1. Tedd könnyedén elérhetővé magadat
Néha a legegyszerűbb tippek a leghasznosabbak. Például: tedd láthatóvá vállalatod elérhetőségeit ott, ahol az emberek biztosan látják majd: az interneten. Helyezd el a cég címét és telefonszámát is webhelyeden (minimum az Elérhetőségek/Kapcsolat), illetve tüntesd fel ezeket az információkat minden olyan felületen is, ahol jelen vagy márkáddal.
2. Szerezz forgalmat
Habár az online marketing népszerűbb, mint valaha, egy helyi vállalkozás általában személyesen szeretné fogadni ügyfeleit, főleg, ha egy orvosi rendelőről, egy étteremről vagy egy fodrászszalonról van szó.
Az ilyen helyi cégeknek muszáj foglalkozniuk az olyan hagyományos marketingmódszerekkel is, amelyek vizuálisan ragadják meg az emberek figyelmét. Előfordulhat, hogy ez egy „Nyitva vagyunk” táblát jelent majd az út mentén, egy márkás zászlót az épületen, vagy egy feltűnőbb színt a falakon.
Egyes üzletekről az emberek el is feledkeztek az elmúlt évek lezárásai során, míg mások végleg bezártak. Mutasd meg, hogy te még mindig fogadod ügyfeleidet.
3. Csábítsd vissza ügyfeleidet
Miután ügyfeleket szerezned, jó okot kell adnod nekik, hogy később visszatérjenek üzletedbe. Itt találkozhat egymással a hagyományos és az online marketing világa. Például egy kedvezményes kupont kínálhatsz fel mindenkinek, aki feliratkozik a hírleveledre. Ezt a kupont aztán bemutathatják a telefonjukon, amikor visszatérnek üzletedbe, hogy felhasználhassák azt az újbóli vásárláshoz.
Ezzel nem csak visszatérésre, hanem újbóli vásárlásra is ösztönzöd az embereket, ráadásul megerősíted márkahűségüket is.
4. Használd a Google Cégprofilt
Ha még nem tetted meg, készítsd el vállalatod Google Cégprofil (korábban „Google Cégem”) adatlapját. Ez az adatlap jelenik majd meg azoknak a felhasználóknak, akik céged nevére keresnek rá a Google-on. Továbbá egy Google Cégprofil adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megjelenhess a Google helyi/térképes találatai között is, valahányszor valaki a környéken keres üzleteket vagy szolgáltatókat.
Cégprofil adatlapod minden fontos információt tartalmaz vállalatodról – név, cím, telefonszám, nyitvatartás, rövid leírás, képek, vélemények, szolgáltatások, és így tovább. Ügyelj rá, hogy ezek az adatok mindig naprakészek és pontosak legyenek, különös tekintettel a nyitvatartásra!
5. Optimalizáld webhelyed tartalmait
Még ha nem is az interneten értékesíted kínálatodat, nagyon fontos, hogy legyen egy webhelyed, amin keresztül az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek márkáddal. Ha azt szeretnéd, hogy erre első sorban ideális célközönséged (tehát a közelben élő vagy kereső érdeklődők) találjon rá, akkor szöveges tartalmaidat helyi kulcsszavakkal is ki kell egészítened.
Egy Egerben működő fogorvosi rendelő webhelyén például ne feltétlenül csak a „fájdalommentes fogtömés” kifejezés szerepeljen, hanem illeszd mellé a város nevét is: „fájdalommentes fogtömés Egerben”. Ezek a helynevek segítenek a Google-nak, hogy olyan embereknek jelenítse meg a webhelyet, akik Egerben keresnek maguknak fogorvosi ellátást.
6. Légy aktív a közösségi médián
A közösségi média sokat segíthet tartalmaid terjesztésében, illetve nagyobb közönségek elérésében. Egy közösségi platformon új követőkre és lehetséges ügyfelekre tehetsz szert.
A Facebook, az Instagram és más platformok hirdetési funkcióit is megéri alkalmazni, de ne csak saját magad reklámozására használd közösségi jelenlétedet. Ossz meg követőiddel érdekes, hasznos tartalmakat, hogy megmutasd szakértelmedet, és arra ösztönözd őket, hogy látogassanak el üzletedbe, vendéglátó egységedbe vagy épp rendelődbe.
Kép forrása: Pexels / Emre Can Acer