Persze ezt könnyebb csak úgy leírni, mint a gyakorlatban kivitelezni, és sok cég számára komoly kihívást jelent a keresőoptimalizálás. Ez általában azoknak a gyakori SEO hibáknak köszönhető, amelyek súlyos hatással lehetnek a webhelyek láthatóságára és rangsorolására is.
Az alábbiakban nem csak ezeket a hibákat ismerheted meg, hanem azt is, hogy hogyan kerülheted el őket saját stratégiádban!
1. Nem megfelelő kulcsszavakat használsz
Annak ellenére, hogy a Google algoritmusa sokat fejlődött az elmúlt évtizedek során, és a kulcsszavak némileg a háttérbe szorultak a rangsorolásokat illetően, a mai napig a keresőoptimalizálás fontos eszközeinek számítanak. Nagyon fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd tartalmaidban, hiszen csak ezekkel biztosíthatod, hogy releváns közönséget érj el velük.
Ehhez kulcsszókutatásra lesz szükséged, amely során ki kell derítened, hogy milyen kifejezéseket használ célközönséged a keresésekhez. Válassz olyan kulcsszavakat, amelyek összeköthetik kínálatod célközönséged igényeivel.
2. Halmozottan használod a kulcsszavakat
Kulcsszóhalmozásnak nevezzük, amikor valaki egy szöveges tartalomban indokolatlanul gyakran, sűrűn ismételgeti ugyan azt a kulcsszót. Ennek a célja a keresőmotorok manipulálása, és habár hosszú évekkel ezelőtt még működött ez a technika, manapság már inkább árt a SEO-nak, nem pedig segíti azt.
A kulcsszavakat mindig csak ott és olyan mennyiségben használd, ahol és amennyire ez indokolt. A Google és más keresőmotorok nem azt nézik, hogy egy-egy szó hányszor fordul elő egy szövegben, hanem azt, hogy mennyire kapcsolódik az a szöveg a felhasználók kereséseihez. Ne feledd: nem a keresőmotorok algoritmusának kell fogalmaznod, hanem emberi felhasználóknak.
3. Hanyagolod a közösségi médiát
Sok SEO szakember nem foglalkozik a közösségi médiával. A keresőoptimalizáláshoz azonban nem elég csinálni egy webhelyet, tartalmakat feltölteni rá, majd linkeket szerezni ezekre. A keresőmotoroknak látniuk kell, hogy az emberek érdeklődnek a tartalmaid iránt, és ebben a közösségi médiáról érkező forgalom is sokat segíthet.
A közösségi média, még ha nem is közvetlenül, de sokat segíthet a SEO-ban. Nem csak az extra forgalom miatt fontos, hanem azért is, mert webhelyed híre így sokkal több érdeklődőhöz juthat el, akik forrásként jelölhetik meg tartalmaikat, és akár hivatkozhatnak is rá saját webhelyeiken. Ezek a releváns linkek már közvetlenül erősítik majd SEO-dat.
4. Nem foglalkozol a title és meta mezőkkel
Meglepő, hogy mennyien feledkeznek el a meta elemekről, illetve a title címkéről tartalmaik optimalizálása során. A helyzet az, hogy a felhasználók ezek alapján választják ki, hogy mely linkekre kattintsanak rá a keresőtalálati oldalakon. Ezen mezők kitöltése során nagyon fontos ügyelni rá, hogy mindegyik oldalnak egyedi, beszédes címe és leírása legyen.
Sokan illesztik be automatikusan a webhely nevét is a title címkébe, ez azonban gyakran felesleges önismétlés. Csak bizonyos oldalakon (pl. főoldal, „rólunk” stb.) érdemes feltüntetni a webhely vagy a cég nevét a title címkében. Összességében használj inkább olyan címeket, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználókat.
5. Nem auditálod webhelyedet
Egy webhely rendszeres auditokat igényel. Egy audit során meghatározhatod webhelyed teljesítményét, illetve egy keresőmotor vagy felhasználó szemszögéből is megvizsgálhatod annak működését. Az audit a technikai háttérre is ki kell, hogy térjen, hiszen a lassú webhelyek SEO terén is gyengébben teljesítenek.
Az auditok a webhely kisebb és nagyobb hiányosságaira is segítenek rávilágítani. Ne felejtsd el asztali böngészőkben és mobileszközökön is tesztelni webhelyedet, az utóbbinál ügyelve arra, hogy minden funkció a telefonok kisméretű kijelzőjén is megfelelően működjön.
6. Nem figyelsz a mobilbarát jellegre
Apropó mobilok. Manapság megbocsáthatatlan hiba, ha egy webhely nem működik hibátlanul valamennyi modern mobileszközön. Ha egy webhely nem mobilbarát, akkor nem csak a keresőmotorok rangsorolják le, hanem a felhasználók is hamar visszafordulnak róla.
Éppen ezért manapság általában első körben mobilkészülékekre szokás megtervezni a webhelyeket, hiszen ezeket utólag sokkal könnyebb asztali böngészőkre is adaptálni. Ügyelj továbbá arra is, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön ezeken a mobileszközökön.
Kép forrása: Pexels / Pixabay