Mit jelent mindez a te kisvállalkozásod számára?
A rugalmasság és a digitális felkészültség nélkülözhetetlenek. Ez már legalább egy évtizede így van, azonban az elmúlt évek járványa miatt minden eddiginél több kisvállalkozó döntött úgy, hogy erősebb online jelenlétbe fektet be, és sokan vélik úgy, hogy az elkövetkezendő években létfontosságú lesz lépést tartani a legújabb digitális technológiákkal.
Na persze, mindez azt jelenti, hogy az online közegben óriási versenyre lehet számítani, hiszen mindenki az interneten szeretné felhívni márkájára célközönsége figyelmét.
Szóval mit tehet egy kisvállalkozó ebben a helyzetben? Hogyan állhat elő és alkalmazhat egy olyan online marketing stratégiát, ami jókor, jó helyen és a jó üzenetekkel éri majd el célközönségeit?
A legtöbb marketing szakember általában a közösségi médiáról, az email marketingről, vagy éppen a fizetett hirdetésekről zeng ódákat. Ezek kétségtelenül hasznos módszerek, azonban az online marketing sokkal több ennél, és a legtöbb kisvállalkozó egyszerűen nem rendelkezik elegendő marketingtapasztalattal, amire egy stabil stratégiát építhetne fel.
Tehát akkor mi a teendő?
Érd el ügyfeleidet ott, ahol a legtöbb idejüket töltik
Minden kisvállalkozó számára fontos, hogy ott próbálja meg elérni ügyfeleit, ahol a legszívesebben töltik az idejüket. Észben kell tartani persze, hogy itt egyszerre több generációról lehet szó, akik mind más gondolkodásmódon keresztül jutnak el vásárlói döntéseikhez.
A közösségi média kétségtelenül egy népszerű választás az online marketingben, azonban a célzott, hatékony marketing érdekében fontos szelektálni a lehetőségekből.
Egyes közösségi platformok például csak bizonyos demográfiai csoportokat vonzanak, míg más korosztályok egyéb alternatívákat preferálnak. A lényeg az, hogy nincs egyetlen olyan közösségi platform sem, ami minden demográfiai csoportot teljes mértékben lefedne, tehát minden kisvállalkozó marketingjéhez más opciók illenek majd.
A Facebookot például sokáig a fiatalok kedvencének tartották, és habár még mindig jelen vannak rajta, a platformot eredetileg használó tinédzserek ma már jócskán a felnőttek táborát erősítik, míg a mai fiatalok sokkal inkább az Instagram és a TikTok irányába vonzódnak.
Kínálj személyre szabott marketinget
Egyes marketingcsatornákat, mint például a SEO-t vagy a display hirdetéseket gyakran általánosabb célzásra szokás használni. Azonban nagyon is lehetséges személyre szabni ezeket a taktikákat is, hogy egy-egy konkrét buyer personához igazíthasd őket.
Ne feledkezz meg továbbá a mobilos stratégiáról sem, hiszen az internetezők többsége manapság okostelefonról is böngészi a világhálót. Ez azt jelenti, hogy az ő mobilos igényeikhez is muszáj lesz igazodnod online marketinged minden területén.
Kérj segítséget egy online marketing ügynökségtől
Az online marketing manapság bonyolultabb, mint valaha. Nem azért, mert olyan nehéz lenne megismerkedni a koncepciókkal, hanem azért, mert minden rendszer összefügg egymással, és olyan kapcsolatok léteznek közöttük, amiket csak egy tapasztalt szakember képes átlátni és rendben tartani.
Egy kisvállalkozásnak általában nincs ideje és saját emberi erőforrása arra, hogy egy átfogó, minden közönségre kiterjedő online marketing stratégiát dolgozzon ki magának, illetve persze, hogy folyamatosan alkalmazza és módosítsa ezt a stratégiát, ahogy a változó marketingtrendek megkövetelik.
Igen, léteznek nagyon fejlett és hasznos online marketing eszközök, azonban ezek használata is időigényes, ha az ember folytonos és stabil eredményekre vágyik. Egy online marketing ügynökség minden ilyen terhet levehet a válladról, hogy te minden figyelmedet ügyfeleidre és vállalkozásodra fordíthasd.
Kép forrása: Pexels / Sam Nam