Népszerűségéről árulkodik továbbá, hogy a Twitteren naponta félmilliárd új „tweet” (bejegyzés) látja meg a napvilágot, ezért márkádnak egy igazán egyedi, ütős stratégiára van szüksége ahhoz, hogy kiemelkedjen ebből az elképesztő hangzavarból.
Szóval mi kell egy igazán jó Twitter marketing stratégiához, és egyáltalában hogyan is épül fel egy ilyen stratégia a Twitteren? Az alábbiakban ezekről lesz szó!
Mit takar az, hogy „Twitter marketing stratégia”?
Egy Twitter marketing stratégia magába foglalja céljaidat és azokat a taktikákat, amelyeket e célok elérése érdekében tervezel alkalmazni. Stratégiádnak egyértelműen fel kell vázolni, ahogy milyen tartalmakat készítesz majd követőid számára, illetve, hogy hogyan publikálod majd ezeket a platformon.
Stratégiád továbbá egy útmutatóként is szolgál majd, miután megkezded kivitelezését. Erre a dokumentumra bármikor rátekinthetsz, hogy összevesd jelenlegi teljesítményedet az elvárttal, és ellenőrizhesd, hogy a megfelelő célok irányába haladsz-e.
Hogyan készül egy Twitter marketing stratégia?
A Twitter a világ közösségimédia-felhasználóinak 10%-át foglalkoztatja, tehát a legtöbb cég számára óriási hiba, ha nem él a platform kínálta lehetőségekkel.
Ehhez persze egy hatékony és jól kidolgozott (majd kivitelezett) Twitter marketing stratégiára lesz szükség. Lássuk, hogy hogyan alakíthatod ki ezt saját céged számára 7 fő lépésben.
1. Ellenőrizd márkás Twitter fiókod jelenlegi állapotát
Mindenekelőtt fel kell mérned céges Twitter fiókod jelenlegi állapotát, hogy megállapíthasd, mi működik jól és mi nem. Ha még nincs ilyen fiókod, akkor természetesen először is készítened kell egyet céged számára.
Nézd meg, hogy eddigi tweetjeidet és állapítsd meg, hogy párhuzamban állnak-e marketingcéljaiddal, illetve azt, hogy követőidet ideális közönséged alkotják-e. Milyen márkaképet mutat a nyilvánosság felé Twitter fiókod? Passzol ez ahhoz, amit az emberek máshol is elvárhatnak cégedtől?
Ahhoz, hogy elkezdhesd kialakítani sikeres Twitter marketing stratégiádat, első lépésként tudnod kell, hogy jelenleg hogy állsz. Ez segít majd meghozni a szükséges döntéseket a következő lépésekben.
2. Tűzd ki céljaidat
Most, hogy tudod, hogyan is áll céges Twitter fiókod, a következő lépésként néhány SMART célt kell kitűznöd. Céljaid szintén fontos útmutatók lesznek stratégiád kivitelezése során, illetve segítenek majd felmérni, hogy Twitter céljaid hogyan járulnak hozzá átfogó céges marketingcéljaidhoz.
3. Határozd meg célközönségedet
Mielőtt rátérhetnél Twitter marketing kampányod részleteire, tudnod kell, hogy kiknek szólnak majd a tartalmak, amiket megosztasz a platformon. Nem elég azonban, ha szimplán tudod, hogy kiket szeretnél elérni – meg is kell ismerkedned célközönségeddel, hogy kideríthesd, milyen témák és tartalmak érdeklik őket. Tájékozódj korosztályukról, nemükről, tartózkodási helyükről és minden egyéb olyan jellemzőjükről, amelyek meghatározhatják tartalomstratégiádat.
4. Fogalmazd meg Twitter marketing irányelveidet
Ahhoz, hogy Twitter marketinged a lehető leghatékonyabb legyen, fogalmazd meg irányelveidet, és készíts útmutatókat marketinges munkatársaid számára. Ezekben az útmutatókban részletesen számolj be a tartalmak elkészítésének, publikálásának, illetve terjesztésének folyamatáról. Az irányelvek között szerepeljen, hogy hogyan tervezed pozícionálni márkádat, és hogy hogyan ösztönzöd majd aktivitásra célközönségedet a platformon.
5. Végezz versenyelemzést
Twitter sikereid érdekében tisztában kell lenned vel, hogy versenytársaid mit (és mit nem) csinálnak jól a platformon. Nézz rá a fiókjaikra, nézd meg bejegyzéseiket, és azonosítsd, hogy mik hiányoznak jelenlegi stratégiádból, amiket érdemes lenne átvenned.
Megjelennek bizonyos kulcsszavakra a Twitter keresőjében, amikre te nem? Milyen emberek követik őket? Milyen hashtageket használnak? Mely tartalmaik kapják a legtöbb kedvelést és újraosztást?
Fontos a hiányosságaikra is odafigyelni, hiszen ezek mind lehetőséget kínálnak neked egy-egy rés kitöltésére.
Rendszeresen vesd össze saját fiókod teljesítményét versenytársaidéval, hogy újra és újra javíthass stratégiádon.
6. Készíts tartalomnaptárt
Tervezd meg előre, hogy mikor és milyen tartalmakat osztasz majd meg a Twitteren. Egy naptár segít felkészülni a közelgő ünnepekre és egyéb különleges eseményekre, illetve összeszinkronizálni Twitter stratégiádat más közösségi médiás stratégiáiddal.
Ezeket a bejegyzéseket előre is elkészítheted, majd a Twitter beépített funkciójával egy későbbi időpontra időzítheted.
7. Kövesd figyelemmel stratégiád teljesítményét
Egyetlen marketingstratégia sem lehet teljes rendszeres teljesítménymérés nélkül. Fontos, hogy figyelemmel kísérd legfontosabb mutatóidat, és megállapítsd ezek alapján, hogy mi működik, és mi igényel javításokat stratégiádban.
Kép forrása: Pexels / Oleg Magni