Miért van szükség helyi SEO-ra? Mi az a helyi keresőoptimalizálás?

Főoldal > Mi az a helyi SEO (és miért olyan fontos)?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a helyi SEO (és miért olyan fontos)?
2022/02/08
MCs

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen szerepével a legtöbb online kereskedő és webhelytulajdonos tisztában van, de mi a helyzet a helyi SEO-val? Miben különbözik a „hagyományos” keresőoptimalizálástól, és miért éri meg foglalkozni vele? Az alábbiakban ilyen fontos kérdésekre kaphatsz válaszokat!

Mi az a helyi SEO?

A helyi SEO, vagyis a helyi keresőoptimalizálás pontosan az, aminek hangzik – olyan SEO taktikákból áll, amelyek kifejezetten a helyileg kereső felhasználók számára hivatottak láthatóbbá tenni webhelyedet, vagy cégedet a keresőmotorok találatai között.

A Google lekérdezések nagy részét helyi keresések teszik ki. Ez persze annak köszönhető, hogy az emberek túlnyomó többsége előszeretettel használja mobilkészülékét, hogy a közelben keressen rá valamire (egy étteremre, egy orvosi rendelőre, egy konditeremre, egy kisboltra stb.) Mi több, az ilyen kereséseket gyakran üzletlátogatás, vagy legalább egy telefonhívás követi.

A Google „helyi csomagja” a helyi marketing „szent grálja”, ha úgy tetszik. Ez az a három cég, amelyek az összes többi Google találat felett jelennek meg, és amiket a Google egy térképrészleten is megjelöl. Nem meglepő módon ezek a találatok kapják a legtöbb kattintást és forgalmat – gyakran többet, mint az alattuk megjelenő, egyéb organikus találatok.

Szóval hogyan lehet bejutni a Google helyi csomagjába? Ehhez egy átfogó SEO kampányra lesz szükség, aminek a helyi keresőoptimalizálás is fontos részét képezi.

 

Tényleg szükség van a helyi SEO-ra?

A helyi SEO-val első sorban az olyan cégeknek és vállalkozóknak éri meg foglalkozni, akik valamilyen helyi ügyfélkört igyekeznek megcélozni.

Persze vannak kivételek is. Egy szálloda például általában nem 2-3 kilométeres körzetéből gyűjti az ügyfeleit, azonban ha szeretne megjelenni azoknak a felhasználóknak, akik valahol a szálloda közelében keresnek szállást maguknak, akkor mindenképpen foglalkoznia kell a helyi SEO-val.

 

Kiknek jön tehát igazán jól a helyi SEO?

  • vendéglátók: szállodák, éttermek, bárok stb.
  • egészségügyi szolgáltatók: orvosok, magánklinikák stb.
  • jogi szolgáltatók: ügyvédek stb.
  • bármilyen helyi jellegű cég vagy vállalkozó: edzőtermek, könyvtárak, mozik, fodrászok, vízvezetékszerelők stb.

 

Kiknek éri meg kevésbé helyi SEO-val foglalkozni?

Amennyiben céged nem rendelkezik fizikai üzlethelységgel vagy irodával, ahol ügyfeleket fogadna, nincs igazán értelme helyi célzásokkal foglalkozni:

  • olyan online üzletek, amelyek kizárólag rendeléseken keresztül értékesítik a kínálatukat: webáruházak, online viszonteladók
  • online szolgáltatások: felhőszolgáltatók, webprogramozók, designerek, SaaS szolgáltatók stb.

 

Miért olyan fontos a helyi SEO?

A helyi SEO lehetővé teszi céged számára, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Habár a helyi SEO egyik közvetlen célja minél több forgalmat vonzani webhelyedre, még akkor is új ügyfeleket irányíthatsz irodádba vagy üzletedbe, ha nincs saját webhelyed.

Mivel az ilyen helyi jellegű keresések mögött általában határozott keresőszándék áll (azaz a felhasználók pontosan tudják, hogy mit akarnak), gyakran magas konverziós arány is jellemző rájuk.

Egyre több a helyi szándékú keresés. A lehetséges ügyfelek 80%-a használ keresőmotorokat, hogy helyi jellegű információkat találjon magának, és e keresések nagy része üzletlátogatásban végződik.

A helyi SEO ezt a hatalmas helyi, érdeklődő keresőforgalmat segít megcélozni. Minél több információt találhatnak rólad vagy cégedről a felhasználók keresés közben, annál több bizalmat előlegeznek majd meg neked.

 

Hol jelennek meg a helyi találatok?

A helyi találatok a Google keresőtalálati oldalain, a hirdetések alatt és az organikus találatok felett jelennek meg.

A fenti példában ezek a helyek jelennek meg a „pizzéria Miskolc” keresésre.

 

Szintén helyi megjelenésnek számít a Google Cégprofil adatlap is, amely a helyi SEO egy teljesen ingyenes és nélkülözhetetlen eszköze. Ha még nincs Google Cégprofilod, akkor minél előbb készíts egyet helyi céged számára.

A Google Cégprofillal regisztrálhatod magadat a Google cégadatbázisába, és alapvető információkat adhatsz meg vállalatodról (név, cím, elérhetőségek, webhely, nyitvatartás stb.) Ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók könnyebben rátaláljanak cégedre, amikor valahol a közeledben keresnek maguknak hasonló szolgáltatókat vagy üzleteket, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Cégprofil adatlapra.

 

A Google mindezek mellett az organikus találatok között is igyekszik olyan tartalmakat megjeleníteni, amelyeket a beírt keresés alapján relevánsnak vél (például mert helyi kulcsszavakat tartalmaznak. Éppen ezért, ha webhelyed jól teljesít a hagyományos SEO-ban, nem kell sokkal többet tenned azért, hogy a helyi keresőoptimalizálással is sikereket arasson.

 

Mik a legfontosabb helyi rangsorolási szempontok?

A Google szerint az alábbi szempontok a legfontosabbak a helyi találatok rangsorolásakor:

  • Relevancia: A relevancia arra utal, hogy mennyire passzol a felhasználó által beírt keresés egy helyi találathoz. Minél részletesebben töltöd ki adatlapodat a Google Cégprofil felületén, annál valószínűbb, hogy a Google a megfelelő felhasználóknak jeleníti majd meg azt a találatok között.
  • Távolság: A Google előnyben részesíti azokat a helyeket a találatok között, amelyek közelebb esnek a felhasználó tartózkodási helyéhez vagy ahhoz a helyhez, amire rákeresett.
  • Ismertség: Mennyire népszerű, jól ismert az adott cég a Google által ismert információk alapján? Itt nem csak a Google Cégprofilra kell gondolni, hanem az összes adatra, amit a Google más webhelyekről és forrásokból összegyűjtött a cégről. Továbbá, minél jobbra értékelik a felhasználók az adott céget a Google Cégprofil adatlapon, annál valószínűbb, hogy előkelő helyi rangsorolást kap majd a helyi csomagban.

 

Kép forrása: Pexels / Negative Space

Keresőoptimalizálás, SEO



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.