1. Felhívja cégedre az emberek figyelmét
Ha kiváló minőségű terméket és szolgáltatásokat kínálsz, akkor jogosan feltételezheted, hogy ez önmagában elég ahhoz, hogy kitűnj a versenymezőnyből. Ez azonban sajnos nem így van.
Manapság lehetetlen olyan piacot találni, ami ne lenne telített a konkurenciával, így még a legigényesebb, legegyedibb vállalatok is könnyedén eltűnhetnek az óriási hangzavarban.
Első sorban tehát azért fontos a marketing kis- és középvállalkozások számára, mert segít eljuttatni márkájuk hírét célközönségükhöz.
2. Tájékoztatja célközönségedet kínálatodról
Egy kisebb vállalkozás fejeként időd nagy részében bizonyára termékeid és szolgáltatásaid tökéletesítésével foglalkozol majd. Mindenkinél jobban ismered őket, és pontosan tudod, hogy hogyan működnek.
Azok az emberek viszont, akiknek ezeket szánod bizonyára nem ismerik őket olyan részletesen, vagy egyáltalán nem is tudnak róluk. A marketing lehetőséget nyújt arra, hogy tájékoztasd célközönséget arról, amit kínálsz nekik, és megmutasd, hogy miért érdemes veled üzletelniük.
Az inbound marketing például egy kifejezetten hatékony marketingmódszer egy kisebb vagy közepes méretű vállalat számára. Ez magába foglalja többek között a tartalommarketinget, a közösségi média marketinget, a keresőoptimalizálást és egyéb marketingformákat is, amelyek befektetései többszörösen képesek megtérülni.
3. Bizalmat épít céged és ügyfeleid között
Ahhoz, hogy egy kisebb vállalkozás a legtöbbet hozhassa ki lehetőségeiből, egy hűséges követőtáborra lesz szüksége. Ez azt jelenti, hogy olyan ügyfeleket kell szerezned, akik rendszeresen visszatérnek majd, hogy tőled vásároljanak, vagy a te szolgáltatásaidat vegyék igénybe.
Ehhez persze először ki kell érdemelned a bizalmukat. Csak akkor lesznek hajlandók közelebb kerülni márkádhoz, ha bíznak is kínálatodban.
A marketing ezt a bizalmat is segít kiépíteni és megerősíteni. A különféle technikákkal bebizonyíthatod ügyfeleid számára, hogy a te kínálatod a helyes választás számukra, hogy aztán újra és újra visszatérjenek hozzád.
4. Segít megismerni ügyfeleidet
Amikor megalapítod vállalatodat, bizonyára van egy általános képed arról, hogy milyen embereknek szánod kínálatodat. Idővel aztán kiderülhet, hogy célközönségedet egészen más jellegű ügyfelek alkotják.
A marketing nagyon sokat elárulhat ügyfélkörödről. Megnézheted például, hogy milyen emberek reagálnak a legpozitívabban marketingtevékenységeidre, és hogy ez alapján milyen irányban kellene folytatnod marketingedet.
Mindezek mellett a marketinggel értékes visszajelzéseket is gyűjthetsz termékeidről, szolgáltatásaidról, vagy a márkád által kínált ügyfélélményről. Ebben segíthet többek között a közösségi média és az emailekben kiküldött kérdőívek is.
5. Fellendíti az értékesítéseket
A marketing végcélja szinte mindig a konverziók számának fellendítése, hiszen vállalkozóként minél több terméket és szolgáltatást szeretnél értékesíteni ügyfeleidnek.
Ha rendszeresen emlékezteted az embereket kínálatodról, és hogy milyen problémáikat segítenek megoldani termékeid és szolgáltatásaid, akkor lényegesen többet adhatsz majd el ezekből az érdeklődőknek.
6. Segít megőrizni vállalatod relevanciáját
Amikor egy kis- vagy középvállalkozás még új, vagy egy új terméket/szolgáltatást dob a piacra, akkor nem nehéz felkelteni az emberek érdeklődését. Az újdonságnak mindig van egy varázsa, ami pezsgést kelt egy márka körül.
De mi történik, miután ez az izgatottság alábbhagy? Az emberek lassan elkezdik elfelejteni vállalatodat, és mindazt, amit kínál.
A marketing segít megőrizni az ügyfelekkel kialakított kapcsolataidat, illetve relevanciádat, még akkor is, ha éppen nem tudsz semmilyen új terméket vagy szolgáltatást felmutatni nekik.
7. Lehetőséget nyújt a növekedésre
Az üzleti világban mindenki növekedni próbál. A vállalkozók célja mindig az, hogy cégük idén több ügyfelet szolgáljon ki és nagyobb profitot termeljen, mint az előző évben.
Mindez lényegében lehetetlen folyamatos marketing nélkül. Ha nem érsz el új lehetséges ügyfeleket, akkor nagyon nehéz lesz bővíteni vásárlóid körét.
Éppen ezért muszáj rendszeresen foglalkoznod a marketinggel: folyamatosan többet megtudni ügyfeleidről, tájékoztatni őket kínálatodról, és emlékeztetni az embereket, hogy miért a te márkád a legjobb választás számukra.
Kép forrása: Pexels / Christina Morillo