Ha belegondolsz, ezek a szakemberek is abból élnek, hogy mások szervezik ki nekik a különböző feladatokat (legyen az a frizura beállítása, egy jogi probléma megoldása, egy fal kiütése és így tovább). Szóval miért ne tehetnéd ugyan ezt a marketinggel?
A modern világban nagyon is szükség van az online marketingre, hiszen manapság minden a digitális közegben zajlik. Mi több, az emberek számtalan reklámmal és egyéb promóciós anyaggal találják szembe magukat az interneten, így hát, ha szeretnél kiemelkedni ebből a zajból, akkor profi marketingre lesz szükséged.
A legtöbben persze nem engedhetik meg maguknak, hogy marketingbe fektessék az idejüket, hiszen temérdek egyéb feladatuk van, amik nélkülözhetetlenek vállalatuk sikereihez. A baj csak az, hogy az online marketing is egy ilyen feladat.
Ha nem vagy biztos benne, hogy miért lenne érdemes neked is kiszervezned az online marketinget, akkor az alábbiakban néhány nagyon meggyőző érvet olvashatsz erről.
Egy marketingügynökség egy egész csapatot jelent
Egy marketingügynökségben különféle hátterű szakemberek dolgoznak együtt. Nem mindenki „marketinges” – vannak köztük grafikus designerek, webprogramozók, szövegírók, SEO szakértők, közösségi média szakértők és egyéb kulcsfontosságú szereplők is, akiknek a tudása nélkülözhetetlen a sikeres online marketinghez. Gyakorlatilag lehetetlen, hogy ezeket a feladatokat egyetlen egy személy egyedül lássa el. A kiszervezéssel mindezt megkapod.
A marketingben minden teljes munkaidős feladat
Az online marketing egy időigényes folyamat. Minden időbe kerül – elsajátítani az online marketing alapjait és szakmai trükkjeit (itt hosszú évekről, évtizedekről beszélünk), lépést tartani a legújabb trendekkel (egy véget nem érő feladat), illetve odafigyelni a piac és a konkurencia viselkedésére (ez szintén sosem ér végezt). Mindemellett időbe kerül elkészíteni egy webhelyet, a különféle marketinganyagokat, betanulni a különféle marketinges szoftvereket, és még lehetne sorolni.
Egy-két közösségi médiás profil aktív kezelése teljes munkaidős pozíció is lehet, ha az ember igazán jól szeretné csinálni. A közösségi média marketingnek, az email marketingnek, illetve a keresőoptimalizálásnak is megvannak a maga trendjei és új eszközei, amikkel mind lépést kell tartani?
Egyszerűen lehetetlen mindenre egyszerre odafigyelni – az online marketing számos olyan területből áll, amelyekkel nem csak 1-2 órát kell foglalkozni napi szinten, hanem amelyek teljes odafigyelést igényelnek.
Ha nem vagy képes ennyi időt félretenni (hiszen abból saját vállalatod és ügyfeleid érdemlik a legtöbbet), akkor jobb, ha ezeket a terheket mind kiszervezed egy olyan csapatnak, akik teljes munkaidejükben foglalkoznak az online marketinggel.
A pénzt ijesztően könnyű elvesztegetni
A kétségbeesett ügyfelek gyakran keresik fel az ügynökségeket, hogy óriási összegeket költöttek ilyen-olyan marketingtechnikákra, mégsem látták, hogy ezek a befektetések megtérültek volna.
Az online marketing mára egy nagyon összetett rendszerré nőtte ki magát, ahol a technológiák és a trendek szinte napról-napra váltják egymást.
Fontos észben tartani, hogy nincs két egyforma cég. Az internet tele van ugyan hasznos marketinges útmutatókkal, de sokan nem gondolnak bele, hogy az általános technikák nem mindig applikálhatók minden cég számára, és olyankor is egyénileg kellene alkalmazniuk őket.
Egy tapasztalt marketinges csapat tisztában van vele, hogy egy cégnek mire van szüksége ahhoz, hogy elérje üzleti céljait, és ez alapján válogatja ki a megfelelő eszközöket és technikákat az egyéni marketingstratégiákhoz. Ez segít elkerülni, hogy egy cég felesleges technológiákba fektessen bele, amikhez vagy nem ért, vagy szimplán nem azt a közönséget tudja megcélozni vele, akiket érdemes lenne.
Egyszerű, átlátható jelentéseket kaphatsz
Az online marketing alakulását számos eszközzel lehet követni, ami végtelenül hasznos ugyan, de a temérdek százalék és egyéb érték könnyedén zavarossá válhat.
Tudod, hogy mely mutatókat érdemes követned marketinged teljesítményének megállapítása érdekében? Tudod, hogy mi befolyásolja ezeket a mutatókat, és hogy mikről árulkodnak? El tudsz igazodni egy marketingstatisztikai eszköz felületén, és fel tudod használni a kimutatásokat?
Egy marketingügynökség az előre megbeszélt rendszerességgel kínál majd összesített, átlátható jelentéseket a számodra legfontosabb statisztikákról, és természetesen ezek értelmezésében is segít majd.
A marketingtevékenységek nyomon követése rendkívül fontos, hiszen, ha nem tudod, hogy hogyan teljesítenek törekvéseid, akkor nem fogod tudni, hogy jó irányban haladsz-e céljaid felé (és hogy csak a pénzt vesztegeted-e a marketingre).
Kép forrása: Pexels / fauxels