Linképítés forráslistákban
A forráslista lényegében egy olyan oldal, amin egyszerre több hivatkozás is szerepel. Ezek a linkek mind egy-egy hasznos forrásra mutatnak, amelyek egy adott témakörről szólnak. Ez a módszer azért olyan hatékonya linképítésre, mert más tartalmakkal ellentétben a forráslista oldalak célja konkrétan az, hogy más oldalakra hivatkozzanak.
Ez azt jelenti, hogy a hivatkozások mind indokoltak a tartalom részeként, és természetesen szerepelnek abban – nem erőltetettek, hanem tényleg hasznosak a látogatók számára.
Az ilyen erőforrás-kampányok tehát sokat segíthetnek a rangsorolás javításában, illetve a forgalom fellendítésében is.
Felhőkarcoló tartalmak
A felhőkarcoló stratégia lényege, hogy keresel egy olyan tartalmat az adott témakörben, ami sok értékes visszahivatkozást gyűjtött össze. Ez után készítened kell egy saját tartalmat erről a témáról, csak éppen jobban és nagyobb terjedelemben, mint bárki más. Ezzel a „felhőkarcoló” tartalommal kell majd felkeresned azokat, akik a mostani legnépszerűbb anyagra linkelnek, és felajánlani nekik sajátodat.
Ez a linképítési stratégia azért olyan hatásos, mert a tartalmak állnak a középpontjában. Valamilyen értéket hozol létre a piac számára, amire jó esetben sokan linkelnek majd forrásként. Az már biztos, hogy az ilyen tartalmak sok hivatkozást tudnak összegyűjteni, tehát sokkal jobb esélyekkel kezdhetsz hozzá a linképítéshez.
Na persze, mindez némi előzetes kutatómunkát igényel majd. Tudnod kell, hogy milyen témáról és milyen formátumban érdemes blogbejegyzést készítened (azok alapján, hogy mik teljesítenek jól), majd jobbat kell alkotnod ezeknél.
Ha van valami, ami tényleg felülmúlhatja a többi tartalmat, akkor publikálhatod azt, majd elkezdheted felkeresni vele azokat, akik hivatkoznak egy korábbi anyagra.
Vendégcikkek tekintélyes webhelyeknek
A vendégcikkek írása nem számít új linképítési stratégiának, de nem is hiába emlegetik még mindig a SEO kapcsán. Ez a mai napig is hatékony taktika lényegében arról szól, hogy releváns blogokat keresel iparágadon belül, és megérdeklődöd tőlük, hogy elfogadnak-e vendégcikkeket publikálásra.
Ilyenkor érdemes legalább egy vagy több témaötletet is megemlíteni, és ha valamelyikbe beleegyeznek, akkor elkészítheted nekik az adott tartalmat. Ebbe a tartalomba (vagy a mellékelt szerzői bemutatkozásba) kerül majd bele a webhelyedre mutató hivatkozás.
Amire azonban érdemes lehet odafigyelni mindezek során, az a Domain Authority (vagy „domaintekintély”) pontszám. Ez a Moz által kifejlesztett mutató, ami a webhelyektől kapott linkek értékét igyekszik tükrözni. Az után vált népszerűvé, hogy a Google elrejtette a nyilvánosság elől az oldalak PageRank pontszámát. A Domain Authority érték tehát nem hivatalos Google mutató, de segíthet megítélni, hogy mennyire értékes egy-egy domain a linképítésre.
Szakértői összefoglalók
A szakértői összefoglalók vagy interjúk szintén nagyszerű linképítési eszközök lehetnek. Ezekhez össze kell szedned néhány releváns szakértőt egy piaci résedből, majd feltenni nekik egy kérdést egy témával kapcsolatban valamilyen privát csatornán.
Miután megkapod a válaszokat, összegyűjtheted azokat egy nagy összefoglaló posztba blogodon.
A legtöbb résztvevő szívesen hivatkozik ezekre a bejegyzésekre saját blogján vagy webhelyén, hogy saját közönségüknek is megmutathassák, hol jelentek meg gondolataik. Ha valaki nem tesz így, egy emailben rákérdezhetsz, hogy nem lenne-e kedvük hivatkozni a cikkre saját domainjükön.
Infografikák
Az igényesen elkészített, jó minőségű infografikák nagyszerű linképítési eszközök lehetnek. A koncepció egészen egyszerű: amikor egy webhely egy másik domainről használ fel egy képet (ami elég gyakori az infografikák esetében), akkor általában hivatkoznak is annak eredeti forrására.
Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni infografikáidból, akkor optimalizálnod kell őket. Érdemes beszédes fájlnevet és ALT címkét megadni nekik, amik segítenek, hogy minél több Google képkeresésben megjelenjenek találatokként.
A későbbiekben aztán használd saját infografikádat a keresés alapjául, és nézz rá a hasonló képek listájára – ha a kép más webhelyeken is feltűnik, akkor ellenőrizheted majd, hogy hivatkoztak-e rá. Ha nem, akkor egy emailben megkérheted a szerkesztőket.
Kép forrása: Pexels / Mike B