Miért fontos az online marketing minden kisvállalkozásnak 2022-ben?

Főoldal > Ezért van szüksége minden kisvállalkozásnak online marketingre 2022-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezért van szüksége minden kisvállalkozásnak online marketingre 2022-ben


2022/02/02

Az internet 2022-ben a fogyasztói döntéshozás nélkülözhetetlen eszköze. Az internetezők átlagosan naponta 3 órát töltenek a világhálón kommunikáció, szórakozás vagy tájékozódás céljából, ráadásul egyre többen végzik vásárlásaikat digitális úton. Mindez azt jelenti, hogy az interneten sokkal nagyobb célközönséget érhetsz el márkád számára, függetlenül attól, hogy online próbálod-e eladni kínálatodat, vagy sem.


Mit jelent mindez a te kisvállalkozásod számára?

A rugalmasság és a digitális felkészültség nélkülözhetetlenek. Ez már legalább egy évtizede így van, azonban az elmúlt évek járványa miatt minden eddiginél több kisvállalkozó döntött úgy, hogy erősebb online jelenlétbe fektet be, és sokan vélik úgy, hogy az elkövetkezendő években létfontosságú lesz lépést tartani a legújabb digitális technológiákkal.

Na persze, mindez azt jelenti, hogy az online közegben óriási versenyre lehet számítani, hiszen mindenki az interneten szeretné felhívni márkájára célközönsége figyelmét.



Szóval mit tehet egy kisvállalkozó ebben a helyzetben? Hogyan állhat elő és alkalmazhat egy olyan online marketing stratégiát, ami jókor, jó helyen és a jó üzenetekkel éri majd el célközönségeit?

A legtöbb marketing szakember általában a közösségi médiáról, az email marketingről, vagy éppen a fizetett hirdetésekről zeng ódákat. Ezek kétségtelenül hasznos módszerek, azonban az online marketing sokkal több ennél, és a legtöbb kisvállalkozó egyszerűen nem rendelkezik elegendő marketingtapasztalattal, amire egy stabil stratégiát építhetne fel.

Tehát akkor mi a teendő?

 

Érd el ügyfeleidet ott, ahol a legtöbb idejüket töltik

Minden kisvállalkozó számára fontos, hogy ott próbálja meg elérni ügyfeleit, ahol a legszívesebben töltik az idejüket. Észben kell tartani persze, hogy itt egyszerre több generációról lehet szó, akik mind más gondolkodásmódon keresztül jutnak el vásárlói döntéseikhez.

A közösségi média kétségtelenül egy népszerű választás az online marketingben, azonban a célzott, hatékony marketing érdekében fontos szelektálni a lehetőségekből.

Egyes közösségi platformok például csak bizonyos demográfiai csoportokat vonzanak, míg más korosztályok egyéb alternatívákat preferálnak. A lényeg az, hogy nincs egyetlen olyan közösségi platform sem, ami minden demográfiai csoportot teljes mértékben lefedne, tehát minden kisvállalkozó marketingjéhez más opciók illenek majd.

A Facebookot például sokáig a fiatalok kedvencének tartották, és habár még mindig jelen vannak rajta, a platformot eredetileg használó tinédzserek ma már jócskán a felnőttek táborát erősítik, míg a mai fiatalok sokkal inkább az Instagram és a TikTok irányába vonzódnak.

 

Kínálj személyre szabott marketinget

Egyes marketingcsatornákat, mint például a SEO-t vagy a display hirdetéseket gyakran általánosabb célzásra szokás használni. Azonban nagyon is lehetséges személyre szabni ezeket a taktikákat is, hogy egy-egy konkrét buyer personához igazíthasd őket.

Ne feledkezz meg továbbá a mobilos stratégiáról sem, hiszen az internetezők többsége manapság okostelefonról is böngészi a világhálót. Ez azt jelenti, hogy az ő mobilos igényeikhez is muszáj lesz igazodnod online marketinged minden területén.

 

Kérj segítséget egy online marketing ügynökségtől

Az online marketing manapság bonyolultabb, mint valaha. Nem azért, mert olyan nehéz lenne megismerkedni a koncepciókkal, hanem azért, mert minden rendszer összefügg egymással, és olyan kapcsolatok léteznek közöttük, amiket csak egy tapasztalt szakember képes átlátni és rendben tartani.

Egy kisvállalkozásnak általában nincs ideje és saját emberi erőforrása arra, hogy egy átfogó, minden közönségre kiterjedő online marketing stratégiát dolgozzon ki magának, illetve persze, hogy folyamatosan alkalmazza és módosítsa ezt a stratégiát, ahogy a változó marketingtrendek megkövetelik.

Igen, léteznek nagyon fejlett és hasznos online marketing eszközök, azonban ezek használata is időigényes, ha az ember folytonos és stabil eredményekre vágyik. Egy online marketing ügynökség minden ilyen terhet levehet a válladról, hogy te minden figyelmedet ügyfeleidre és vállalkozásodra fordíthasd.

 

Kép forrása: Pexels / Sam Nam




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.