1. A vásárlási funkciók éve
Az Instagram mára már egy egész hasznos e-kereskedelmi platformmá vált, és a marketingesek manapság már értékesítési és marketingplatformként használhatják stratégiájuk részeként.
Ez az átalakulás nem ma kezdődött: az 2019-es frissítés óta a hirdetők egy bevásárlókosár ikont is elhelyezhetnek a történetekben, hogy könnyedén elérhetővé tegyék a termékeket a vásárolni kész felhasználók számára. Az ikonra koppintva a felhasználók megtekinthetik a termék adatlapját, és néhány lépéssel meg is vásárolhatják azt.
Ha mindez nem lenne elég, az Instagram 2022-ben indította el a partnerprogramját is, aminek segítségével a tartalomkészítők részesedhetnek az általuk szerzett bevételből.
2. Megbízhatóbbá válik az influencer marketing
Ha az Instagram marketing trendekről van szó, akkor nem csoda, hogy az influencer marketing is felkerül a listára. A platform már 2021 során is többféle lehetőséget kínált a tartalomkészítőknek, hogy pénzt kereshessenek, a fent említett partnerprogram pedig csak kibővíti ezek listáját.
Az influencerek 2022 során is megbízható, hiteles forrásokként szólalnak majd meg márkád nevében, így üzeneteid természetes úton juthatnak el ideális célközönségedhez.
3. A közösségi aktivitási funkciók is népszerűbbek lesznek
Ha a konverziókra való felhívásokról és általános aktivitási arányokról van szó, akkor az Instagram az egyik leghatékonyabb platformnak tekinthető.
Könnyed, kötetlen hangulata miatt az Instagram felhasználói többféleképpen is kommunikálhatnak egymással: hangulatjeles reakciókkal, történetekben elhelyezett szavazásokkal stb. Az Instagram készítői nagyon jól tudják, hogy milyen funkciókkal szerezhetnek több aktivitást és konverziót.
A marketingesek pedig tudják, hogy ahhoz, hogy egy márka közössége aktív legyen, a márka részéről is folyamatos aktivitásra van szükség. Ebben segítenek többek között az Instagram különféle funkciói, például a történetekben felett kérdések, amikkel kikérheted követőid véleményét különféle témákról.
4. A videós történeteket még mindig nagyon szeretik a felhasználók
Akárhány követője is van egy márkának az Instagramon, a videós történetek segítenek majd több aktivitást szerezni az algoritmus szemében.
A márkák átlagosan 15 Instagram történetet osztanak meg havonta, azonban napi 5 új történettel egy akár 70%-os megtartási arányt is el lehet érni (persze ezzel mindenképpen érdemes kísérletezni).
2021-ben rengeteg videót tekintettek meg az emberek az interneten, főleg az Instagramon. A márkák előszeretettel osztanak meg videós történeteket, mert általában tovább képesek velük megtartani nézőik figyelmét, mint a képes történetek.
5. Egyre többen használják a Reels funkciót
Szintén fontos Instagram marketing trend 2022-ben a Reels funkció, ami 2021 decembere óta hazánkban is elérhetővé vált.
Az Instagram a rövid TikTok videók népszerűségére igyekezett válaszolni a Reels formátummal. A Reels feltöltések 15 másodperc hosszúak lehetnek, és kiegészíthetők matricákkal, szöveggel, kameraeffektekkel és zenével is.
Mivel a funkció még viszonylag frissnek számít, nem minden márka kezdte el használni, így némi előnyt szerezhetsz, ha már most megismerkedsz vele.
Kép forrása: Pexels / cottonbro