Hogyan népszerűsítsd vállalkozásodat helyi marketinggel

Főoldal > Tippek a hatékony helyi marketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tippek a hatékony helyi marketinghez


2022/07/01
MCs

A helyi marketing célja, hogy egy vállalatra minél többen figyeljenek fel a helyi közösség tagjai közül. A minőségi termékek, nagyszerű elhelyezkedés és versenyképes árak sokat segítenek ebben, de nem feltétlenül elegendők ahhoz, hogy méretesebb tömegeket érhess el márkád hírével.

Ha most indítottad be helyi vállalkozásodat, vagy szimplán csak szeretnéd hatékonyabbá tenni helyi marketingedet, akkor az alábbi tippek neked szólnak!


1. Tedd könnyedén elérhetővé magadat

Néha a legegyszerűbb tippek a leghasznosabbak. Például: tedd láthatóvá vállalatod elérhetőségeit ott, ahol az emberek biztosan látják majd: az interneten. Helyezd el a cég címét és telefonszámát is webhelyeden (minimum az Elérhetőségek/Kapcsolat), illetve tüntesd fel ezeket az információkat minden olyan felületen is, ahol jelen vagy márkáddal.

 



2. Szerezz forgalmat

Habár az online marketing népszerűbb, mint valaha, egy helyi vállalkozás általában személyesen szeretné fogadni ügyfeleit, főleg, ha egy orvosi rendelőről, egy étteremről vagy egy fodrászszalonról van szó.

Az ilyen helyi cégeknek muszáj foglalkozniuk az olyan hagyományos marketingmódszerekkel is, amelyek vizuálisan ragadják meg az emberek figyelmét. Előfordulhat, hogy ez egy „Nyitva vagyunk” táblát jelent majd az út mentén, egy márkás zászlót az épületen, vagy egy feltűnőbb színt a falakon.

Egyes üzletekről az emberek el is feledkeztek az elmúlt évek lezárásai során, míg mások végleg bezártak. Mutasd meg, hogy te még mindig fogadod ügyfeleidet.

 

3. Csábítsd vissza ügyfeleidet

Miután ügyfeleket szerezned, jó okot kell adnod nekik, hogy később visszatérjenek üzletedbe. Itt találkozhat egymással a hagyományos és az online marketing világa. Például egy kedvezményes kupont kínálhatsz fel mindenkinek, aki feliratkozik a hírleveledre. Ezt a kupont aztán bemutathatják a telefonjukon, amikor visszatérnek üzletedbe, hogy felhasználhassák azt az újbóli vásárláshoz.

Ezzel nem csak visszatérésre, hanem újbóli vásárlásra is ösztönzöd az embereket, ráadásul megerősíted márkahűségüket is.

 

4. Használd a Google Cégprofilt

Ha még nem tetted meg, készítsd el vállalatod Google Cégprofil (korábban „Google Cégem”) adatlapját. Ez az adatlap jelenik majd meg azoknak a felhasználóknak, akik céged nevére keresnek rá a Google-on. Továbbá egy Google Cégprofil adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megjelenhess a Google helyi/térképes találatai között is, valahányszor valaki a környéken keres üzleteket vagy szolgáltatókat.

Cégprofil adatlapod minden fontos információt tartalmaz vállalatodról – név, cím, telefonszám, nyitvatartás, rövid leírás, képek, vélemények, szolgáltatások, és így tovább. Ügyelj rá, hogy ezek az adatok mindig naprakészek és pontosak legyenek, különös tekintettel a nyitvatartásra!

 

5. Optimalizáld webhelyed tartalmait

Még ha nem is az interneten értékesíted kínálatodat, nagyon fontos, hogy legyen egy webhelyed, amin keresztül az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek márkáddal. Ha azt szeretnéd, hogy erre első sorban ideális célközönséged (tehát a közelben élő vagy kereső érdeklődők) találjon rá, akkor szöveges tartalmaidat helyi kulcsszavakkal is ki kell egészítened.

Egy Egerben működő fogorvosi rendelő webhelyén például ne feltétlenül csak a „fájdalommentes fogtömés” kifejezés szerepeljen, hanem illeszd mellé a város nevét is: „fájdalommentes fogtömés Egerben”. Ezek a helynevek segítenek a Google-nak, hogy olyan embereknek jelenítse meg a webhelyet, akik Egerben keresnek maguknak fogorvosi ellátást.

 

6. Légy aktív a közösségi médián

A közösségi média sokat segíthet tartalmaid terjesztésében, illetve nagyobb közönségek elérésében. Egy közösségi platformon új követőkre és lehetséges ügyfelekre tehetsz szert.

A Facebook, az Instagram és más platformok hirdetési funkcióit is megéri alkalmazni, de ne csak saját magad reklámozására használd közösségi jelenlétedet. Ossz meg követőiddel érdekes, hasznos tartalmakat, hogy megmutasd szakértelmedet, és arra ösztönözd őket, hogy látogassanak el üzletedbe, vendéglátó egységedbe vagy épp rendelődbe.

 

Kép forrása: Pexels / Emre Can Acer




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.