MIre van szükség egy hatékony Twitter marketing kampányhoz?

Főoldal > Így alakíts ki egy sikeres Twitter marketing kampányt

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így alakíts ki egy sikeres Twitter marketing kampányt
2022/04/14
MCs

Amikor az online marketingről, pontosabban a közösségi média marketingről van szó, a Twitter gyakran csak másodhegedűs a népszerűbb Facebook és Instagram árnyékában. A hazánkban is népszerű platformot azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, a Twitter ugyanis havonta több, mint 350 millió aktív felhasználót érdekel.

Népszerűségéről árulkodik továbbá, hogy a Twitteren naponta félmilliárd új „tweet” (bejegyzés) látja meg a napvilágot, ezért márkádnak egy igazán egyedi, ütős stratégiára van szüksége ahhoz, hogy kiemelkedjen ebből az elképesztő hangzavarból.

Szóval mi kell egy igazán jó Twitter marketing stratégiához, és egyáltalában hogyan is épül fel egy ilyen stratégia a Twitteren? Az alábbiakban ezekről lesz szó!

 

Mit takar az, hogy „Twitter marketing stratégia”?

Egy Twitter marketing stratégia magába foglalja céljaidat és azokat a taktikákat, amelyeket e célok elérése érdekében tervezel alkalmazni. Stratégiádnak egyértelműen fel kell vázolni, ahogy milyen tartalmakat készítesz majd követőid számára, illetve, hogy hogyan publikálod majd ezeket a platformon.

Stratégiád továbbá egy útmutatóként is szolgál majd, miután megkezded kivitelezését. Erre a dokumentumra bármikor rátekinthetsz, hogy összevesd jelenlegi teljesítményedet az elvárttal, és ellenőrizhesd, hogy a megfelelő célok irányába haladsz-e.

 

Hogyan készül egy Twitter marketing stratégia?

A Twitter a világ közösségimédia-felhasználóinak 10%-át foglalkoztatja, tehát a legtöbb cég számára óriási hiba, ha nem él a platform kínálta lehetőségekkel.

Ehhez persze egy hatékony és jól kidolgozott (majd kivitelezett) Twitter marketing stratégiára lesz szükség. Lássuk, hogy hogyan alakíthatod ki ezt saját céged számára 7 fő lépésben.

 

1. Ellenőrizd márkás Twitter fiókod jelenlegi állapotát

Mindenekelőtt fel kell mérned céges Twitter fiókod jelenlegi állapotát, hogy megállapíthasd, mi működik jól és mi nem. Ha még nincs ilyen fiókod, akkor természetesen először is készítened kell egyet céged számára.

Nézd meg, hogy eddigi tweetjeidet és állapítsd meg, hogy párhuzamban állnak-e marketingcéljaiddal, illetve azt, hogy követőidet ideális közönséged alkotják-e. Milyen márkaképet mutat a nyilvánosság felé Twitter fiókod? Passzol ez ahhoz, amit az emberek máshol is elvárhatnak cégedtől?

Ahhoz, hogy elkezdhesd kialakítani sikeres Twitter marketing stratégiádat, első lépésként tudnod kell, hogy jelenleg hogy állsz. Ez segít majd meghozni a szükséges döntéseket a következő lépésekben.

 

2. Tűzd ki céljaidat

Most, hogy tudod, hogyan is áll céges Twitter fiókod, a következő lépésként néhány SMART célt kell kitűznöd. Céljaid szintén fontos útmutatók lesznek stratégiád kivitelezése során, illetve segítenek majd felmérni, hogy Twitter céljaid hogyan járulnak hozzá átfogó céges marketingcéljaidhoz.

 

3. Határozd meg célközönségedet

Mielőtt rátérhetnél Twitter marketing kampányod részleteire, tudnod kell, hogy kiknek szólnak majd a tartalmak, amiket megosztasz a platformon. Nem elég azonban, ha szimplán tudod, hogy kiket szeretnél elérni – meg is kell ismerkedned célközönségeddel, hogy kideríthesd, milyen témák és tartalmak érdeklik őket. Tájékozódj korosztályukról, nemükről, tartózkodási helyükről és minden egyéb olyan jellemzőjükről, amelyek meghatározhatják tartalomstratégiádat.

 

4. Fogalmazd meg Twitter marketing irányelveidet

Ahhoz, hogy Twitter marketinged a lehető leghatékonyabb legyen, fogalmazd meg irányelveidet, és készíts útmutatókat marketinges munkatársaid számára. Ezekben az útmutatókban részletesen számolj be a tartalmak elkészítésének, publikálásának, illetve terjesztésének folyamatáról. Az irányelvek között szerepeljen, hogy hogyan tervezed pozícionálni márkádat, és hogy hogyan ösztönzöd majd aktivitásra célközönségedet a platformon.

 

5. Végezz versenyelemzést

Twitter sikereid érdekében tisztában kell lenned vel, hogy versenytársaid mit (és mit nem) csinálnak jól a platformon. Nézz rá a fiókjaikra, nézd meg bejegyzéseiket, és azonosítsd, hogy mik hiányoznak jelenlegi stratégiádból, amiket érdemes lenne átvenned.

Megjelennek bizonyos kulcsszavakra a Twitter keresőjében, amikre te nem? Milyen emberek követik őket? Milyen hashtageket használnak? Mely tartalmaik kapják a legtöbb kedvelést és újraosztást?

Fontos a hiányosságaikra is odafigyelni, hiszen ezek mind lehetőséget kínálnak neked egy-egy rés kitöltésére.

Rendszeresen vesd össze saját fiókod teljesítményét versenytársaidéval, hogy újra és újra javíthass stratégiádon.

 

6. Készíts tartalomnaptárt

Tervezd meg előre, hogy mikor és milyen tartalmakat osztasz majd meg a Twitteren. Egy naptár segít felkészülni a közelgő ünnepekre és egyéb különleges eseményekre, illetve összeszinkronizálni Twitter stratégiádat más közösségi médiás stratégiáiddal.

Ezeket a bejegyzéseket előre is elkészítheted, majd a Twitter beépített funkciójával egy későbbi időpontra időzítheted.

 

7. Kövesd figyelemmel stratégiád teljesítményét

Egyetlen marketingstratégia sem lehet teljes rendszeres teljesítménymérés nélkül. Fontos, hogy figyelemmel kísérd legfontosabb mutatóidat, és megállapítsd ezek alapján, hogy mi működik, és mi igényel javításokat stratégiádban.

 

Kép forrása: Pexels / Oleg Magni

Online marketing



Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.