Webhelyed rengeteg releváns forgalomra tehet szert, ha egy vagy több tartalmával sikerül megjelennie a Google Hírek között. Ezeket a híreket a felhasználók asztali és mobilkészülékeiken is megtekinthetik, tehát egy igazán nagy közönséget érhetsz el a platformon keresztül.
Szóval hogyan lehet bejutni a Google Hírek közé? Íme minden, amire szükséged lesz!
A Google Hírekben való megjelenés feltételei
Évekkel ezelőtt csak olyan webhelyek tartalmai kerülhettek be a Google Hírekbe, amelyeket a platform külön hitelesített és elfogadott. Manapság már nincs ilyen kritérium, és a bejutáshoz csupán arra kell ügyelned, hogy jó minőségű tartalmakat publikálj webhelyeden. Na persze, ez nem minden, hiszen meg kell felelned a Google Hírek tartalmi irányelveinek is.
Ha ez megvan, akkor automatikusan lehetővé válik webhelyed számára, hogy megjelenjen a kiemelt hírek között.
Mindezzel csak az a probléma, hogy nehéz ellenőrizni, hogy webhelyed tartalmi tényleg megjelennek-e a platformon.
Egy jobb módszer konkrétan beküldeni webhelyedet a Google Kiadói Központjába.
Megjelenés a Google Hírekben a Google Kiadói Központon keresztül
Habár nem kötelező beküldened webhelyedet a Google Kiadói Központba ahhoz, hogy tartalmaid megjelenhessenek a Google Hírek között, ez a módszer több hasznos előnyt is kínál számodra. Többek között például megszabhatod, hogy hogyan jelenjenek meg tartalmaid a Hírek platformon.
Fontos észben tartani, hogy webhelyed beküldése nem garantálja, hogy tartalmaid meg is jelennek majd a hírek között. E mellett a beküldött webhelyet először igazolnod kell a Google Search Console-on.
1. Add meg a szükséged adatokat
Nyisd meg a Google Kiadói Központot, majd kattints a „Kiadvány hozzáadása” gombra. Ez után add meg azokat az információkat, amiket a platform kér webhelyedről (rövid leírás, URL, hely). Fontos továbbá, hogy megadd Google Analytics nyomkövető azonosítódat is, hogy láthasd, mekkora forgalom érkezik webhelyedre a Google Híreken keresztül.
2. Küldd be tartalmaidat
A „Tartalom” lépés többféle lehetőséget is kínál tartalmaid beküldésére, illetve hírfolyamod testreszabására. Itt többféle panelt hozhatsz létre, és az alábbi lehetőségek állnak a rendelkezésedre:
Beküldhetsz egy RSS-hírfolyamot
Megadhatod egy konkrét oldal URL-ét
Megadhatsz egy YouTube videót vagy lejátszási listát
Megadhatsz egy személyreszabott Google Hírek hírfolyamot
3. Tölts fel képeket
A következő lépésben megadhatod webhelyed logóit, méghozzá több képarányban is, hogy a Hírek mindenhol a megfelelő logót használhassa. Ügyelj rá, hogy a képek jó minőségűek legyenek, mielőtt feltöltenéd őket.
4. Állítsd be a hirdetéseket (opcionális)
Ez a lépés azoknak a webhelyeknek fontos, amelyek hirdetéseket jelenítenek meg a Google AdSense-en keresztül. Beállíthatod, hogy milyen mértékben jelenjenek meg AdSense hirdetések azoknak a felhasználóknak, akik a Google Hírekből érkeznek webhelyedre.
5. Kérj ellenőrzést
Az „Ellenőrzés és közzététel” az utolsó lépés, ahol láthatod, hogy kimaradt-e néhány fontos információ, amit még meg kellene adnod. Ha minden megvan, akkor beküldheted webhelyedet egy ellenőrzésre.
Készülj fel rá, hogy ez az ellenőrzési folyamat akár 2-4 hétbe is beletelhet.
A Google Hírek forgalom ellenőrzése
Nyisd meg a Google Analyticset, majd navigálj az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Hivatkozások jelentésre. A Google Hírekből érkező forgalmat a „news.google.com” jelöli.
Hogyan szerezz több forgalmat a Google Híreken keresztül
Akárcsak az organikus keresőtalálatokat, a Google a Hírekben megjelenő webhelyeket is egy algoritmus segítségével rangsorolja, amihez többek között az alábbi szempontokat használja:
- Relevancia
- Fontosság
- Tekintély
- Frissesség
- Hely
- Nyelv
Fontos észben tartani, hogy a Google Hírek egy külön szakaszt kínál a felhasználók számára, amiben a számukra releváns tartalmakat sorolja fel. Itt a korábbi tényezők mellett a felhasználók érdeklődési körei is rangsorolási szempontoknak számítanak.
Kép forrása: Pexels.com / Ekrulila