenőrizni a megadott információkat, és meggyőződni róla, hogy minden naprakész-e. Ez különösen a nyitvatartási időkre vonatkozik!

 

7. Kínálj átlátható étlapot webhelyeden

Tedd egyértelművé webhelyed látogatói számára, hogy hol tekinthetik meg aktuális étlapodat, miután webhelyedre érkeznek. A legjobb, ha csupán egyetlen egyet kell kattintaniuk ehhez, akármelyik oldalt is böngészik épp webhelyeden.

A legtöbb látogató kizárólag azért érkezik majd éttermed webhelyére, hogy megnézze, mit és milyen áron kínálsz. Ha megnehezíted számukra ezt a feladatot, akkor webhelyednek nem sok értelme lesz.

 

Kép forrása: Pexels / picjumbo.com




Online marketing Turizmusmarketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.