Így juttasd be webhelyedet a Google Hírek közé

Főoldal > Hogyan lehet bejutni a Google Hírek közé?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan lehet bejutni a Google Hírek közé?


2022/08/12
MCs

A Google Híreket felhasználóik milliói használják hazai és nemzetközi hírek böngészésére. Ez a világ legnagyobb hírgyűjtő platformja, amely különböző forrásokból szedi össze a legfrissebb hírjellegű tartalmakat, majd jeleníti meg azokat a felhasználóknak tartózkodási helyük, érdeklődési köreik és egyéb szempontok alapján.


Webhelyed rengeteg releváns forgalomra tehet szert, ha egy vagy több tartalmával sikerül megjelennie a Google Hírek között. Ezeket a híreket a felhasználók asztali és mobilkészülékeiken is megtekinthetik, tehát egy igazán nagy közönséget érhetsz el a platformon keresztül.

Szóval hogyan lehet bejutni a Google Hírek közé? Íme minden, amire szükséged lesz!



 

A Google Hírekben való megjelenés feltételei

Évekkel ezelőtt csak olyan webhelyek tartalmai kerülhettek be a Google Hírekbe, amelyeket a platform külön hitelesített és elfogadott. Manapság már nincs ilyen kritérium, és a bejutáshoz csupán arra kell ügyelned, hogy jó minőségű tartalmakat publikálj webhelyeden. Na persze, ez nem minden, hiszen meg kell felelned a Google Hírek tartalmi irányelveinek is.

Ha ez megvan, akkor automatikusan lehetővé válik webhelyed számára, hogy megjelenjen a kiemelt hírek között.

Mindezzel csak az a probléma, hogy nehéz ellenőrizni, hogy webhelyed tartalmi tényleg megjelennek-e a platformon.

 

Egy jobb módszer konkrétan beküldeni webhelyedet a Google Kiadói Központjába.

 

Megjelenés a Google Hírekben a Google Kiadói Központon keresztül

Habár nem kötelező beküldened webhelyedet a Google Kiadói Központba ahhoz, hogy tartalmaid megjelenhessenek a Google Hírek között, ez a módszer több hasznos előnyt is kínál számodra. Többek között például megszabhatod, hogy hogyan jelenjenek meg tartalmaid a Hírek platformon.

Fontos észben tartani, hogy webhelyed beküldése nem garantálja, hogy tartalmaid meg is jelennek majd a hírek között. E mellett a beküldött webhelyet először igazolnod kell a Google Search Console-on.

 

1. Add meg a szükséged adatokat

Nyisd meg a Google Kiadói Központot, majd kattints a „Kiadvány hozzáadása” gombra. Ez után add meg azokat az információkat, amiket a platform kér webhelyedről (rövid leírás, URL, hely). Fontos továbbá, hogy megadd Google Analytics nyomkövető azonosítódat is, hogy láthasd, mekkora forgalom érkezik webhelyedre a Google Híreken keresztül.

 

2. Küldd be tartalmaidat

A „Tartalom” lépés többféle lehetőséget is kínál tartalmaid beküldésére, illetve hírfolyamod testreszabására. Itt többféle panelt hozhatsz létre, és az alábbi lehetőségek állnak a rendelkezésedre:

Beküldhetsz egy RSS-hírfolyamot

Megadhatod egy konkrét oldal URL-ét

Megadhatsz egy YouTube videót vagy lejátszási listát

Megadhatsz egy személyreszabott Google Hírek hírfolyamot

 

3. Tölts fel képeket

A következő lépésben megadhatod webhelyed logóit, méghozzá több képarányban is, hogy a Hírek mindenhol a megfelelő logót használhassa. Ügyelj rá, hogy a képek jó minőségűek legyenek, mielőtt feltöltenéd őket.

 

4. Állítsd be a hirdetéseket (opcionális)

Ez a lépés azoknak a webhelyeknek fontos, amelyek hirdetéseket jelenítenek meg a Google AdSense-en keresztül. Beállíthatod, hogy milyen mértékben jelenjenek meg AdSense hirdetések azoknak a felhasználóknak, akik a Google Hírekből érkeznek webhelyedre.

 

5. Kérj ellenőrzést

Az „Ellenőrzés és közzététel” az utolsó lépés, ahol láthatod, hogy kimaradt-e néhány fontos információ, amit még meg kellene adnod. Ha minden megvan, akkor beküldheted webhelyedet egy ellenőrzésre.

Készülj fel rá, hogy ez az ellenőrzési folyamat akár 2-4 hétbe is beletelhet.

 

A Google Hírek forgalom ellenőrzése

Nyisd meg a Google Analyticset, majd navigálj az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Hivatkozások jelentésre. A Google Hírekből érkező forgalmat a „news.google.com” jelöli.

 

Hogyan szerezz több forgalmat a Google Híreken keresztül

Akárcsak az organikus keresőtalálatokat, a Google a Hírekben megjelenő webhelyeket is egy algoritmus segítségével rangsorolja, amihez többek között az alábbi szempontokat használja:

  • Relevancia
  • Fontosság
  • Tekintély
  • Frissesség
  • Hely
  • Nyelv

 

Fontos észben tartani, hogy a Google Hírek egy külön szakaszt kínál a felhasználók számára, amiben a számukra releváns tartalmakat sorolja fel. Itt a korábbi tényezők mellett a felhasználók érdeklődési körei is rangsorolási szempontoknak számítanak.

 

Kép forrása: Pexels.com / Ekrulila




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.