Tippek egy eredményes B2B stratégia kialakításához

Főoldal > Így lehet neked is sikeres B2B marketingstratégiád

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így lehet neked is sikeres B2B marketingstratégiád


2022/08/26
MCs

Magánszemélyként te is megtapasztaltad már, hogy milyen az, amikor egy cég fogyasztóként szólít meg. A cégek közötti, vagyis a B2B marketing azonban egy egészen más folyamat, és ha sikereket szeretnél elérni benne, akkor nem minden esetben alkalmazhatod a B2C-ben bevált taktikákat.

Szóval mi kell egy sikeres B2B marketingstratégiához? Ebben segítenek az alábbi profi tippek!


1. Ismerd ügyfeleid problémáit

A sikeres B2B marketinghez tudnod kell, hogy mikre van szükségük ügyfeleidnek. Csak azért, mert valamilyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz még nem számíthatsz arra, hogy célközönséged tagjai sorban állnak majd érte. Derítsd ki, hogy miért keresik az emberek azt, amit kínálsz, és hogy hogyan emelkedhetsz ki ezzel a versenymezőnyből.

Sokat segíthet ebben, ha kialakítasz néhány ügyfél felhasználói csoportot. Ezeket úgy kell elképzelni, mint a fókuszcsoportokat egy új termék fejlesztése során, azzal a különbséggel, hogy már meglévő ügyfeleidből állítod össze őket. Az ilyen csoportokkal végzett interjúk során kiderítheted, hogy különböző (de számodra releváns) cégek milyen problémákat tartanak a legfontosabbaknak, amelyekre marketingedben is érdemes lesz koncentrálnod.



Ezeket az interjúkat lebonyolíthatod személyesen, vagy kiküldhetsz online kérdőíveket is meglévő ügyfeleidnek, akik hajlandók lennének hozzájárulni a kutatásodhoz.

 

2. Használd fel ügyfeleid véleményeit, beszámolóit és készíts esettanulmányokat

Meglévő ügyfeleid véleményei, beszámolói és a velük készített esettanulmányok új szintre emelhetik B2B stratégiádat. Ezek mind hitelesebbé teszik cégedet az érdeklődők és lehetséges ügyfelek szemében, akik meg akarnak győződni róla, hogy kínálatod számukra is megfelelő választás lehet-e.

A véleményeknek és visszajelzéseknek digitális B2B marketingedben is hasznát veheted. Minél több pozitív értékelést és véleményt szerzel legfontosabb online profiljaidra (pl. Google Cégprofil adatalpodra), annál jobb. A Google magasabb pozíciókban jeleníti meg azokat a cégeket a találatok között, amelyek sok pozitív értékelést kaptak elégedett ügyfeleiktől.

Az esettanulmányok segítenek meggyőzni azokat az érdeklődőket, akik már ismerik valamennyire márkádat, de még mindig nem döntötték el, hogy kikkel üzleteljenek. Ha azt látják, hogy szolgáltatásaid vagy termékeid egy hozzájuk hasonló cég igényeit is kielégítették, akkor sokkal valószínűbb, hogy végül téged választanak majd.

 

3. Alkalmazz B2B keresőoptimalizálást

A keresőoptimalizálás (SEO) az online B2B marketing egyik legfontosabb eszköze. Lehetséges ügyfeleid főleg az interneten igyekeznek tájékozódni a lehetséges opcióikról, ezért fontos, hogy a keresőtalálatok élén jelenj meg, valahányszor olyan termékekre és szolgáltatásokra keresnek rá, amiket te is kínálsz nekik.

A tartalommarketing a SEO egyik alapvető része. A tartalommarketinggel szakértői pozícióba helyezheted márkádat a keresőmotorok és lehetséges ügyfeleid szemében. Ha rendszeresen publikálsz hasznos, értékes, releváns tartalmakat céged webhelyén (például egy blogon), akkor ezekkel hatékonyan szemléltetheted szakértelmedet olvasóidnak, és segíthetsz nekik a vásárlás előtti tájékozódásban.

 

4. Használd a közösségi médiát

Manapság nem elég szimplán kialakítani egy közösségi jelenlétet, hanem aktívan is kell foglalkoznod azokkal a platformokkal, amelyekre regisztrálod cégedet.

A beszerzésmenedzserek többek között a közösségi médián is rákeresnek majd vállalatodra, hogy megnézzék az ott kapott értékeléseidet, és eldöntsék, hogy megfelelő partner lennél-e saját cégük számára.

Fontos továbbá tisztában lenned azzal is, hogy az organikus aktivitás önmagában nem mindig lesz elegendő a közösségi sikerekhez. Ahogy az organikus tartalmak elérései lecsökkentek az elmúlt évek során, a cégek kénytelenek voltak fizetett hirdetésekhez folyamodni, hogy megőrizzék eléréseiket. Persze ezeknek a reklámoknak is megvannak a maguk előnyei, hiszen nem csak precízen célozhatók, hanem olyan lehetséges ügyfelek is elérhetők velük, akik mindeddig nem is ismerték cégedet.

 

5. Vesd be a B2B reklámokat

Mind a keresőmotorokon (főleg a Google-on), mind a közösségi médián megéri befektetni a különböző hirdetési lehetőségekbe. A megfelelően létrehozott kampányok látványos megtérülést eredményezhetnek.

A közösségi hirdetések segítenek ott elérni ideális ügyfeleidet, ahol a legtöbb munka- és szabadidejüket töltik. Ezek a döntéshozók és beszerzési menedzserek is csak emberek, akik ugyan úgy szívesen böngészik kedvenc közösségi platformjaikat, mint bármelyik másik felhasználó. Éppen ezért könnyedén megcélozhatod őket a különböző platformok erre alkalmas hirdetési eszközeivel.

A fizetett keresési hirdetések szintén ideálisak erre. A mellett, hogy a B2B SEO segítségével az organikus találatok élére kerülhetsz, még az azok fölött megjelenő kiemelt hirdetési pozíciókat is megszerezheted magadnak, hogy garantáltan ne kerülhesd el ideális ügyfeleid figyelmét.

 

Kép forrása: Pexels.com / Andrea Piacquadio




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.