Ezekre a marketing trendekre kell odafigyelned az Instagramon 2022-ben

Főoldal > Ezek 2022 legfontosabb Instagram marketing trendjei

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek 2022 legfontosabb Instagram marketing trendjei
2022/03/25
MCs

Az Instagram 2022-ben is épp olyan fontos eszköz egy online marketinges arzenáljában, mint korábban bármikor és mint minden évben, idén is jó tisztában lenni a platformot meghatározó marketingtrendekkel. Lássuk tehát, hogy melyek ezek!

1. A vásárlási funkciók éve

Az Instagram mára már egy egész hasznos e-kereskedelmi platformmá vált, és a marketingesek manapság már értékesítési és marketingplatformként használhatják stratégiájuk részeként.

Ez az átalakulás nem ma kezdődött: az 2019-es frissítés óta a hirdetők egy bevásárlókosár ikont is elhelyezhetnek a történetekben, hogy könnyedén elérhetővé tegyék a termékeket a vásárolni kész felhasználók számára. Az ikonra koppintva a felhasználók megtekinthetik a termék adatlapját, és néhány lépéssel meg is vásárolhatják azt.

Ha mindez nem lenne elég, az Instagram 2022-ben indította el a partnerprogramját is, aminek segítségével a tartalomkészítők részesedhetnek az általuk szerzett bevételből.

 

2. Megbízhatóbbá válik az influencer marketing

Ha az Instagram marketing trendekről van szó, akkor nem csoda, hogy az influencer marketing is felkerül a listára. A platform már 2021 során is többféle lehetőséget kínált a tartalomkészítőknek, hogy pénzt kereshessenek, a fent említett partnerprogram pedig csak kibővíti ezek listáját.

Az influencerek 2022 során is megbízható, hiteles forrásokként szólalnak majd meg márkád nevében, így üzeneteid természetes úton juthatnak el ideális célközönségedhez.

 

3. A közösségi aktivitási funkciók is népszerűbbek lesznek

Ha a konverziókra való felhívásokról és általános aktivitási arányokról van szó, akkor az Instagram az egyik leghatékonyabb platformnak tekinthető.

Könnyed, kötetlen hangulata miatt az Instagram felhasználói többféleképpen is kommunikálhatnak egymással: hangulatjeles reakciókkal, történetekben elhelyezett szavazásokkal stb. Az Instagram készítői nagyon jól tudják, hogy milyen funkciókkal szerezhetnek több aktivitást és konverziót.

A marketingesek pedig tudják, hogy ahhoz, hogy egy márka közössége aktív legyen, a márka részéről is folyamatos aktivitásra van szükség. Ebben segítenek többek között az Instagram különféle funkciói, például a történetekben felett kérdések, amikkel kikérheted követőid véleményét különféle témákról.

 

4. A videós történeteket még mindig nagyon szeretik a felhasználók

Akárhány követője is van egy márkának az Instagramon, a videós történetek segítenek majd több aktivitást szerezni az algoritmus szemében.

A márkák átlagosan 15 Instagram történetet osztanak meg havonta, azonban napi 5 új történettel egy akár 70%-os megtartási arányt is el lehet érni (persze ezzel mindenképpen érdemes kísérletezni).

2021-ben rengeteg videót tekintettek meg az emberek az interneten, főleg az Instagramon. A márkák előszeretettel osztanak meg videós történeteket, mert általában tovább képesek velük megtartani nézőik figyelmét, mint a képes történetek.

 

5. Egyre többen használják a Reels funkciót

Szintén fontos Instagram marketing trend 2022-ben a Reels funkció, ami 2021 decembere óta hazánkban is elérhetővé vált.

Az Instagram a rövid TikTok videók népszerűségére igyekezett válaszolni a Reels formátummal. A Reels feltöltések 15 másodperc hosszúak lehetnek, és kiegészíthetők matricákkal, szöveggel, kameraeffektekkel és zenével is.

Mivel a funkció még viszonylag frissnek számít, nem minden márka kezdte el használni, így némi előnyt szerezhetsz, ha már most megismerkedsz vele.

 

Kép forrása: Pexels / cottonbro

Online marketing



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.