Így erősítheted meg butikszállodád marketingjét

Főoldal > Tippek egy kisebb szálloda marketingjéhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tippek egy kisebb szálloda marketingjéhez
2022/04/29
MCs

Egy kisebb szálloda marketingje nem egyszerű feladat, hiszen nagyobb nemzeti és nemzetközi láncokkal kell versenybe szállnod a vendégek figyelméért. Ezeket az óriásokat nem csak többen ismerik, hanem jóval nagyobb összegeket is fordíthatnak a marketingre, mint a szerényebb alternatívák. Azonban még az független butikszállodáknak is van egy hatalmas előnyük a nagyobb versenytársakkal szemben – az egyediségük.

Ez az egyediség az, ami kiemelheti őket a versenymezőnyből, és ami miatt erre kell összpontosítsák szűkösebb marketingköltségvetésüket is. Az alábbiakban a kisebb szállodák marketingjéhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

 

Összpontosíts arra, ami egyedivé és hitelessé teszi szállodádat

Készíts és publikálj olyan tartalmakat, amelyek bemutatják, hogy mi teszi egyedivé butikszállodádat. Talán mindenkinél jobban odafigyelsz a fenntartható alternatívákra? Esetleg egyedi különlegességeket kínálsz konyhádban? Egy gyönyörű természeti képződmény közelében várod vendégeidet?

A modern utazók nem csupán egy szálláshelyre vágynak, hanem egy egyedi élményre, aminek szálláshelyük is szerves részét képezi. Szállodádnak ehhez igazodnia kell a helyi kultúrához, és határozottan tükröznie kell ideális vendégeid értékrendjét is.

A butikszállodáknak nagyszerű lehetőségük nyílik ilyen személyre szabott, emlékezetes, egyedi élményeket biztosítani vendégeiknek, ami sokkal emlékezetesebb, mint a nagyobb láncok által kínált sablonos, unalmas látogatások.

 

Ismerkedj meg a digitális opciókkal

A digitális forradalom az élet valamennyi területét megváltoztatta. Manapság már az interneten kommunikálunk, fedezünk fel új látnivalókat, foglalunk repülőjegyeket és keresünk rá szállásokra és szolgáltatásokra. A digitális világ kínálja a legjobb marketingeszközöket egy kisebb szálloda számára.

A mai digitális közegben meglehetősen nehéz lehet megkaparintani az emberek figyelmét, hiszen lényegében végtelen mennyiségű tartalom érhető el a világhálón. Az utazók a bájuk és egyediségük miatt kedvelik a kisebb szállodákat, ezért fontos, hogy ezek a jellemzők marketingkampányaid szerves részét képezzék.

A közösségi média nagyszerű platformokat kínál a kisebb szállodák számára, hogy szorosabb, közvetlenebb kapcsolatokat építhessenek ki ügyfeleikkel, illetve, hogy megerősíthessék márkájuk jelenlétét az interneten. Ösztönözd arra vendégeidet, hogy jelentkezzenek be szállodádban, és osszanak meg róla néhány képet is ismerőseikkel.

Egy másik remek taktika influencerek segítségét kérni, akik hiteles, természetes módon mutathatják be szállodád kínálatát érdeklődő közönségeiknek.

 

Foglalkozz közösségeddel

A helyi cégek és közösségek elképesztő dolgokra képesek, ha hajlandók együttműködni egymással. Az elmúlt évek során egyre többen igyekeztek támogatni a helyi vállalataikat, és ebben a kezdeményezésben a butikszállodák is részt kell, hogy vegyenek.

Építs kapcsolatokat helyi közösségeden belül és működj együtt olyan cégekkel és vállalkozókkal, akikkel kölcsönösen tudjátok segíteni egymást. A konyhádba például helyi termelőktől szerezheted be a hozzávalókat, vagy kedvezményeket kínálhatsz fel az olyan helyi cégek számára, amelyek szállodádban tartják meg rendezvényeidet.

Ezeket az értékes megállapodásokat nem mindig egyszerű létrehozni, de amint a dolgok mozgásba lendülnek, jövedelmező és minden fél számára előnyös együttműködések lesznek.

 

Meríts ihletet a versenytársakból

Nem mindig egyszerű új ötletekkel előállni egy kisebb szálloda marketingjéhez. Ilyenkor egyáltalán nem szégyen, sőt, kifejezetten ajánlott megnézni, hogy mit csinálnak versenytársaid, és némi ihletet meríteni a stratégiájukból.

Nézd meg a blogjaikat, a közösségi profiljaikat, hogy milyen markteing emaileket küldenek ki és összességében, hogy milyen tartalmaik iránt érdeklődnek legjobban követőik.

Ez a fajta piackutatás néhány remek ötletet kínál majd, amiket a nélkül is végrehajthatsz, hogy teljesen lemásolnád mások stratégiáját. Meglehet, hogy már egy új szolgáltatás bevezetésével is több vendégre tehetsz szert, vagy elég lesz egy meglévőt kibővíteni (pl. házhozszállítás az étteremből), és így tovább.

 

Kép forrása: Pexels / Engin Akyurt

Online marketing Turizmus Turizmusmarketing Utazás



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.