Ezért éri meg kiszervezni az online marketinget

Főoldal > Ezért kell kiszervezni az online marketinget

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezért kell kiszervezni az online marketinget


2022/04/01
MCs

Mi a közös egy személyi edzőben, egy fodrászban, egy otthonok felújításával foglalkozó munkásban, egy ügyvédben és egy plasztikai sebészben? Egyikük sem azért tanulta és gyakorolta a szakmáját hosszú évekig, hogy aztán a szenvedélye helyett marketinggel kelljen foglalkoznia.


Ha belegondolsz, ezek a szakemberek is abból élnek, hogy mások szervezik ki nekik a különböző feladatokat (legyen az a frizura beállítása, egy jogi probléma megoldása, egy fal kiütése és így tovább). Szóval miért ne tehetnéd ugyan ezt a marketinggel?

A modern világban nagyon is szükség van az online marketingre, hiszen manapság minden a digitális közegben zajlik. Mi több, az emberek számtalan reklámmal és egyéb promóciós anyaggal találják szembe magukat az interneten, így hát, ha szeretnél kiemelkedni ebből a zajból, akkor profi marketingre lesz szükséged.



A legtöbben persze nem engedhetik meg maguknak, hogy marketingbe fektessék az idejüket, hiszen temérdek egyéb feladatuk van, amik nélkülözhetetlenek vállalatuk sikereihez. A baj csak az, hogy az online marketing is egy ilyen feladat.

Ha nem vagy biztos benne, hogy miért lenne érdemes neked is kiszervezned az online marketinget, akkor az alábbiakban néhány nagyon meggyőző érvet olvashatsz erről.

 

Egy marketingügynökség egy egész csapatot jelent

Egy marketingügynökségben különféle hátterű szakemberek dolgoznak együtt. Nem mindenki „marketinges” – vannak köztük grafikus designerek, webprogramozók, szövegírók, SEO szakértők, közösségi média szakértők és egyéb kulcsfontosságú szereplők is, akiknek a tudása nélkülözhetetlen a sikeres online marketinghez. Gyakorlatilag lehetetlen, hogy ezeket a feladatokat egyetlen egy személy egyedül lássa el. A kiszervezéssel mindezt megkapod.

 

A marketingben minden teljes munkaidős feladat

Az online marketing egy időigényes folyamat. Minden időbe kerül – elsajátítani az online marketing alapjait és szakmai trükkjeit (itt hosszú évekről, évtizedekről beszélünk), lépést tartani a legújabb trendekkel (egy véget nem érő feladat), illetve odafigyelni a piac és a konkurencia viselkedésére (ez szintén sosem ér végezt). Mindemellett időbe kerül elkészíteni egy webhelyet, a különféle marketinganyagokat, betanulni a különféle marketinges szoftvereket, és még lehetne sorolni.

Egy-két közösségi médiás profil aktív kezelése teljes munkaidős pozíció is lehet, ha az ember igazán jól szeretné csinálni. A közösségi média marketingnek, az email marketingnek, illetve a keresőoptimalizálásnak is megvannak a maga trendjei és új eszközei, amikkel mind lépést kell tartani?

Egyszerűen lehetetlen mindenre egyszerre odafigyelni – az online marketing számos olyan területből áll, amelyekkel nem csak 1-2 órát kell foglalkozni napi szinten, hanem amelyek teljes odafigyelést igényelnek.

Ha nem vagy képes ennyi időt félretenni (hiszen abból saját vállalatod és ügyfeleid érdemlik a legtöbbet), akkor jobb, ha ezeket a terheket mind kiszervezed egy olyan csapatnak, akik teljes munkaidejükben foglalkoznak az online marketinggel.

 

A pénzt ijesztően könnyű elvesztegetni

A kétségbeesett ügyfelek gyakran keresik fel az ügynökségeket, hogy óriási összegeket költöttek ilyen-olyan marketingtechnikákra, mégsem látták, hogy ezek a befektetések megtérültek volna.

Az online marketing mára egy nagyon összetett rendszerré nőtte ki magát, ahol a technológiák és a trendek szinte napról-napra váltják egymást.

Fontos észben tartani, hogy nincs két egyforma cég. Az internet tele van ugyan hasznos marketinges útmutatókkal, de sokan nem gondolnak bele, hogy az általános technikák nem mindig applikálhatók minden cég számára, és olyankor is egyénileg kellene alkalmazniuk őket.

Egy tapasztalt marketinges csapat tisztában van vele, hogy egy cégnek mire van szüksége ahhoz, hogy elérje üzleti céljait, és ez alapján válogatja ki a megfelelő eszközöket és technikákat az egyéni marketingstratégiákhoz. Ez segít elkerülni, hogy egy cég felesleges technológiákba fektessen bele, amikhez vagy nem ért, vagy szimplán nem azt a közönséget tudja megcélozni vele, akiket érdemes lenne.

 

Egyszerű, átlátható jelentéseket kaphatsz

Az online marketing alakulását számos eszközzel lehet követni, ami végtelenül hasznos ugyan, de a temérdek százalék és egyéb érték könnyedén zavarossá válhat.

Tudod, hogy mely mutatókat érdemes követned marketinged teljesítményének megállapítása érdekében? Tudod, hogy mi befolyásolja ezeket a mutatókat, és hogy mikről árulkodnak? El tudsz igazodni egy marketingstatisztikai eszköz felületén, és fel tudod használni a kimutatásokat?

Egy marketingügynökség az előre megbeszélt rendszerességgel kínál majd összesített, átlátható jelentéseket a számodra legfontosabb statisztikákról, és természetesen ezek értelmezésében is segít majd.

A marketingtevékenységek nyomon követése rendkívül fontos, hiszen, ha nem tudod, hogy hogyan teljesítenek törekvéseid, akkor nem fogod tudni, hogy jó irányban haladsz-e céljaid felé (és hogy csak a pénzt vesztegeted-e a marketingre).

 

Kép forrása: Pexels / fauxels




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Felkészülés a karácsonyi marketingre
Habár még senkinek sincs igazán karácsonyi hangulata, sok kereskedő és marketinges már most az ünnepekre próbálja felkészíteni idei stratégiáját. Ez nem meglepő, hiszen a legtöbb üzletben a karácsonyt megelőző hetekre jellemző az év legnagyobb forgalma, és minél előbb kezdenek el foglalkozni ezzel a márkák, annál hatékonyabb kampányokat indíthatnak az év utolsó negyedében. Íme néhány hasznos tanács, ami segít felkészülni a karácsonyi marketingre.
A fogyasztói viselkedés hatása a marketingre
Bármilyen marketingstratégiát is szeretnél kialakítani céged vagy egy ügyfeled számára, muszáj alaposan megismerned célközönségedet. Számos kérdés vár válaszra, és mindig hasznos, ha tudod, hogy hogyan kommunikálj ideális ügyfeleiddel. Tudnod kell, hogy mire vágynak, hogy mi aggasztja őket, mik a motivációik és mi az, amit inkább szeretnének elkerülni. Nem csak az egyéni tényezőkkel kell tisztában lenned, hanem figyelembe kell venned a különböző kulturális, vallásos és társadalmi szempontokat is. Ezek mind nagyban befolyásolják, hogy hogyan reagálnak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. Az alábbiakban azt vizsgáljuk, hogy hogyan hat a fogyasztók viselkedése a marketingre és az üzleti tevékenységekre.
A képek keresőoptimalizálása az eredményes SEO-ért
A képek a webhelyek legfontosabb tartalomtípusai közé tartoznak, hiszen mind az olvasóknak, mind pedig a keresőmotoroknak extra információkkal szolgálhatnak az oldalak tartalmáról. A SEO-val kapcsolatban meglepően ritkán merül fel a képek keresőoptimalizálása, holott ezek a vizuális elemek webes tartalmaid fellelhetőségében is fontos szerepet játszanak.
Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Fusce sodales faucibus erat. Vestibulum imperdiet ex varius convallis pulvinar. Nullam sed augue ullamcorper, convallis quam id, dignissim enim. Vestibulum hendrerit tortor erat, vel maximus velit placerat eu. Fusce aliquam libero dolor, nec scelerisque turpis bibendum eu. Suspendisse hendrerit lectus ac magna tincidunt mollis. 

Donec egestas pharetra lacus

Fusce faucibus ornare molestie. In viverra purus eget odio sollicitudin ullamcorper. Ut aliquam ante dolor, nec ornare nunc scelerisque ac. Aliquam eget tortor pharetra, tempor libero nec, aliquet orci. Donec egestas pharetra lacus, vel venenatis est porttitor ac. Vestibulum dui ante, lacinia quis eros eu, iaculis ultrices erat. Sed faucibus in nibh eu consectetur. Sed eu tempor magna. In hac habitasse platea dictumst. 

Aenean mollis scelerisque justo nec congue.

Phasellus ultrices feugiat eros, ac hendrerit felis finibus ac. Nam consectetur magna eu eros pellentesque, at vehicula tortor malesuada. Quisque porta lacinia commodo. Morbi mollis egestas est, sed porttitor nisl tempor placerat. Aenean mollis scelerisque justo nec congue.