Így használd a Facebookot kisvállalkozásod marketingjéhez

Főoldal > Facebook marketing kisvállalkozásoknak – Tippek a látványos sikerekért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook marketing kisvállalkozásoknak – Tippek a látványos sikerekért


2022/03/17
MCs

Nem kell üzletembernek lenned ahhoz, hogy tisztában légy a Facebook, mint marketingplatform értékével. Minden kisvállalkozásnak és cégnek folyamatosan új ügyfelekre van szüksége, hogy fenntarthassa magát, illetve, hogy a jövőben akár növekedhessen is, és a világ legnagyobb közösségi platformja számos lehetőséget kínál ehhez.


Íme néhány tipp a Facebook hatékony használatához online marketingedben!

 



1. Ne felejtsd el kitölteni Facebook oldaladat

Facebook oldalad alapos kitöltésével a lehető legtöbb információt biztosíthatod a vállalkozásod iránt érdeklődő felhasználók (lehetséges ügyfeleid) számára. Íme néhány fontosabb lépés:

  • Add meg az elérhetőségeket: Győződj meg róla, hogy az elérhetőségek mindig teljesek és naprakészek legyenek.
  • Készítsd el egyedi URL címedet: Amint oldaladnak sikerül 25 követőt szereznie, egy egyedi URL címet is választhatsz neki. Érdemes az URL-ben vállalkozásod vagy márkád nevét használni.
  • Linkelj a webhelyedre: Ne felejtsd el beállítani webhelyed címét vállalkozásod Facebook profilján. E mellett érdemes webhelyedről is linkelned Facebook profilodra.
  • Állíts be egy jó profil- és borítóképet: Válassz valamit, ami márkádra utal. A profilkép bizonyára a logód lesz (személyes márka esetén egy jó arcképet szokás használni), a borítódon pedig szerepeljen legfontosabb terméked, szolgáltatásod, illetve logód.

 

2. Készíts tartalomnaptárt

Ha szeretnél sikereket elérni kisvállalkozásoddal a Facebookon, akkor rendszeresen kell bejegyzéseket publikálnod rá. Ebben sokat segíthet egy úgynevezett tartalomnaptár, amiben előre felvázolhatod, hogy mikor milyen tartalmakat posztolsz majd a platformra.

Ez a naptár továbbá segít felkészülni:

  • a közelgő ipari és közösségi eseményekre,
  • a közelgő szezonális trendekre,
  • a népszerű témákra,
  • a jövőben elvégzendő egyéb közösségi feladatokra.

 

A Facebook egyik leghasznosabb funkciója, hogy az elkészített bejegyzéseket akár egy későbbi dátumra és időpontra is beidőzítheted, így akár előre is elkészítheted tartalmaidat.

 

3. Minden bejegyzésednek legyen célja

A Facebookon fontos rendszeresen posztolni, azonban nem szabad csak azért új bejegyzéseket készítened, hogy legyen valami az oldalon. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a Facebookra fordított időből, akkor minden bejegyzésnek saját célja kell, hogy legyen.

A tartalmak, bejegyzések elkészítésekor mindig gondolj a közönségedre. Fogalmazz az ő stílusukban, kínálj értékeket nekik és ha indokolt, fogd humorosra a kommunikációt. Összességében építs ki egy pozitív, barátságos személyiséget vállalkozásod számára a Facebookon.

Tartsd továbbá szem előtt, hogy ezek a bejegyzések akkor lesznek számodra is értékesek, ha cselekvésre tudod ösztönözni velük közönségedet. Szükséged lesz egy egyértelmű felhívásra, például egy linkre, vagy telefonszámra, ami a következő lépésre hívja fel követőid figyelmét.

Ha sikeres bejegyzéseket szeretnél megosztani a Facebookon kisvállalkozásod nevében, akkor az alábbiakra figyelj oda:

  • Használj vizuális tartalmakat: Az emberek többsége nem szívesen olvas el néhány mondatnál több szöveget a közösségi médián. Ha tehát szeretnéd megragadni a figyelmüket, akkor valamilyen vizuális tartalomra lesz szükséged, például egy képre vagy videóra.
  • Időzíts a legaktívabbb időszakokra: A Facebook elemzési felülete segít megállapítani, hogy követőid mely napokon és mely napszakokban a legaktívabbak a platformon. Érdemes ekkorra időzítened legfontosabb bejegyzéseidet, hogy a lehető legtöbben láthassák őket „frissen”.

 

4. Kövesd versenytársaidat

Akárcsak minden más csatornán, a Facebookon is jelen vannak versenytársaid, hogy elvonják rólad követőid figyelmét. Fontos, hogy figyelemmel kövesd tevékenységeiket a platformon, hogy összemérhesd velük közösségi teljesítményedet.

Miközben megpróbálod kideríteni, hogy hogyan állnak versenytársaid, próbáld meg kideríteni azt is, hogy mit csinálnak jól. Mely bejegyzéseik a legnépszerűbbek, amik a legtöbb reakciót és hozzászólást kapják? Milyen jellegű tartalmakat osztanak meg és milyen részletességgel?

 

5. Készíts csoportot közösségednek

Készíts egy Facebook csoportot közösségednek, ami az ő érdeklődési köreikről szól. Minél szorosabb célzású csoportot hozol létre, annál inkább megbíznak majd az emberek márkádban. Persze nem minden kisvállalkozásnak van szüksége külön Facebook csoportra is, ezért először gondolkodj el rajta, hogy van-e egyáltalán értelme készíteni egy ilyet, illetve, hogy milyen téma köré lenne érdemes kialakítani, ha igen.

Miért érné meg csatlakozniuk a csoporthoz? Mit kínál nekik ez a csoport, amit máshol nem kapnak meg? Ez a csoport nagyszerű lehetőség lehet számodra, hogy viszonozd követőid figyelmét és aktivitását, illetve tovább erősítheted vele márkahűségüket is.

Érdemes továbbá más, hasonló csoportokban is aktívan jelen lenned, hiszen ha bebizonyítod szaktudásodat, akkor egyre többen érdeklődnek majd kisvállalkozásod iránt.

 

6. Készíts Facebook történeteket

A Facebook történetek talán személy szerint sosem érdekeltek, de ettől még valamennyi kisvállalkozás Facebook stratégiájának fontos részeit képezik. Fontos jellemzőjük például, hogy sokkal kötetlenebbek, mint Facebook oldalad fő tartalmai. Míg az oldalra igényesen elkészített képeket, videókat és szöveges bejegyzéseket szokás publikálni, addig a történetek rögtönzött, közvetlenebb, nyersebb tartalmak is lehetnek (persze csak ha kapcsolódnak valahogyan márkádhoz vagy közönségedhez).

Történetek lehetnek a színfalak mögötti képek és videók, egy folyamatról készült felvételek, vagy bármilyen érdekesség, amit szívesen megosztanál oldalad követőivel.

 

7. Ne akadj fenn a felesleges mutatókon

Kisvállalkozásként az olyan mutatókra koncentrálj, amik ténylegesen segítenek több bevételhez jutni a Facebook jóvoltából. Ilyen például a linkeken keresztül érkező forgalom és konverziók. A kedvelések és hozzászólások kevésbé árulkodnak arról, hogy milyen sikeres egy-egy bejegyzésed.

 

Kép forrása: Pixabay / Firmbee




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.