A koncepció maga bizonyára senkinek sem újdonság, és nem is igényel sok magyarázatot: az érdeklődő, lehetséges és meglévő ügyfeleket emaileken keresztül éred el különféle ajánlatokkal és hasznos tartalmakkal, hogy újra és újra konverzióra ösztönözd őket. No persze, az email marketinget is lehet jól (eredményesen) és rosszul (pazarolva) is csinálni, szóval íme néhány tipp, ami segít a helyes úton maradni!
1. Ne vásárolj email listákat!
Ez a tipp az email marketinggel egyidős, mégis fontos újra és újra elismételni, főleg a GDPR bevezetése óta. Az email kampányok sikere a megnyitási arányokon múlik, ezért, ha olyan embereknek próbálsz marketing emaileket küldeni, akik erre nem iratkoztak fel, akkor biztos lehetsz benne, hogy emailjeid jóval az várt alatt teljesítenek majd.
Visszatérve a GDPR-ra: az európai címzettek mindegyikétől előzetes beleegyezést kell kérned, mielőtt felvehetnéd velük a kapcsolatot emailben, ami értelemszerűen nem jár egy megvásárolt email listához.
2. Legfeljebb két betűtípust használj
Minél átláthatóbb emailed, annál több konverziót szerzel majd vele. Kettőnél több betűtípussal csak felesleges vizuális hangzavart teremtesz üzeneteidben, ami elvonhatja a címzettek figyelmét mondanivalódról és felhívásodról.
Mindemellett ragaszkodj a 10-12-es betűmérethez, hogy emailjeid a legtöbb képernyőn jól olvashatók legyenek.
3. Rendszeresen végezz karbantartást email listádon
Egyes felhasználók sosem fognak leiratkozni listádról, azonban könnyen lehet, hogy soha nem is nyitják meg emailjeidet.
Bizonyára csábítóan hangzik minél több embert elérni ezekkel az üzenetekkel, de ezek a címzettek sokat ronthatnak a megnyitási arányodon. Az ilyen felhasználók miatt sokkal kevésbé sikeresnek tűnnek majd kampányod statisztikái.
Ellenőrizd tehát időnként, hogy kik azok a feliratkozók, akik már egy jó ideje nem foglalkoztak emailjeiddel, és távolítsd el őket a listádról. Ezzel sokkal pontosabb statisztikákat láthatsz majd.
Egy másik megoldás egyre ritkábban emailt küldeni azoknak, akik nem foglalkoznak emailjeiddel. Ha például heti üzeneteket küldesz egy felhasználónak, de az 4 egymást követő alkalommal sem nyitja meg ezeket, akkor automatikusan átkerül a havi rendszerességű listára, és így tovább.
Így továbbra is folytathatod majd az emailküldést, de ezek a felhasználók nem fogják rontani a sűrűbb kampányok statisztikáit.
4. Az üzenet lényege és a felhívás mindig a hajtás felett legyen
Az emailnek az a része van a „hajtás felett”, amelyet a címzett legörgetés nélkül el tud olvasni, miután megnyitotta az üzenetet.
Habár a legújabb statisztikák szerint az emberek hajlamosabbak lejjebb görgetni, mint régebben, a hajtás felett elhelyezett elemek továbbra is több figyelmet kapnak.
Fontos tehát, hogy üzeneted lényege, illetve a felhívásod (CTA) mindig láthatók legyenek a hajtás felett, hiszen ez adja a legjobb esélyeket a konverziókra.
5. Használj személyreszabott megszólításokat
Bizonyára te is kaptál már olyan automatikus emaileket egy online rendelést követően, amik úgy kezdődnek, hogy „Kedves vásárlónk!”
Habár hasznos lehet az alapján szegmentálni feliratkozóidat, hogy milyen kapcsolatot ápol velük céged (érdeklődők, vásárlók, tagok stb.), nem feltétlenül e szerint érdemes megszólítanod ezeket a személyeket.
A megszólítás személyre szabása (például a címzett keresztnevének beillesztésével) segít felkelteni az illető figyelmét. Természetesen a legtöbb email marketing platformmal könnyedén beállítható, hogy ez automatikusan, a felhasználó által megadott név alapján történjen, tehát nem kell az összes emailt név szerint megírnod.
6. Alkalmazz A/B tesztelést
Ha megnyitási és/vagy konverziós arányaid túl alacsonynak tűnnek, akkor minden bizonnyal javítanod kell üzeneteden. Az emailek azonban számos elemből épülnek fel, és többféle tényező is befolyásolhatja, hogy kik és hányan nyitják meg őket, illetve kattintanak rá a bennük elhelyezett hivatkozásokra.
Itt lépnek a színre az A/B tesztek. Az A/B tesztek az online marketing szinte minden területén alkalmazhatók, legyen szó a PPC-ről, a tartalommarketingről vagy akár az email marketingről.
Emailek esetén az A/B teszteléshez két egyenlő méretű, véletlenszerű csoportra kell osztanod címzettjeidet. Az „A” csoportnak egy szokásos hírlevelet kell küldened, a „B” csoportnak pedig ugyan azt az üzenetet, egyetlen változtatással (eltérő megszólítás vagy másik tárgy, másfajta elrendezés stb.)
Amennyiben az egyik üzenet észrevehetően jobban teljesít a másiknál, akkor feltételezhető, hogy ez a változtatás az oka – ezért nem szabad egyszerre több tényezőn változtatni, hiszen akkor nem lehetne megállapítani, hogy melyik felelt az eltérő teljesítményért.
Ez persze a megannyi tényező miatt egy hosszadalmas folyamat, de idővel sokkal hatékonyabbá teheted vele emailkampányaidat.
Kép forrása: Pexels / geralt