1. Azonosítsd lehetséges látogatóidat, hogy tudd, kiknek hirdetsz
Egy turisztikai marketingstratégia egyik legelső és legfontosabb lépése kideríteni, hogy kiknek szólnak majd marketingüzeneteid, és hogy honnan érkeznének hozzád. Számos turisztikai célpont a demográfiai adatok (nem, kor, jövedelem stb.) mellett GPS információkat is felhasznál, hogy még többet kiderítsen látogatói életmódjáról.
Ezekhez az adatokhoz a bankkártyás tranzakciókból vagy a mobileszközök GPS adataiból lehet hozzájutni. Az ilyen adatok birtokában sokkal precízebben célozhatod meg ideális vendégeidet.
2. Készíts egyedi marketingtervet minden utazótípusra
Ritka az olyan márka, aminek csak egyféle ügyféltípusa van. Ugyan így van ez a turizmusban is, és a különböző csoportok (pl. a millenárisok és a nyugdíjasok) egészen más élmények iránt érdeklődnek majd környékeden.
Egy általános megközelítés manapság már nem elegendő a legjobb eredményekhez. Az emberek személyre szabott bánásmódot követelnek meg a márkáktól, különösen az idegenforgalomban és a vendéglátásban.
Fontos tehát azonosítani és szegmentálni ezeket az ügyféltípusokat, hogy még aprólékosabban célozhasd meg őket különféle ajánlatokkal, ösztönzőkkel és egyéb marketingeszközeiddel.
3. Működj együtt influencerekkel
Az influencer marketin az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingformája a turizmusban. Az influencerek olyan népszerű személyek, akik egy hűséges követőtábort gyűjtöttek maguk köré valamilyen internetes platformon (pl. az Instagramon vagy egy saját blogon). Az influencerek közösségét aktív felhasználók alkotják, akik előszeretettel nézik, olvassák vagy hallgatják az általuk megosztott tartalmakat.
Nem csoda tehát, hogy számos márka – köztük sok turisztikai cég is – előszeretettel működik együtt az influencerekkel, hogy rajtuk keresztül találjanak maguknak érdeklődő, aktív közönségeket.
Ehhez először is olyan influencereket kell keresned, akik valamilyen módon kapcsolódnak saját iparágadhoz. Az utazóbloggerek például általában jó választások, ahogy azok is, akik az Instagramon vagy más platformokon osztják meg utazásaikat követőikkel.
Ha úgy véled, hogy valaki hiteles, releváns partner lehetne márkád számára, akkor keresd fel őt egy ajánlattal, és próbálj megegyezni vele egy olyan együttműködésben, ami minden fél számára nyereséges lenne. Például felkínálhatsz két kedvezményes éjszakát vagy ingyenes vacsorákat az illető számára, ha cserébe készít egy őszinte értékelést létesítményedről, és a követőivel is megosztja azt.
4. Készíts videókat turisztikai célpontodról
A videók a legnépszerűbb online tartalmak, hiszen audiovizuális módon segítenek bemutatni különféle termékeket, koncepciókat és persze turisztikai célpontokat is. Ha szeretnél kiemelkedni a közösségi médiára jellemző rajból, akkor készíts olyan videókat, amik nem csak célpontodról szólnak, hanem az egész települést bemutatják a körül.
A videós lehetőségek listája rendkívül hosszú. Videóidban megkérdezhetsz helyieket, hogy mik a kedvenc közeli látnivalóik, hogy hol töltik szívesen szabadidejüket és hogy mit ajánlanának mindenképpen egy utazónak, aki csak néhány napot tölt a környéken. Ezen kívül bemutathatod egy-egy neves hely történelmét is, vagy összevághatsz egy montázst a legszebb helyi felvételekből.
5. Ossz meg híreket a környékedről
Helyiként mindenképpen fontos, ha képben vagy a legújabb híreket illetően. Ha pedig tovább is adod ezeket követőidnek, akkor egy megbízható forrássá válsz számukra, ha információra van szükségük településeddel kapcsolatban. Ezzel sokkal több leszel, mint egy márka, ami megpróbál eladni valamit.
Képzeld magad egy turista helyébe és gondold át, hogy mik lehetnek fontos, releváns vagy érdekes információk számára.
Kép forrása: Pexels / Rachel Claire