Mi a különbség az etikus és etikátlan SEO között?

Főoldal > Etikus SEO és etikátlan SEO – Mi különbség?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Etikus SEO és etikátlan SEO – Mi különbség?


2022/04/22
MCs

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás már évtizedek óta az online marketing egyik legfontosabb alappillére. Minden online marketinges tisztában van vele, hogy milyen értékes is bejutni a legnépszerűbb keresőmotorok (főleg a Google) első találatai közé, és sokan képesek bármit megtenni annak érdekében, hogy megszerezzék ezeket a pozíciókat saját webhelyük vagy épp ügyfeleik számára.


Ahhoz azonban, hogy megértsd, hogy miért jöttek létre a különböző etikus és etikátlan SEO technikák, először is tudnod kell, hogy mit takar maga a SEO kifejezés. Mai cikkünkben ezekről a fogalmakról lesz szó.

 



A SEO lényege

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás célja, hogy egy webhely minél fellelhetőbb, láthatóbb legyen a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. Minél jobban optimalizált egy webhely (vagyis minél „erősebb” a SEO-ja), annál előkelőbb pozíciókat érhet majd el a keresőtalálatok között, és annál több felhasználó figyel majd fel az adott márkára is. Ez több üzleti lehetőséget kínál, ami előbb-utóbb nagyobb bevételt hoz majd a márka számára.

A SEO segítségével továbbá szaktekintélyként is pozícionálhatod márkádat. Minél gyakrabban és minél magasabb pozíciókban jelensz meg tartalmaiddal a szakterületedhez kapcsolódó kifejezésekre, annál inkább látni fogják az emberek, hogy egy megbízható, hiteles szakértővel van dolguk (hiszen a Google is az elsők közé sorolt be).

A keresőoptimalizálás tehát egy rendkívül értékes, sőt, nélkülözhetetlen marketingforma, amely nélkül manapság egyetlen modern cég sem rúghat labdába az online környezetben.

 

Az etikus SEO és az etikátlan SEO szétválása

Mindenki szeretne tehát az első találatok közé kerülni, az azonban már más kérdés, hogy ki milyen módszerekkel igyekszik elérni ezeket az előkelő pozíciókat.

Az évtizedek során számos SEO technika terjedt el, amelyek végül etikusnak, vagy etikátlannak bizonyultak. Ezeket meglehetősen könnyű megkülönböztetni egymástól: vannak, amiket elfogadnak a keresőmotorok, és vannak, amiket nem.

Szóval egész pontosan mit is takar az etikus és az etikátlan SEO?

 

Mi az az etikus SEO?

Az etikus keresőoptimalizálás azokra a SEO módszerekre utal, amelyek betartják a keresőmotorok szabályait, és amelyekkel becsületesen lehet előkelő rangsorolásokat elérni a találati oldalaikon. Ezeket „white hat” SEO technikáknak is szokás nevezni.

Etikus SEO technikák például:

  • Releváns kulcsszavakkal kiegészített hasznos tartalmak egy webhelyen.
  • Minőségi visszahivatkozások, amelyek más, tekintélyes domainekről mutatnak az adott webhely tartalmaira. Ezek nem vásárolt, hanem kiérdemelt, hiteles hivatkozások.
  • A webhely rendszeres frissítése új, releváns tartalmakkal.
  • Egy könnyedén hozzáférhető webhelytérkép feltöltése a keresőmotorok számára, hogy azok gyorsan és egyszerűen feltérképezhessék a webhely legfontosabb tartalmait.

 

Mi az az etikátlan SEO?

Az etikátlan keresőoptimalizálás olyan SEO módszereket foglal magába, amelyek célja megtalálni és kihasználni azokat a kiskapukat, amelyek segítségével minimális erőfeszítéssel érhetők el magas rangsorolások a keresőtalálati oldalakon. A keresőmotorok természetesen nem nézik jó szemmel ezeket a technikákat, hiszen sértik a szabályaikat.

Az etikátlan SEO lényegében csalásnak is tekinthető, és eredményei általában csak rövid ideig tartanak (amíg a keresőmotorok algoritmusai meg nem büntetik az etikátlan webhelyt).

Ha egy marketinges irreális eredményeket ígér (például első hely bármilyen kulcsszóra egy hét alatt), akkor garantáltan etikátlan, vagy „black hat” SEO technikákkal igyekszik majd elérni ezeket, ami hosszútávon többet árt majd webhelyednek, mint amennyit rövidtávon segítene.

Etikátlan SEO módszerek például:

  • A szövegek elrejtése (apró betűméret, a háttérbe olvadó betűszín, más elemek mögé helyezés stb.)
  • A hivatkozások elrejtése (a szövegkörnyezetbe olvadó szín és stílus stb.)
  • Automatikus lekérdezések használata a keresőmotorok engedélye nélkül.
  • Kulcsszúhalmozás, azaz a kulcsszavak túlzott, gyakori, indokolatlan használata.
  • Javascripttel végzett átirányítások, amelyek más tartalomra irányítják a keresőmotorokat, mint a felhasználókat.
  • Többször előforduló, vagy akár lopott tartalom használata.
  • Automatikusan gyártott tartalom használata.
  • A hivatkozások vásárlása.
  • Kapuoldalak használata, amelyek más tartalmakra irányítják a felhasználót, mint amit az eredeti hivatkozás ígért.

 

Fontos észben tartani, hogy a legtöbb régen használt etikátlan SEO módszert manapság már könnyedén kiszűrik a keresőmotorok algoritmusai, így egyáltalán nem is érdemes próbálkozni velük. Egy tapasztalt online marketing ügynökség ismeri a helyes technikákat, és biztosítja, hogy webhelyed ne kerülhessen bajba az ilyen etikátlan SEO módszerek miatt!

 

Kép forrása: Pexels / Kindel Media




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.