Ezért olyan fontos a marketing minden kis- és középvállalkozás működéséhez

Főoldal > A marketing nélkülözhetetlen szerepe a kis- és középvállalások életében

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A marketing nélkülözhetetlen szerepe a kis- és középvállalások életében


2022/06/18
MCs

Egy kisebb vagy közepes méretű vállalkozás sikerihez manapság elengedhetetlen, hogy költségvetése tehetős hányadát a marketingre fordítsa. De miért? Mit kínál a marketing manapság egy frissen alapított kisvállalkozás, vagy egy döcögő közepes méretű cég számára? Az alábbiakban erre a kérdésre olvashatsz több meggyőző választ is.


1. Felhívja cégedre az emberek figyelmét

Ha kiváló minőségű terméket és szolgáltatásokat kínálsz, akkor jogosan feltételezheted, hogy ez önmagában elég ahhoz, hogy kitűnj a versenymezőnyből. Ez azonban sajnos nem így van.

Manapság lehetetlen olyan piacot találni, ami ne lenne telített a konkurenciával, így még a legigényesebb, legegyedibb vállalatok is könnyedén eltűnhetnek az óriási hangzavarban.



Első sorban tehát azért fontos a marketing kis- és középvállalkozások számára, mert segít eljuttatni márkájuk hírét célközönségükhöz.

 

2. Tájékoztatja célközönségedet kínálatodról

Egy kisebb vállalkozás fejeként időd nagy részében bizonyára termékeid és szolgáltatásaid tökéletesítésével foglalkozol majd. Mindenkinél jobban ismered őket, és pontosan tudod, hogy hogyan működnek.

Azok az emberek viszont, akiknek ezeket szánod bizonyára nem ismerik őket olyan részletesen, vagy egyáltalán nem is tudnak róluk. A marketing lehetőséget nyújt arra, hogy tájékoztasd célközönséget arról, amit kínálsz nekik, és megmutasd, hogy miért érdemes veled üzletelniük.

Az inbound marketing például egy kifejezetten hatékony marketingmódszer egy kisebb vagy közepes méretű vállalat számára. Ez magába foglalja többek között a tartalommarketinget, a közösségi média marketinget, a keresőoptimalizálást és egyéb marketingformákat is, amelyek befektetései többszörösen képesek megtérülni.

 

3. Bizalmat épít céged és ügyfeleid között

Ahhoz, hogy egy kisebb vállalkozás a legtöbbet hozhassa ki lehetőségeiből, egy hűséges követőtáborra lesz szüksége. Ez azt jelenti, hogy olyan ügyfeleket kell szerezned, akik rendszeresen visszatérnek majd, hogy tőled vásároljanak, vagy a te szolgáltatásaidat vegyék igénybe.

Ehhez persze először ki kell érdemelned a bizalmukat. Csak akkor lesznek hajlandók közelebb kerülni márkádhoz, ha bíznak is kínálatodban.

A marketing ezt a bizalmat is segít kiépíteni és megerősíteni. A különféle technikákkal bebizonyíthatod ügyfeleid számára, hogy a te kínálatod a helyes választás számukra, hogy aztán újra és újra visszatérjenek hozzád.

 

4. Segít megismerni ügyfeleidet

Amikor megalapítod vállalatodat, bizonyára van egy általános képed arról, hogy milyen embereknek szánod kínálatodat. Idővel aztán kiderülhet, hogy célközönségedet egészen más jellegű ügyfelek alkotják.

A marketing nagyon sokat elárulhat ügyfélkörödről. Megnézheted például, hogy milyen emberek reagálnak a legpozitívabban marketingtevékenységeidre, és hogy ez alapján milyen irányban kellene folytatnod marketingedet.

Mindezek mellett a marketinggel értékes visszajelzéseket is gyűjthetsz termékeidről, szolgáltatásaidról, vagy a márkád által kínált ügyfélélményről. Ebben segíthet többek között a közösségi média és az emailekben kiküldött kérdőívek is.

 

5. Fellendíti az értékesítéseket

A marketing végcélja szinte mindig a konverziók számának fellendítése, hiszen vállalkozóként minél több terméket és szolgáltatást szeretnél értékesíteni ügyfeleidnek.

Ha rendszeresen emlékezteted az embereket kínálatodról, és hogy milyen problémáikat segítenek megoldani termékeid és szolgáltatásaid, akkor lényegesen többet adhatsz majd el ezekből az érdeklődőknek.

 

6. Segít megőrizni vállalatod relevanciáját

Amikor egy kis- vagy középvállalkozás még új, vagy egy új terméket/szolgáltatást dob a piacra, akkor nem nehéz felkelteni az emberek érdeklődését. Az újdonságnak mindig van egy varázsa, ami pezsgést kelt egy márka körül.

De mi történik, miután ez az izgatottság alábbhagy? Az emberek lassan elkezdik elfelejteni vállalatodat, és mindazt, amit kínál.

A marketing segít megőrizni az ügyfelekkel kialakított kapcsolataidat, illetve relevanciádat, még akkor is, ha éppen nem tudsz semmilyen új terméket vagy szolgáltatást felmutatni nekik.

 

7. Lehetőséget nyújt a növekedésre

Az üzleti világban mindenki növekedni próbál. A vállalkozók célja mindig az, hogy cégük idén több ügyfelet szolgáljon ki és nagyobb profitot termeljen, mint az előző évben.

Mindez lényegében lehetetlen folyamatos marketing nélkül. Ha nem érsz el új lehetséges ügyfeleket, akkor nagyon nehéz lesz bővíteni vásárlóid körét.

Éppen ezért muszáj rendszeresen foglalkoznod a marketinggel: folyamatosan többet megtudni ügyfeleidről, tájékoztatni őket kínálatodról, és emlékeztetni az embereket, hogy miért a te márkád a legjobb választás számukra.

 

Kép forrása: Pexels / Christina Morillo




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.