1. Bővítsd adatbázisodat a főszezon során
A főszezon nyüzsgése temérdek lehetőséget kínál adatbázisod bővítésére. Gyűjtsd össze meglévő/volt ügyfeleid listáját, és azon lehetséges ügyfelekét is, akik korábban már érdeklődtek márkád iránt. A főszezon lecsengése után aztán elkezdheted arra használni ezt a listát, hogy rendszeresen tartsd a kapcsolatot ügyfeleiddel, nehogy megfeledkezzenek rólad.
Az emailek sokat segíthetnek ebben, és ha elég hatásos marketingüzeneteket fogalmazol meg, akkor az érdeklődők izgatottan várják majd a következő szezont, és tudni fogják, hogy kit kell keresniük. Természetesen korábbi ügyfeleidet sem árt, ha néha emlékezteted márkádról.
Fontos, hogy webhelyed naprakész legyen, és rendszeresen foglalkozz vele. Még ha vállalatod átmenetileg nem is aktív, a felhasználóknak és a Google-nak is látnia kell, hogy nem is adtad fel webhelyed kezelését.
Ebben az időszakban különleges ajánlatokat kínálhatsz fel meglévő és leendő ügyfeleidnek, amivel megmutathatod, hogy odafigyelsz rájuk, és arra ösztönözheted őket, hogy a szezonok közötti időkben is odafigyeljenek márkádra.
2. Foglalkozz az ügyfelek véleményeivel
A modern digitális világban az ember szinte mindenhez azonnal hozzáférhet az interneten – beleértve a cégedről megfogalmazott véleményeket és egyéb visszajelzéseket is.
A korábbi ügyfelek véleményei fontos szerepet játszanak az érdeklődők vásárlási folyamatában, hiszen sokan az alapján hozzák meg döntésüket, hogy miket mondanak mások egy cégről vagy annak termékeiről az interneten.
Ezek a vélemények valószínűleg az aktív szezonban gyűlnek majd össze, de a szezonok közötti időszakban is hasznukat veheted, ha felhasználod őket marketingedben. Akár a webhelyeden, akár a közösségi médián, akár a feliratkozóknak kiküldött emailekben tünteted fel őket, ezek a visszajelzések azt bizonyítják majd, hogy megéri a te cégedet választani, amint elérkezik a következő szezon.
Ne felejts el továbbá reagálni ezekre a visszajelzésekre, függetlenül attól, hogy mikor kapod őket. Ez is azt mutatja majd, hogy egész évben foglalkozol ügyfeleiddel, és értékesnek tartod véleményeiket.
3. Készíts jó minőségű tartalmakat
A főszezonban valószínűleg ritkábban akad lehetőséged ezzel foglalkozni, tehát használd ezt a zsúfolt időszakot meglévő tartalmaid, közösségi profiljaid, email marketinged és egyéb marketinges eszközeid frissítésére.
A szezonok közötti időszakban több időd lesz a tartalmakkal foglalkozni, amit érdemes is kihasználni. Készíts olyan hasznos, releváns, érdekes tartalmakat, amiket közönséged szívesen fogad majd, legyen szó cikkekről, videókról vagy bármi másról, ami érdekelheti őket.
4. Használd a közösségi médiát
Ügyfeleiddel egész évben tartanod kell a kapcsolatot, bármilyen szezon is legyen éppen. A közösségi média egy egyszerű és nagyszerű eszköz ehhez.
A céged iránt érdeklődők általában webhelyedet vagy közösségi profiljaidat látogatják majd meg, ha több információt szeretnének kideríteni cégedről. Ez azt jelenti, hogy azokon a közösségi hálózatokon is aktív jelenléted kell legyen, amelyeket ügyfeleid gyakran látogatnak.
Ügyfélköröd demográfiai jellemzőitől függően ez lehet a Facebook, az Instagram, vagy bármilyen más közösségi platform is. Fontos, hogy csak azokkal foglalkozz, amiket közönséged is gyakran látogat.
Ezeken a platformokon aztán különleges ajánlatokat kínálhatsz fel követőidnek, beszámolhatsz nekik a legújabb hírekről, megoszthatsz velük érdekes, értékes tudnivalókat és összességében egy közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki azokkal, akik márkád iránt érdeklődnek. Ez a kapcsolat segít majd, hogy a szezonon kívüli időkben se feledkezzenek el rólad.
5. Foglalkozz a helyiekkel
Ne feledkezz meg a helyiekről sem. Ha cégedet a turistákra élezted ki, akkor bizonyára olyan külföldi, vagy legalább más településekről érkező ügyfeleket célzol meg stratégiáddal, akik egy egyedi élményre vágynak – olyan élményre, amit csak céged adhat meg nekik. De mi a helyzet a helyiekkel?
Miután a turisták hazamennek, céged a helyiekre lesz kénytelen támaszkodni, hogy a lassabb időszakban is legyen kikkel üzletelned.
Ha kedvezményeket és egyéb ajánlatokat kínálsz a helyi lakosoknak, akkor ezzel kibővítheted célközönségedet, és biztosíthatod, hogy a főszezont követően is mozgásban maradjanak a dolgok. Ne feled, hogy a turisták jönnek-mennek, de a helyiek azok, akik mindig ott lesznek melletted – megéri tehát pozitív kapcsolatot kiépíteni (és ápolni) velük.
6. Hozd be a lemaradásokat
Meglehet, hogy annyira jól ment az üzlet a főszezonban, hogy sok feladatra egyszerűen nem maradt elegendő időd. A szezonok közötti hónapok remek lehetőséget kínálnak arra, hogy felzárkózz és felkészülj a következő sűrű időszakra.
Tisztítsd ki adatbázisodat, újítsd fel webhelyedet, készíts egy új közösségi profilt (ha van rá kapacitásod), illetve végezz piackutatást és ismerkedj meg még jobban közönségeddel. Ebben az időszakban továbbá tartalmakat, kampányokat és egyéb marketinganyagokat is előkészíthetsz, amiket aztán már csak publikálnod/aktiválnod kell majd a következő szezonban.
Kép forrása: Pexels / Tim Mossholder