1. Ismerd ügyfeleid problémáit
A sikeres B2B marketinghez tudnod kell, hogy mikre van szükségük ügyfeleidnek. Csak azért, mert valamilyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz még nem számíthatsz arra, hogy célközönséged tagjai sorban állnak majd érte. Derítsd ki, hogy miért keresik az emberek azt, amit kínálsz, és hogy hogyan emelkedhetsz ki ezzel a versenymezőnyből.
Sokat segíthet ebben, ha kialakítasz néhány ügyfél felhasználói csoportot. Ezeket úgy kell elképzelni, mint a fókuszcsoportokat egy új termék fejlesztése során, azzal a különbséggel, hogy már meglévő ügyfeleidből állítod össze őket. Az ilyen csoportokkal végzett interjúk során kiderítheted, hogy különböző (de számodra releváns) cégek milyen problémákat tartanak a legfontosabbaknak, amelyekre marketingedben is érdemes lesz koncentrálnod.
Ezeket az interjúkat lebonyolíthatod személyesen, vagy kiküldhetsz online kérdőíveket is meglévő ügyfeleidnek, akik hajlandók lennének hozzájárulni a kutatásodhoz.
2. Használd fel ügyfeleid véleményeit, beszámolóit és készíts esettanulmányokat
Meglévő ügyfeleid véleményei, beszámolói és a velük készített esettanulmányok új szintre emelhetik B2B stratégiádat. Ezek mind hitelesebbé teszik cégedet az érdeklődők és lehetséges ügyfelek szemében, akik meg akarnak győződni róla, hogy kínálatod számukra is megfelelő választás lehet-e.
A véleményeknek és visszajelzéseknek digitális B2B marketingedben is hasznát veheted. Minél több pozitív értékelést és véleményt szerzel legfontosabb online profiljaidra (pl. Google Cégprofil adatalpodra), annál jobb. A Google magasabb pozíciókban jeleníti meg azokat a cégeket a találatok között, amelyek sok pozitív értékelést kaptak elégedett ügyfeleiktől.
Az esettanulmányok segítenek meggyőzni azokat az érdeklődőket, akik már ismerik valamennyire márkádat, de még mindig nem döntötték el, hogy kikkel üzleteljenek. Ha azt látják, hogy szolgáltatásaid vagy termékeid egy hozzájuk hasonló cég igényeit is kielégítették, akkor sokkal valószínűbb, hogy végül téged választanak majd.
3. Alkalmazz B2B keresőoptimalizálást
A keresőoptimalizálás (SEO) az online B2B marketing egyik legfontosabb eszköze. Lehetséges ügyfeleid főleg az interneten igyekeznek tájékozódni a lehetséges opcióikról, ezért fontos, hogy a keresőtalálatok élén jelenj meg, valahányszor olyan termékekre és szolgáltatásokra keresnek rá, amiket te is kínálsz nekik.
A tartalommarketing a SEO egyik alapvető része. A tartalommarketinggel szakértői pozícióba helyezheted márkádat a keresőmotorok és lehetséges ügyfeleid szemében. Ha rendszeresen publikálsz hasznos, értékes, releváns tartalmakat céged webhelyén (például egy blogon), akkor ezekkel hatékonyan szemléltetheted szakértelmedet olvasóidnak, és segíthetsz nekik a vásárlás előtti tájékozódásban.
4. Használd a közösségi médiát
Manapság nem elég szimplán kialakítani egy közösségi jelenlétet, hanem aktívan is kell foglalkoznod azokkal a platformokkal, amelyekre regisztrálod cégedet.
A beszerzésmenedzserek többek között a közösségi médián is rákeresnek majd vállalatodra, hogy megnézzék az ott kapott értékeléseidet, és eldöntsék, hogy megfelelő partner lennél-e saját cégük számára.
Fontos továbbá tisztában lenned azzal is, hogy az organikus aktivitás önmagában nem mindig lesz elegendő a közösségi sikerekhez. Ahogy az organikus tartalmak elérései lecsökkentek az elmúlt évek során, a cégek kénytelenek voltak fizetett hirdetésekhez folyamodni, hogy megőrizzék eléréseiket. Persze ezeknek a reklámoknak is megvannak a maguk előnyei, hiszen nem csak precízen célozhatók, hanem olyan lehetséges ügyfelek is elérhetők velük, akik mindeddig nem is ismerték cégedet.
5. Vesd be a B2B reklámokat
Mind a keresőmotorokon (főleg a Google-on), mind a közösségi médián megéri befektetni a különböző hirdetési lehetőségekbe. A megfelelően létrehozott kampányok látványos megtérülést eredményezhetnek.
A közösségi hirdetések segítenek ott elérni ideális ügyfeleidet, ahol a legtöbb munka- és szabadidejüket töltik. Ezek a döntéshozók és beszerzési menedzserek is csak emberek, akik ugyan úgy szívesen böngészik kedvenc közösségi platformjaikat, mint bármelyik másik felhasználó. Éppen ezért könnyedén megcélozhatod őket a különböző platformok erre alkalmas hirdetési eszközeivel.
A fizetett keresési hirdetések szintén ideálisak erre. A mellett, hogy a B2B SEO segítségével az organikus találatok élére kerülhetsz, még az azok fölött megjelenő kiemelt hirdetési pozíciókat is megszerezheted magadnak, hogy garantáltan ne kerülhesd el ideális ügyfeleid figyelmét.
Kép forrása: Pexels.com / Andrea Piacquadio