A linképítés fontos szerepe a keresőoptimalizálásban

Főoldal > Miért olyan fontosak a linkek a SEO-ban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért olyan fontosak a linkek a SEO-ban?


2022/05/28
MCs

Biztosan hallottad már a keresőoptimalizálás kapcsán, hogy a minél több hivatkozást kap egy tartalom, annál jobban rangsorol majd. De miért?


Hogyan váltak a linkek a SEO középpontjává?

Amikor a Google több, mint 20 évvel ezelőtt szolgálatba állt, az akkoriban még újnak számító keresőmotor az alapján rangsorolta találatait, hogy mely oldalakra hány hivatkozás mutat. Az alapvető koncepció az volt, hogy a jó minőségű tartalmakra sokan hivatkoznak, ezért érdemes őket előkelő pozícióba emelni a keresőtalálati oldalakon is.

A hivatkozások tehát afféle szavazatokként működnek a Google algoritmusa számára.



 

Akkor miért nem épít mindenki megállás nélkül linkeket?

Mert a Google hamar rájött, hogy ezt a rendszert nagyon könnyű kijátszani. A webmesterek elkezdtek különféle taktikákat alkalmazni, hogy minél több hivatkozást szerezzenek webhelyeikre más domainekről. Kezdetben a Google nem tudott különbséget tenni ezek között, így, ha valakinek elég ideje volt, akkor hatékonyan manipulálhatta a keresőtalálatok sorrendjét.

A Google tehát muszáj volt kiegészíteni az algoritmusát, hogy különbséget az tudjon tenni az értékes és kevésbé értékes linkek között.

 

Ezért van az, hogy ha manapság létrehozol egy teljesen új webhelyet, és arról kezdesz el linkelgetni más domainekre, akkor ezeknek a hivatkozásoknak szinte semmilyen értékük nem lesz a Google számára.

Egy elismert, tekintélyes, rég óta működő webhely (pl. a TheGuardian.com) hivatkozási sokkal értékesebbek, mint egy két hete létrehozott személyes blog linkjei.

 

Hogy derítsem ki, hogy melyek az értékesebb webhelyek?

A keresőmotorok saját titkos algoritmusaik segítségével határozzák meg a linkek értékét. A pontos módszer tehát nem ismert, az azonban köztudott tény, hogy a Google és más keresők az alábbi szempontokat is figyelembe veszi a linkek értékelésekor:

 

Relevancia

Ha egy pékség webhelyének marketingjéért felelsz, akkor egy pékárukkal és hasonló témákkal foglalkozó webhelyről származó hivatkozás többet ér majd, mint egy ruházati webhely linkje.

A releváns témájú webhelyekről érkező linkek segítenek meghatározni a keresőmotoroknak, hogy miről is szól webhelyed, és hogy milyen keresésekre érdemes megjeleníteni tartalmaidat a találatok között.

Ha tehát az „ügyvédi iroda Eger” keresésekre szeretnéd optimalizálni tartalmadat, akkor olyan webhelyekről lesz érdemes linkeket szerezned rá, amik Egerrel vagy az ügyvédekkel foglalkoznak.

 

Tekintély és bizalom

Térjünk vissza a fenti példához. A TheGuardian.com egy sokkal megbízhatóbb és tekintélyesebb webhely, mint egy ismeretlen, szinte teljesen üres, újonnan indult blog. Így a TheGuardian.com-ról sokkal értékesebb linket szerezni, mint akár több másik kisebb webhelyről egyszerre.

A helyi és nemzeti hírwebhelyek szintén tekintélyesek a Google szmeében. A SEO szakértők gyakran igyekeznek .EDU és .GOV domainekről hivatkozásokat szerezni, hiszen ezek mind tekintélyes oktatási és kormányzati források. Na persze, még az ilyen esetekben is fontos, hogy a forrás valamilyen módon kapcsolódjon a hivatkozott tartalom témájához.

 

Változatosság

A keresőmotorok számára sokkal értékesebb, ha egy webhely tíz megbízható domainről kap valaki 1-1 linket, mintha egy megbízható domaintől szerezne 10 hivatkozást. Ez is azt jelzi nekik, hogy az adott webhelyben többen is megbíznak.

A változatosság továbbá a linkek típusaira is vonatkozik. Többféle link szintén több bizalmat is jelent majd a keresőmotorok szemében. Értékesek lehetnek többek között:

  • Blogok
  • Tekintélyes linkgyűjtő webhelyek
  • Közösségi médiás tartalmak (ezek nem minden keresőmotort érdekelnek)
  • Véleményező, értékelő webhelyek (pl. TripAdvisor)
  • Hírcikkek
  • Helyi szervezetek (pl. iparkamarák) webhelyei

 

Megvannak a linkek – Ideje pihenni?

A linképítés a SEO része, a SEO pedig sosem tekinthető igazán befejezettnek. Habár az új, értékes linkek sokat dobhatnak egy webhely teljesítményén a keresőtalálatok között, ez az előny csupán addig tart, amíg versenytársaid utol nem érnek a linképítésben.

Előfordulhat továbbá, hogy a hivatkozó webhelyek megszűnnek, vagy valamiért kevésbé értékeli majd a róluk érkező linkeket egy keresőmotor algoritmusa.

A linképítés (vagyis a linkek megszerzése) tehát egy folyamatos feladat, amivel rendszeresen foglalkozni kell.

 

Kép forrása: Pexels / Kendall Hoopes




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.