Így alakította át a marketinget a digitális forradalom

Főoldal > A marketing helyzete 2022-ben – Mit hozott a digitális átalakulás?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A marketing helyzete 2022-ben – Mit hozott a digitális átalakulás?
2022/03/11
MCs

Az elmúlt néhány év során többször is szóba került a digitális átalakulás, illetve, hogy mit jelent ez a különböző iparágak számára. Habár minden iparág más szavakkal definiálja, hogy mit is takar ez az átalakulás, valójában minden esetben egy olyan folyamatról van szó, amely során az analóg technológiák és eljárások digitális alternatívák váltják fel a hatékonyabb működés vagy a színvonalasabb ügyfélélmény biztosítása érdekében.

Nem meglepő tehát, hogy ez a digitális átalakulás az online marketingre is óriási hatással volt és van is, hiszen a marketing célja minél több lehetséges érintkezési pontot kialakítani egy márka és annak ideális ügyfelei között. A digitális technológiák rengeteget segíthetnek ebben.

Lássuk tehát, hogy hogyan is hat ez a digitális átalakulás a marketing világára

 

Részletes célzási lehetőségek

Az a digitális átalakulás egyik legfontosabb jellemzője, hogy az online marketingesek manapság elképesztően aprólékos célzási eszközökhöz és részletes beállításokhoz férhetnek hozzá. A tömegmédia korában a cél az volt, hogy a marketingüzenetek a lehető legnagyobb tömeghez jussanak el, abban reménykedve, hogy köztük lesznek egy márka ideális ügyfelei.

A modern platformok ezzel szemben segítenek pontosan kijelölni, hogy kikhez és milyen formában jussanak el ezek az üzenetek, míg a részletes és alapos elemzési eszközök a kampányok hatékonyságáról kínálnak hasznos, gyakran valós idejű jelentéseket.

Mindez személyre szabott, és ez által hatékonyabb reklámok és egyéb marketinganyagok bevetését teszi lehetővé.

 

A SEO és a marketing változó természete

A Google gyökerestől megváltoztatta a világ cégeinek kommunikációs szokásait. Manapság az online forgalom durván 93%-a valamilyen kereséssel kezdődik, ezért nem csoda, hogy a legtöbb cég igyekszik a keresőtalálatok élére kerülni tartalmaival – itt érhetik el a közönségük nagy részét.

Azonban mivel a Google folyamatosan fejleszti és bővíti algoritmusait, a keresőoptimalizálás folyamata manapság össze sem hasonlítható azzal, ahogyan 20 évvel ezelőtt zajlott. A hangsúly 2022-ben az értékes, hasznos tartalmakon, illetve a felhasználói élményen van. Ha tehát egy cég szeretne érvényesülni az organikus találatok között, akkor sem pénzt, sem az időt nem sajnálhatja a SEO-ra.

 

Akadálymentesen integrált csatornák

A marketingesek mindig is igyekeztek a különböző csatornák eredményeit egy központi keretrendszerben kezelni. Az online marketing megjelenésével minden egy digitális közegbe került át, ahol az összes rendszer azonos nyelvet (az informatikáét) beszéli, így sokkal gördülékenyebben használhatók egymással párhuzamban.

Az analitikai eszközök képesek egyszerre több csatorna statisztikáit megjeleníteni, illetve rávilágítanak, hogy a különböző marketingeszközök milyen hatással vannak egymásra. Mindez egy sokkal átfogóbb képet nyújt egy cég online marketing stratégiájáról, ami segít sokkal tájékozottabb, megfontoltabb üzleti döntéseket hozni.

 

Személyre szabottság és színvonalas felhasználói élmények

Ezek az előnyök a fentebb említett aprólékos célzási lehetőségek és részletes beállítások eredményei. Arról van szó, hogy az internethasználók lényegében digitális nyomokat hagynak maguk után, amelyek segítségével személyre szabott, egyedi marketingüzenetek hozhatók létre a hatékonyabb célzás érdekében.

Másképpen megfogalmazva, egy online felhasználónak a korábbi böngészési szokásai alapján lehet személyre szabott reklámokat és ajánlatokat megjeleníteni, amikre az emberek többsége sokkal fogékonyabb, mint az általános, „szétszórt” marketingüzenetekre. Egyes felhasználók hajlandók közvetlenül személyes adatokat megosztani magukról, ha ezért cserébe relevánsabb reklámanyagokat küldenek nekik (lásd: email marketing).

 

Az összetett értékesítési tölcsérek több mozgásteret biztosítanak

Az értékesítési tölcsér (vagy a vásárló utazása stb.) azon lépések sorozatára utal, amelyek során egy lehetséges ügyfél tényleges ügyféllé válik (felfedez egy problémát, felkutatja a lehetséges megoldásokat, végül pedig megvásárolja azt, amit a legideálisabbnak talál ezek közül).

A digitális átalakulás előtt a marketingesek nem igazán befolyásolhatták ezt a folyamatot. Egyedül arra volt lehetőségük, hogy tömegesen legyártsák a marketinganyagokat, kiküldjék őket, és bízzanak benne, hogy valaki majd reagál ezekre. A digitális átalakulás azonban sokkal összetettebb értékesítési tölcséreket eredményezett, amelyeket manapság általában az többféle fázisra szokás felosztani. A különböző fázisokban járó lehetséges ügyfeleket aztán a számukra legkényelmesebb formában lehet megcélozni az ideális marketingüzenetekkel.

 

Az interaktivitás alapjai

Végezetül, nem beszélhetünk a digitális átalakulás és a marketing kapcsolatáról, ha nem említjük meg az interaktivitást.

A hagyományos marketingmédiumok (pl. televízió, rádiók, újságok stb.) mindig is egyirányú kommunikációs eszközök voltak, és nem igazán kínáltak lehetőséget a közönségnek a visszajelzésre. Az online közegben ezzel ellentétben az emberek általában közvetlenül felvehetik a kapcsolatot a márkákkal, ráadásul eldönthetik, hogy kikkel szeretnék megosztani a különböző tartalmakat. Egy jól kialakított online marketing kampánynak akár a célközönség tagjai is kulcsfontosságú részei lehetnek, és ez velük is érezteti, hogy mennyire nagyra is tartja őket egy-egy márka.

Ilyen mértékű interaktivitásra soha nem volt példa a hagyományos marketingformák korában.

 

Kép forrása: Pexels / Karolina Grabowska

Online marketing



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.