Ezeket a SEO hibákat kell elkerülnöd 2022-ben

Főoldal > A legsúlyosabb SEO hibák, amiket muszáj elkerülnöd 2022-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A legsúlyosabb SEO hibák, amiket muszáj elkerülnöd 2022-ben


2022/05/21
MCs

A SEO már hosszú évek óta szerves része az online marketingnek, aminek egyetlen jó oka van: működik.

A keresőoptimalizálás minden olyan cég számára nélkülözhetetlen, amelyik egy webhellyel is igyekszik megerősíteni online jelenlétét, hiszen a keresőmotorok (főleg a Google) felületén dől el, hogy mely webhelyek kapják a legnagyobb figyelmet (és forgalmat) az érdeklődő felhasználóktól. Fontos tehát, hogy érthetővé és átláthatóvá tedd webhelyedet a keresőmotorok (és a felhasználók) számára, hiszen csak így lehetsz sikeres a SEO területén.


Persze ezt könnyebb csak úgy leírni, mint a gyakorlatban kivitelezni, és sok cég számára komoly kihívást jelent a keresőoptimalizálás. Ez általában azoknak a gyakori SEO hibáknak köszönhető, amelyek súlyos hatással lehetnek a webhelyek láthatóságára és rangsorolására is.

Az alábbiakban nem csak ezeket a hibákat ismerheted meg, hanem azt is, hogy hogyan kerülheted el őket saját stratégiádban!



 

1. Nem megfelelő kulcsszavakat használsz

Annak ellenére, hogy a Google algoritmusa sokat fejlődött az elmúlt évtizedek során, és a kulcsszavak némileg a háttérbe szorultak a rangsorolásokat illetően, a mai napig a keresőoptimalizálás fontos eszközeinek számítanak. Nagyon fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd tartalmaidban, hiszen csak ezekkel biztosíthatod, hogy releváns közönséget érj el velük.

Ehhez kulcsszókutatásra lesz szükséged, amely során ki kell derítened, hogy milyen kifejezéseket használ célközönséged a keresésekhez. Válassz olyan kulcsszavakat, amelyek összeköthetik kínálatod célközönséged igényeivel.

 

2. Halmozottan használod a kulcsszavakat

Kulcsszóhalmozásnak nevezzük, amikor valaki egy szöveges tartalomban indokolatlanul gyakran, sűrűn ismételgeti ugyan azt a kulcsszót. Ennek a célja a keresőmotorok manipulálása, és habár hosszú évekkel ezelőtt még működött ez a technika, manapság már inkább árt a SEO-nak, nem pedig segíti azt.

A kulcsszavakat mindig csak ott és olyan mennyiségben használd, ahol és amennyire ez indokolt. A Google és más keresőmotorok nem azt nézik, hogy egy-egy szó hányszor fordul elő egy szövegben, hanem azt, hogy mennyire kapcsolódik az a szöveg a felhasználók kereséseihez. Ne feledd: nem a keresőmotorok algoritmusának kell fogalmaznod, hanem emberi felhasználóknak.

 

3. Hanyagolod a közösségi médiát

Sok SEO szakember nem foglalkozik a közösségi médiával. A keresőoptimalizáláshoz azonban nem elég csinálni egy webhelyet, tartalmakat feltölteni rá, majd linkeket szerezni ezekre. A keresőmotoroknak látniuk kell, hogy az emberek érdeklődnek a tartalmaid iránt, és ebben a közösségi médiáról érkező forgalom is sokat segíthet.

A közösségi média, még ha nem is közvetlenül, de sokat segíthet a SEO-ban. Nem csak az extra forgalom miatt fontos, hanem azért is, mert webhelyed híre így sokkal több érdeklődőhöz juthat el, akik forrásként jelölhetik meg tartalmaikat, és akár hivatkozhatnak is rá saját webhelyeiken. Ezek a releváns linkek már közvetlenül erősítik majd SEO-dat.

 

4. Nem foglalkozol a title és meta mezőkkel

Meglepő, hogy mennyien feledkeznek el a meta elemekről, illetve a title címkéről tartalmaik optimalizálása során. A helyzet az, hogy a felhasználók ezek alapján választják ki, hogy mely linkekre kattintsanak rá a keresőtalálati oldalakon. Ezen mezők kitöltése során nagyon fontos ügyelni rá, hogy mindegyik oldalnak egyedi, beszédes címe és leírása legyen.

Sokan illesztik be automatikusan a webhely nevét is a title címkébe, ez azonban gyakran felesleges önismétlés. Csak bizonyos oldalakon (pl. főoldal, „rólunk” stb.) érdemes feltüntetni a webhely vagy a cég nevét a title címkében. Összességében használj inkább olyan címeket, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználókat.

 

5. Nem auditálod webhelyedet

Egy webhely rendszeres auditokat igényel. Egy audit során meghatározhatod webhelyed teljesítményét, illetve egy keresőmotor vagy felhasználó szemszögéből is megvizsgálhatod annak működését. Az audit a technikai háttérre is ki kell, hogy térjen, hiszen a lassú webhelyek SEO terén is gyengébben teljesítenek.

Az auditok a webhely kisebb és nagyobb hiányosságaira is segítenek rávilágítani. Ne felejtsd el asztali böngészőkben és mobileszközökön is tesztelni webhelyedet, az utóbbinál ügyelve arra, hogy minden funkció a telefonok kisméretű kijelzőjén is megfelelően működjön.

 

6. Nem figyelsz a mobilbarát jellegre

Apropó mobilok. Manapság megbocsáthatatlan hiba, ha egy webhely nem működik hibátlanul valamennyi modern mobileszközön. Ha egy webhely nem mobilbarát, akkor nem csak a keresőmotorok rangsorolják le, hanem a felhasználók is hamar visszafordulnak róla.

Éppen ezért manapság általában első körben mobilkészülékekre szokás megtervezni a webhelyeket, hiszen ezeket utólag sokkal könnyebb asztali böngészőkre is adaptálni. Ügyelj továbbá arra is, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön ezeken a mobileszközökön.

 

Kép forrása: Pexels / Pixabay




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.